• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

    Vi träffades när jag var 15 år så vi har varit ett par i 11, 5 år. 2 barn på 2,5 och 5,5 år.

  • viXan
    johannisen skrev 2013-07-15 19:55:34 följande:
    Måste bara dela med mig av min besvikelse här... Vi gifter oss 31 augusti och i mars frågade jag mina två solister om de vill sjunga i kyrkan och båda tackade ja. Förra söndagen hade vi träff med dem, den ena är min svägerska (min brors fästmö) och den andra är en nära vän. Vännens pojkvän skulle dessutom kompa en av låtarna på gitarr så vi var alla där och övade och det lät riktigt bra. Idag meddelar min vän att hon och hennes pojkvän inte kommer på bröllopet för att de fått en annan spelning på en annan ort och prioriterar den inkomsten. Jag trodde faktiskt att vi var närmare vänner än så. Känner mig riktigt ledsen över detta, för att inte tala om allt som måste planeras om nu...

    Men gav de inte er chansen att betala något för dem? De bara lämna återbud?


    De måste ju förstå att ni kanske ändå får hyra in någon nu i vilket fall somn helst...


    Riktigt dåligt att lämna er i sticket på det viset, har man det så dåligt får man ju gardera sig innan man tackar JA!

  • confuzed86

    Vi har varit ett par i snart 4 år och har en son på 14 månader

  • confuzed86

    Jag ångrade mig ang klänningen jag skulle ha så nu har jag beställt en ny. Nu hoppas man bara att den kommer innan stora dagen!

  • sommaren13

    Vi har varit i hop i 2år den 14 sept, inga barn tillsammans, jag har dock två söner sen tidigare som är snart 6 och 12 år gamla

  • soderpling

    Vi har varit tillsammans i drygt 2år och har inga barn varken tillsammans eller sedan tidigare.  Vi har dock två extremt bortskämda katter (de är typ som våra bebisar) Flört

  • jenniferochaugust

    Vi har varit tillsammans i 5 år och har inga barn tillsammans, men hoppas på barn efter bröllopet :)

  • jenniferochaugust
    Mpta skrev 2013-07-15 20:39:03 följande:
    Är också sjukt nervös inför vigseln, mest inför det där ögonblicket när vi ska gå in i kyrkan å möta allas blickar, vart ska ja hålla blicken å hur beter man sig för att se glad ut å inte skit nervös :)
    Jag är också sjukt nervös inför just det. Vigseln är otroligt skrämmande tycker jag, jag får ofta panik när jag ska stå i centrum på det sättet. Shit vad nervös man kommer att vara. Jag blir helt kallsvettig bara jag tänker på det. Vi ska på vigselsamtal och genrep 29 juli och då tänke jag framföra att jag vill ha två stolar vid altaret "in case" att jag skulle bli svimfärdig och må illa. Tyvärr är det stor risk för det! Önskar att jag kunde vara liiite coolare faktiskt...
  • soderpling

    Hos mig har stressen inför bröllopet ökat ganska mycket.

    Strax innan midsommar ramlade min mamma från cykel och bröt armen. Nu är hon av med gips men kan fortfarande inte använda armen ordentligt. När hon cyklade var hon påväg hem för att träffa mäklaren och nu har hon sålt sitt hus och skall flytta några veckor innan bröllopet. 
    Nämde jag att hon inte kan använda armen ordentligt, vilket gör att jag och m2b får hjälpa henne med delar av flyttpackandet. 

    m2b är ensam ansvarig på jobbet och hans  "älskling-juli kommer bli en lugn månad, knappt några förhandlingar jag kommer hinna jobba av jätte mycket, kommer mest sitta och skriva" blev mycket mer jobb än vad han trodde.

    I helgen beslutade vi oss för bordsplacering, vilket vi måste göra i stora drag innan vi åker till Paris.

    Jag har börjat fatta att det inte är skärskilt långt kvar och med tanke på att veckorna/helgerna innan bröllopet är fullbokade med aktiviteter börjar det bli dags för oss att bli klara.

  • Augusti13

    Drygt 6 år har vi varit tillsammans, och hoppas också på barn så småningom efter bröllopet :)


    Javisst börjar det bli på riktigt nu! 25 dagar kvar för vår del, och varje dag är det något som ska göras. Igår beställde vi blommor och idag ska jag till skräddaren för att prova min festklänning. På något sätt känner jag mig allt lugnare, det är ju mest små detaljer kvar :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!