• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

Jag ska också ha min hela dagen. Ska sy på ett band så jag kan hänga upp släpet

• VI20130831

Provade hela min outfit till midsommar då min tärna med familj var här...ÅH jag längtar tills jag får ha den på mig, det blir hur bra som helst!!! Min klänning ska överleva mingel i tre timmar efter bröllopet (vi ska inte ha fest) innan vår fotografering...Jag hoppas inte jag eller nåt av barnen spiller på mig....

• FrökenCitron

Någon som har någon idé?

Vi var i festlokalen igår och prov dukade. Hela upplägget vändes upp och ner när vi insåg att dukningen skulle bli för trång, placeringen av bord blev tok bra!!

Är det någon som har någon idé på vad som kan hängas i taket i krokar? Vårat färgtema i "björkar" dvs vitt, grönt och lite svart. 

Brud anno 2013
  • SingingFantacia
    Längtandsfull skrev 2013-06-27 18:45:50 följande:
    Återgår till det där med annan klänning att byta om till:
    Det är en otroligt  fin klänning som man köpt till en speciell dag och du kommer aldrig mer använda den.
    Då vill man väll (iallafall jag) ha den så mycket det bara går den dagen.

Jag ÄLSKAR att dansa men eftersom att denna dagen är så speciell så får man väll helt enkelt dansa i sin klänning.   Det är ju lite av hela grejen kan jag tycka. .Kommer inte dansa mindre för det även om man kanske inte är lika smidig som vanligt =) Gissar på att jag som vanligt kommer vara mest av alla på dansgolvet =)

Som jag skrev så tycker jag det med att ha en fin bröllopsklänning som ingen annan har på festen är hela grejen =)
    Så nej jag skulle absolut inte byta bort min klänning =)

Men alla är vi såklart olika =) 
    Ja vist är vi alla olika och tur ä väl det. Tänk vad trkig världen skulle vara annars =)
    Tyvärr ä min fösta klänning lite för tajt att bugga ordentligt i (har tävlat tidigare) och nu träffar man släkt man inte träffar så ofta som man kan bugga loss ordentligt med. Därför väljer jag att byta klänning när dansen drar igång ordentligt.
  • Tessla

Medan min fästman är på svensexa så pysslar jag till bröllopet. Vi kommer att ha lite olika sylter och liknande som gåva/placeringskort. Har i dag gjort 12 burkar tranbärsgele, 2 burkar lingonsylt med whiskey och 9 burkar glenlivet doftande jordgubb-och rabarbersylt. Funderar på om jag orkar göra plommon marmeladen med pepparkakskryddor idag. ...

• Mandala

Jag vet när svensexan kommer vara, den bestämdes efter mitt o mannens schema. Vet också att det tyvärr inte alls kommer så många på den men jag tror de får en trevlig kväll ändå. Många av våra nära vänner bor 30 mil bort så det har varit svårt för dem att komma både till svensexa o bröllop, känns viktigare till bröllopet.

Möhippan gissar jag att den blir lördagen innan bröllopet, en känsla jag har o när jag kollar på våra schema är det nästan bara den som vi inte har uppbokat.

Nu ska vi försöka sätta oss o börja med festhäftet, jag tror inte vi egentligen har så mkt att skriva i häftet. Menyn kommer finnas med...sen vet vi inte riktigt vad vi väljer att ha med.

• leula

Hallå. Kastar m in här. Planerat för bröllop 10 augusti och nu börjar det ju verkligen närma sig! Börjar bli dags för att lägga in andra växeln i bröllopspysslet nu... Ska läsa lite i tråden, men ville bara hojta hej :)

• sommaren13

Känns som om vi ligger i bra fas, det är inte så mycket kvar. Igår lämnade vi in min ring för gravering och det var tydligen på tiden för det står att den är klar 31 juli. Får väl se om det tar så lång tid eller om vi får tillbaka den tidigare...
    På torsdag ska jag till frisören för provuppsättning och make och jag är fortfarande osäker på om jag ska ha hel eller halvuppsatt...
    Nu har ju alla osat och vi blir färre än vad vi räknat med, så bordsplaceringen var rätt lätt. Det är 42 pers med oss av 70st inbjudna, det var trist att så många inte kunde komma. Men men så är det.

Jag är mest orolig över att vi inte får ordning på min klänning, jag vill släppa ut den lite i midjan, för den känns så tight. Ska se om jag får tag på en sömmerska, det är ju en lillyklänning, så jag vet inte hur det är med sömnsmånen på den...det är bara 49dagar kvar tills vi gifter oss den 17 aug Börjar kännas mer och mer pirrigt :)

• MissFannie

Åh 49 dagar kvar för er som gifter er den 17 aug innebär ju att det är 56 dagar kvar för oss den 24 augusti!! Galet!:D ser bara fram emot det mer och mer!Igår var jag och mina tärnor ute på tärnklänning jakt, var inte lika lätt som jag trodde dock. sen provsminkade jag på Makeupstore och det blev sååå fint :D så nu ska jag bara bestämma vilka av alla produkter jag ska ha.. :PMandala skrev 2013-06-29 23:13:55 följande:Har suttit halva kvällen med bordsplaceringen. Att det ska vara så svårt...edenrosebride.blogg.se   Bordsplaceringen kan jag tänka mig är ett riktigt huvudbry! vårt osa har inte gått ut än så jag avvaktar lite med att börja med det ännu

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!