• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mandala
    Helipa skrev 2013-06-24 23:32:44 följande:
    Vilken fin bukett!

    Men kommer du hinna binda den själv på bröllopsdagen? Blir det inte bara ett till stressmoment? Min svägerska tänkte att det skulle vara romantiskt att plocka ihop och binda sin bukett själv på bröllopsdagen, men glömde totalt bort det när dagen kom och fick i sista sekunden skicka en kompis till närmsta ica köpa en av deras buketter. Funkade visserligen lika bra, bukett som bukett, men hon sa sen att hon ångrade att hon inte hade bett nån annan göra det...
    Tack Helipa =) Jag tänkte göra buketten dagen innan. Så nu tänkte jag att jag testar lite o ser hur de ser ut när de stått i vatten ett dygn. De höll sig bra, bäst står lammöronen som fortfarande är fina. Så det som behöver göras är att linda stjälkarna samma dag, det tänkte jag be någon annan göra. Kanske svärfar. 
  • Mandala

    Gör ni vigselprogram?

    Vi började pyssla på ett igår, försöker göra det enkelt så vi blir färdiga. Hoppas ha vigselprogram o festhäfte klart efter helgen. 


  • sommaren13
    Mandala skrev 2013-06-26 17:55:28 följande:
    Gör ni vigselprogram?

    Vi började pyssla på ett igår, försöker göra det enkelt så vi blir färdiga. Hoppas ha vigselprogram o festhäfte klart efter helgen. 
    Japp det kommer vi göra Vi har mallen klar, så vi behöver bara skriva ut det i augusti. Vi ska bara pyssla klart festprogrammet och det skriver vi ut i augusti oxå, skrivaren lär väl få fnatt
  • Mandala
    sommaren13 skrev 2013-06-26 17:59:47 följande:
    Japp det kommer vi göra Vi har mallen klar, så vi behöver bara skriva ut det i augusti. Vi ska bara pyssla klart festprogrammet och det skriver vi ut i augusti oxå, skrivaren lär väl få fnatt
    Vi ska skriva ut dem på m2b´s jobb och den som skriver ut dem går på semester så vi måste få de klara väldigt snart. Lite stressande. Mannen känner ff att han inte tycker att vi ska skriva om alla gäster för att vi inte hinner + att han har så svårt för att skriva om sina. Funderar på om vi skulle kunna göra något enkelt där vi bara skriver vilka som är mina släktingar o hans o vilka som är vänner.
  • sommaren13
    Mandala skrev 2013-06-26 18:04:21 följande:
    Vi ska skriva ut dem på m2b´s jobb och den som skriver ut dem går på semester så vi måste få de klara väldigt snart. Lite stressande. Mannen känner ff att han inte tycker att vi ska skriva om alla gäster för att vi inte hinner + att han har så svårt för att skriva om sina. Funderar på om vi skulle kunna göra något enkelt där vi bara skriver vilka som är mina släktingar o hans o vilka som är vänner.
    Vi kommer bara skriva kort om vem personen är, typ brudens syster mm
  • caroline2013

    Hur vanligt är det med en liten present till gästerna? hur långt brukar festprogrammet va?

  • SingingFantacia
    caroline2013 skrev 2013-06-26 19:52:08 följande:
    Hur vanligt är det med en liten present till gästerna? hur långt brukar festprogrammet va?
    Vet inte hur vanigt det är. Vi kommer att ge mobilsmycken till våra gäster om jag hinner klart med dem.
    Vårt festprogramm är på 6 sidor. Har tre festprogam från andra bröllop och de har 6-8 sidor.
  • idonotcare

    Jag gifter mig den 10 Aug. och håller på att flippa ut! Min klänning är för liten runt brösten, Fattas minst 1dm för att stänga till den håller på att gå ner i vikt men 1dm är mkt och den är insydd men jag håller på att dör! Det dumma är att det är en dragkedjeklänning med 0 stretch.  Någon som haft / har samma problem och hur har ni tänkt lösa det?

  • sommaren13
    idonotcare skrev 2013-06-26 21:05:59 följande:
    Jag gifter mig den 10 Aug. och håller på att flippa ut! Min klänning är för liten runt brösten, Fattas minst 1dm för att stänga till den håller på att gå ner i vikt men 1dm är mkt och den är insydd men jag håller på att dör! Det dumma är att det är en dragkedjeklänning med 0 stretch.  Någon som haft / har samma problem och hur har ni tänkt lösa det?
    Hur mycket går den att släppa ut? Byta ut dragkedjan mot snörning istället?
  • Alvstina

    Om klänningen är insydd sedan tidigare, så gå till en sömmerska och se hur mycket den kan tas ut igen.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!