• Melissa1

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Heobea

    Åh, musik, det finns mycket bra.
    Jag har alltid gillat, bröllopsmarchen från bröllopet på ulfåsa, brudmarch från delsbo, intåg i sommarhagen, sommarsång av pettersson berger som intågsmarcher. Canon i D är också fin. Sedan gillar jag prelludiet i Bachs cellosuite nr 1, prinsen av danmarks bröllopsmarch eller trumpet voluntary som den också heter.

    Eftersom jag lever med en data- och tvspelsnörd så ska vi ha en march från ett dataspel. Låter långt ifrån dataspel egentligen. Final fantasy: main theme.



    Som utgångsmarch ska vi ha min absoluta favorit. En mycket känd norsk bröllopsmarch som är relativt ovanlig i sverige dock.


    (konstig inspelning...) eller

    (vokalversionen).

  • Tooie

    Final fantasy låten tyckte jag var riktigt bra och passande ! :) Nu har vi valt psalmer i alla fall.. Blir två stycken. Vi lyfter våra hjärtan och en vänlig grönskas rika dräkt. Och så blir det en eller två solosånger. In och utmarsch musik har vi inte riktigt bestämt än... :)

  • Marjasinus

    Jag ville ha musiken från Jurrassic park som ingång och stålmannen som utgång men fick backa på det. Nu har vi hittat riktigt bra låtar men eftersom en av våra gäster hänger i den här tråden vill jag inte skriva det :P

  • jannovich
    Marjasinus skrev 2012-12-04 22:43:29 följande:
    Jag ville ha musiken från Jurrassic park som ingång och stålmannen som utgång men fick backa på det. Nu har vi hittat riktigt bra låtar men eftersom en av våra gäster hänger i den här tråden vill jag inte skriva det :P
    Hahah, stålmannen. Ja det var ju inte oväntat Tungan ute MEn det är bra, skriv inget.. jag vill inte veta. 
  • Brudivinter2012
    jannovich skrev 2012-11-24 10:30:43 följande:
    Någon av er som måste fixa ljudanläggning själva, dvs det finns inte i lokalen? Tips, i sådanafall? 
    Ja!

    Peter från Ljud och Ljus har bra priser.

    www.ljudochljusservice.se/gallery_10.html

    Vi tog paket Medium med två förstärkare.

    Han kommer dessutom och levererar varorna, ställer in dem, visar hur de funkar och sedan hämtar dem igen för endast 300kr. Superbra! 
  • Brudivinter2012
    lordoz skrev 2012-11-29 21:13:08 följande:
    Precis vart du vill.. Utomhus? Vid ån? Eller vid er festlokal? Vi vill kunna erbjuda våra gäster en lyxig sittplats och dessutom vigas inför alla våra gäster (och inte ett par som man får i rådhuset här i Norrköping), så vi har kollat med biograferna här i stan.. både SF och de andra mindre... Sådana finns ju med.. Men så är vi filmfanatiker.. så det kanske inte passar alla...
    Åh, tack vad snällt!

    Coolt att vigas i en biosalong! Fick ni det? Jag vet inte ens om jag vågar vigas inför alla gäster, jag hade varit så nervös att jag har kräkts. Haha, nä kanske inte.. men jag vill nog ha vigseln liten. Och jag vet att min blivande verkligen vill ha den liten.. :)

    Vi har pratat med personalen till festlokalen och de skulle hjälpa oss ordna så att vi kan ha vigseln där. Så det blir bra ändå.. Jag tror till och med att det kommer att bli bättre. Visst, det hade varit kul att vigas på slottet men nu blir det en finare vigsel istället.  
  • Brudivinter2012

    Kul att ni ger tips till ingångsmarch.. vi har inte heller bestämt oss men tror det blir den där klassiska brudmarchen.. Wagners Bridal march.. 

    Vi har en som ska sjunga True Colors med ett piano komp.. Men tänkte att sången ska spelas efter att vi sagt ja och kysst varandra.

    En annan fråga - ska ni ge er partner en morgongåva och i så fall - vad ska ni ge?

     

  • Tooie

    Jag ska ev köpa en morgongåva till min underbara.. Tror det blir en vintageklocka som jag ska skriva någon fin text på....

  • Vitsippa

    Som antingen in- eller utgångsmarch ska vi ha "Rid över skog" av Björn Isfält (Ronja-sången). Sen kommer vi ev ha  "You'll never walk alone" också, eftersom m2b är Liverpoolnörd ;) Men vi får se, vi är öppna för förslag så det är ju jättebra med alla tips här :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013