• Melissa1

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • fru S 12

    Lyxigt och smidigt att få allt fixat på samma ställe!
    Make up store e ju duktiga och saker för 500 e ju gött :) Kan bara inte låta bli att tycka att 1500 e liite mkt :/ body shop va ju verkligen billigt då!

  • fru S 12
    Limba skrev 2013-01-09 22:11:33 följande:
    Hej brudar!!

    Kanske flyttar från sthlm till Linköpin innan bröllopet, vet inte ett smack om Linköping så har ni lust att tipsa om kyrkor och festlokaler,herrgård,slott eller liknande?
    Vore tacksamt.
    välkommen till stan :) mkt beror på om du vill ha att de ska ha mat el om du kan tänka dig catering, egen dricka eller deras dricka, samt hur många gäster man är! Sörby gård har jag vart på bröllop och det var kanon , ligger typ 1-2 mil fr stan, de kör mat å servering å allt sånt men man fick i alla fall då ha egen alkhol. tror gränsen ligger på 80 gäster så det blev för trångt för oss!
  • AnnSofieS

    Välkommen Limba!

    Slattefors magasin och då är Landerydskyrka nära. Gula Paviljongen har jag hört att dom inte hyr ut i år.
    Landerydgården, Bjärka-Säby.

    Kyrkor som finns är ju St Lars inne i stan, Kärna ute i malmslätt, Vårdsberg kyrka, Rysta kyrka.

    Lycka till! 

  • Limba

    Tack så hemskt mkt brudar!  {#emotions_dlg.flower} Söta ni är, jättesnällt. Nu har jag lite att kika på Skrattande
     Alltså vi har inte bestämt nåt än, och vi tittar på om det finns jobb till oss i Linköping. Allt hänger på det! 
    Jag e taggad, kollar på lägenheter och så. HOPPAS allt klaffar!!!

    Glömde skriva att vi gifter oss 2014, och flyttar förhoppningsvis ner innan dess Solig  
    Men planeringstok som man blivit så vill jag titta på kyrkor och lokaler nu.

    Kommer bli ca 90pers, ska ha catering-mat och egen alkohol. 

    Kommer följa er tråd och hoppas få se lite fina bilder allt eftersom ni gifter er Skrattande 

  • Tooie

    Nu har jag hittat min klänning!! Och det är inte några tvivel alls... Den är perfekt! Jag är så lycklig! Det kom några tårar när jag provade den och alla i butiken jublade... Vilken lycka! Och den ska inte vara några problem att sy in eftersom jag ska gå ner mer i vikt. Dock blev den dyrare än vad jag hade tänkt... Men så kan det bli! :)

  • MissAdelaide

    Gifter mig i maj i Linköping. Snälla tipsa om en frisör som kan göra håret för ett rimligt pris.

    När min kompis gifte sig förra sommaren betalade hon 2500 kr för en frisyr och det är helt sjukt pris tycker jag.

    Kram

  • malli716
    tovemaja skrev 2013-01-10 20:47:35 följande:
    Hej Limba!
    Är inte från Linköping utan inflyttad, men efter att bott här i 7 år har jag några tips på lager i alla fall!
    Bjärka-Säby är klassikern, slottsmiljö, vacker natur osv. mycket bra rykte och man måste vara ute i väldigt god tid för att gifta sig där.. har man bara vigsel där och fest på bygdegård i närheten är det självklart lättare.
    Hurm, ett varningstecken vill jag sätta för Bjärka Säby då jag bara hört dåligt om det och om hon som hyr ut det. Dessutom tar de bara 80 gäster i gamla slottet, men närmare 120 i en inredd ladugård bakom nya slottet MEN där finns inga toaletter så det måste man hyra in själv.
  • Tooie

    Tack! Det blev märket av st Patrick... Kostar 15000 men jag fick ett paketpris på 13000 och då ingår slöja och att hon syr i ordning klänningen för min längd och syr in det som behövs! Lite dyrt.. Jag satte min gräns vid 10000 egentligen men jag blev helt kär... Lite sugen på att lägga upp den här... Men vill ju inte att någon jag känner ska se den :P

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013