• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Mpta

Igår morse fick ja ett sms, i smset va det en packningslista med diverse saker, finkläder, träningskläder, tandborste, disktrasa, sexiga underkläder mm. Vissa saker fick ju en att fundera, varför skulle ja tex ha 4 spikar med mig??:) men just den biten va mest för att skrämma upp mig :) Jag fick en tid som ja skulle befinna mig vid vägen, efter ett tag kom mina vänner i en minibuss, drog på mig ögonbindel, krona å ett band som d drog bride to be på, vart skit nervös att ja skulle få värsta pinsamma outfiten å skämma ut mig på stan, det är verkligen inte min grej att tex sälja kyssar på stan! Men sån slapp ja!!:) när vi va framme tog de av mig ögonbindeln och framför mig stod en segway!! Wiihoo va kul det va! Lite nervöst i början men sen blev ja proffs ;) segwayen fick jag åka runt med på stan och leta ledtrådar, sista ledtråden va i kassan på systemet så där fick ja pengar å en inköpslista :) sen va det in i bussen igen å ja visste självklart inte vart vi skulle! Vi hamnade på en folktom strand där vi hade lite picknick och drack skumpa! Sen skulle sexiga kort knäppas på mig så ja fick klä på mig "hulahula"kläder,(hade nån okänd vart där hade ja vägrat), de har lovat att bilderna inte ska visas för allmänheten så min chansning är att kanske min blivande man kommer få ta del av dom sen(fick knäppa ett antal bilder under dagen där ja skulle posera sexigt i "sexiga" utstyrslar) men detta kunde ja som sagt acceptera för det va ju bara vi där :) Vi åkte vidare med bussen och nästa stop blev en paintballplan, jag klädd i en kodräkt och dom i lite mer diskreta kläder :) har aldrig spelar paintball förr men fy så roligt vi hade det!! Väldigt svettigt dock!! Efter det åkte vi till ett litet ställe med pool, dusch å bastu, gjorde inpackningar och fixade till oss å myste. Sen blev det middag på en grekisk restaurant och sen skulle dom ta mig till vårt boende för natten! Vi hamnade på en camping precis bredvid ett parkområde där det va lite festligheter denna kväll. Så vår bostad för natten blev en husvagn! Vi satt utanför å drack å pratade sen gick vi in på parken, dansade oss svettiga, drack å hade d riktigt skoj. Hade kronan på mig tack vare den fick ja många grattis kramar å gratis drinkar :) klockan 3 stupade jag i säng!! Och imorse blev det hotellfrukost på ett hotell i närheten. Har haft en helt toppen dag/kväll och jag känner mig så hedrad över allt dom har planerat och lagt ut pengar på för mig! Dagen innehöll en himla massa skratt och prat, solen sken! Ja det kunde nog inte bli så mycket bättre, helt i min stil!

• Augusti13

Jag hade också min hippa i helgen! Jag fick flygbiljett tillskickade och flög hem till Norge i fredags. Kompisar som bor i andra städer flög också in under dagen, så på kvällen var hela tjejgänget samlade, drack gott vin, åt mat och bara hade trevligt. Alla övernattade dessutom i samma hus!

På lördag drog möhippan igång på riktigt med champagnefrukost. Jag fick också ett rosa band med ”bride to be” och en tiara, och uppgifter under dagen som jag skulle göra för att få nästa ledtråd till vad som skulle ske. Det visade sig att de hade bokat in oss på stadens finaste hotell, så där skulle vi sova efter vi hade festat loss på kvällen :) Men innan vi checkade in åt vi god middag, och gjorde olika leker. Det roligaste var att de hade ställt olika frågor till min fästman som de hade filmat, och jag fick gissa vad han svarade innan de visade upp det.

I går vaknade vi till hotellfrukost och gick därefter ner till hotellets spa och spenderade flera timmar i olika bad, bastun osv. Åkte hem på kvällen och kände mig ännu lyckligare när min fästman överraskade mig med att ha lånat bil och hämtade mig på Arlanda.

Ska bli kul att höra om fler möhippor här inne framöver!

• Gummenuttan

Hej hoppar in jag med här gifter mig 10/8 och just nu är jag stressad vet inte i vilken ände jag ska börja Skulle behöva nån slags checklista 

• Disa

Igår var sista datum för OSA, (vi gifter oss sista augusti) sjukt trist att 12 personer av 52 tackade nej :/ Någon annan som hade många som tackade nej?

Vi valde datumet då vi tänkte att semstertider är slut och att de flesta är hemma, men icke. Nästan alla skulle iväg och resa :S  

• Karolajia

Jag misstänker att jag vet när möhippan ska vara. Först blev jag lite besviken då jag insett att de planerat in den utan att ta hänsyn till hur jag jobbade. Spontant kändes det som det kanske borde varit prio 1. Men eftersom den verkar ha börjat planerats innan mitt schema var släppt antar jag att det är okej. Det är bara trist för nu jobbar jag dagen innan och dagen efter. Och har redan fått byta bort pass för att komma loss den 27 juli (som jag tror att det är). Känns inte som man kan släppa loss helt om man jobbar dagen efter. Men jaja. Nu är det som det är. Och jag ska njuta så mycket det går iaf! Låter som ni andra haft otroligt bra möhippor och var själv på möhippa i fredags. Så det ska bli kul att se vad de hittar på :)

• Längtandsfull

Karolajia : tänk om dom överraskar dig med att du är ledig =)

• Wardelli
    Disa skrev 2013-07-01 13:53:00 följande:
    Igår var sista datum för OSA, (vi gifter oss sista augusti) sjukt trist att 12 personer av 52 tackade nej :/ Någon annan som hade många som tackade nej?
    Vi har likadant. Gifter oss 31 augusti och nästan hela min sida har tackat ja, medan endast 3 (av 6) kommer från min m2b's sida :/ Vi har en liten ceremoni, med endast den närmsta familjen (15 pers ungefär), så riktigt trist att det nästan endast är min familj som dyker upp. Speciellt då min närmsta familj är den dubbla som min m2bs är i antal :P 
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Helipa

Vad kul för er som har haft era hippor! Jättekul att läsa om vad ni har varit med om, man blir så pepp själv! Hoppas bara att vi alla (som vill) får en hippa!

Vi hade också en del som tackade nej, men de viktigaste kommer och det känns skönt! Sedan är det några som fortfarande inte har svarat. Osa går ut idag så vi får nog vänta en vecka till innan vi bestämmer oss. Hur har ni gjort med dem som ni faktiskt inte har fått svar från? Har ni räknat dem som "nej" i alla fall?

Nu är min outfit klar och m2b saknar bara skjorta och väst. Maten är någorlunda klar, vi måste bara provsmaka och beställa, men vi vet varifrån (och har plan b och c ifall de inte är goda), alkohol är inköpt och det mesta börjar falla på plats.
    SKÖÖÖNT!

Inte långt kvar nu, jag hoppas att alla bildbombar den här tråden efter bröllopen!! 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!