• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

    Min mammas bästa väninna gör vår tårta med lite hjälp från mig=) Hon är jätteduktig och jag har tårtbak som hobby och gör till kalas, bröllop, dop osv. Men det kostar endå mycket. När jag gör tårta på beställning tar jag 25-30:- / bit och det är billigt.

  • soderpling

    Avestina: Vi känner alla så ibland under bröllopsplaneringen.  Att man bara vill bli klar någon gång spec när det är juni och jobb, vänner och fritidsaktiviteter är som mest intensiva.
    Vi har nog alla långa listor med saker som egentligen gör oss stressade.

    Kämpa det kommer bli jätte roligt!

    Ska jag vara ärlig så inser jag när jag skriver detta att jag har massor av saker jag borde göra...men ignorerar. Massor av saker på jobbet just nu och när dessa är klara skall jag göra den där listan.

    Hämtade min vigsel ring i går....vill ni se hur det blev??

  • sommaren13
    soderpling skrev 2013-05-29 10:43:29 följande:
    Avestina: Vi känner alla så ibland under bröllopsplaneringen.  Att man bara vill bli klar någon gång spec när det är juni och jobb, vänner och fritidsaktiviteter är som mest intensiva.
    Vi har nog alla långa listor med saker som egentligen gör oss stressade.

    Kämpa det kommer bli jätte roligt!

    Ska jag vara ärlig så inser jag när jag skriver detta att jag har massor av saker jag borde göra...men ignorerar. Massor av saker på jobbet just nu och när dessa är klara skall jag göra den där listan.

    Hämtade min vigsel ring i går....vill ni se hur det blev??
    Jag vill se!! Tycker det är så kul att se andras ringar
  • confuzed86

    Lakinna: kolla även runt på internet mm. Hon som bakar min tar 40kr/biten och det är ändå himla rimligt då en hel del dekorationer ingår i det priset. Jag hittade som sagt henne via Facebook. Ibland är även den sidan bra att ha ;)

  • Gummenuttan

    Hej vi gifter oss 10/8 , kommer ha kombinerat bröllop/dop och jag börjar också känna mig lite stressad Hindersprövning klarTårtan beställdHar inte ordnat med maten än ska ha kallskuret Dekoration letar dukar servetter mmInbjudningar beställs ikväll, nästan alla vet om redan därav sent utskickBrudklänning klar men hittar inga skor jag vill ha till , de jag ville ha är slut överalltKläder till ett av tre barn klart( dottern, klart lättast hitta en klänning än kläder till söner )Blommor klartMusik klart kommer ha solistVad är det jag glömmer?  Vi ska ha litet bröllop enkelt, ca 50 gäster       

  • Augusti13
    Gummenuttan skrev 2013-05-29 12:19:16 följande:
    Hej vi gifter oss 10/8 , kommer ha kombinerat bröllop/dop och jag börjar också känna mig lite stressad Hindersprövning klarTårtan beställdHar inte ordnat med maten än ska ha kallskuret Dekoration letar dukar servetter mmInbjudningar beställs ikväll, nästan alla vet om redan därav sent utskickBrudklänning klar men hittar inga skor jag vill ha till , de jag ville ha är slut överalltKläder till ett av tre barn klart( dottern, klart lättast hitta en klänning än kläder till söner )Blommor klartMusik klart kommer ha solistVad är det jag glömmer?  Vi ska ha litet bröllop enkelt, ca 50 gäster       
    Måste bara berätta att när jag läste ditt namn snabbt trodde jag det stod "Gammaltutten", haha!

    Tycker du verkar ha koll på läget. Fotograf och smink/hår-hjälp om du ska ha det, kanske?
  • Fröken Fräken
    Augusti13 skrev 2013-05-29 12:28:17 följande:
    Måste bara berätta att när jag läste ditt namn snabbt trodde jag det stod "Gammaltutten", haha!

    Tycker du verkar ha koll på läget. Fotograf och smink/hår-hjälp om du ska ha det, kanske?
    Jag tycker också att det låter som att du har koll. Jag känner mig själv ganska lugn också, även om det nog kommer visa sig att jag får fullt upp snart. Det jag tänker mest på just nu är skor. Jag vill ha killerheals, typ 12 cm klack och vara fab. Men verkligenheten är att jag inte kan gå i höga klackar, har operererat fötter för hallux valgus (kärringknöl)  är redan 177 cm lång (och kommer att bli längre än min blivande man med + 12 cm), har en klänning där inga skor syns och ska dessutom vigas på en gräsmatta. Så jag försöker tänka förnuftigt, men hittar inga kul skor med låg klack. Dessutom i stl 42... inte lätt.
  • MissFannie
    Fröken Fräken skrev 2013-05-29 13:03:47 följande:
    Jag tycker också att det låter som att du har koll. Jag känner mig själv ganska lugn också, även om det nog kommer visa sig att jag får fullt upp snart. Det jag tänker mest på just nu är skor. Jag vill ha killerheals, typ 12 cm klack och vara fab. Men verkligenheten är att jag inte kan gå i höga klackar, har operererat fötter för hallux valgus (kärringknöl)  är redan 177 cm lång (och kommer att bli längre än min blivande man med + 12 cm), har en klänning där inga skor syns och ska dessutom vigas på en gräsmatta. Så jag försöker tänka förnuftigt, men hittar inga kul skor med låg klack. Dessutom i stl 42... inte lätt.
    Åh vad jag känner igen ditt bekymmer!! Inte att jag kommer vara längre än min blivande, men jag har också hallux och vill också ha killerheals men det är svårt att hitta några som funkar att ha under hela kvällen!
    Vill inte heller ha ont i fötterna på bröllopsdagen/kvällen men vill ändå ha ett bara superheta skor... sen kommer väl skorna inte synas så jättemycket, men känslan när man har ett par superfina skor är ju underbar :)
    letandet går vidare!
  • Fröken Fräken
    MissFannie skrev 2013-05-29 13:25:41 följande:
    Åh vad jag känner igen ditt bekymmer!! Inte att jag kommer vara längre än min blivande, men jag har också hallux och vill också ha killerheals men det är svårt att hitta några som funkar att ha under hela kvällen!
    Vill inte heller ha ont i fötterna på bröllopsdagen/kvällen men vill ändå ha ett bara superheta skor... sen kommer väl skorna inte synas så jättemycket, men känslan när man har ett par superfina skor är ju underbar :)
    letandet går vidare!
    Exakt! Det är som att gå runt i snygga underklädder. Ingen ser dem, men man vet att de finns där. Då känns livet roligare.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!