• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Augusti13

    Jag känner ett par fotbollsspelare och tyvärr är det absolut inte så att man bara "kan ta ledigt en match". Hehe. Utan då kan man råka ut för avstängning eller andra bestraffningar. Så jag förstår problemet! Matchen kan ju vara i en annan stad också, inte bara att skynda sig till festen efteråt..

  • SingingFantacia

    Ska gifta mig 10 augusti som jag skrivit tidigare i tråden och kommer fortfarande göra det. Men nu har det hänt en tragedi i familjen. Då min 13åriga dotter blev atackerad av vår hund och fick sy 22syugn i ansikte och huvud och hunden fick avlivas. Så har så svårt att komma tillbaka till lyckoruset av att planera inför den stora dagen. 
    Hur ska jag få tillbaka känslan... 

  • confuzed86

    Nej Gud va hemskt! Förstår att du har det jobbigt! Det blir nog bättre ska du se. Jag kände likadant när sambons storebror gick bort i januari. Jobbigt men några veckor senare så var lyckoruset tillbaka! :)

  • soderpling

    SingingFantacia: Gud va läskigt. Jag tror att du kommer in i känslan eftersom du ändå måste forsätta planera och fixa. När du minst anar det kommer den tillbaka.

  • soderpling

    Får jag vara lite ytlig en stund nu och komma med ett riktigt i-landsproblem.

    Min klänning är för stor. När jag köpte den i augusti förra året (på rea) så sa de butiken att jag skulle köpa en klänning som passade bra då (de trodde väl inte att på min komentar om bra mat och löpträning). När jag hämtade ut den i dec satt de bra men lite tajt (efter all skräpmat under flytten). I februari var den lite lös kring bysten. Idag drygt fyra månader kvar till bröllopet och med 6-8 lopp (om knät håller) framför mig, borde jag köpt en till två storlekar mindre.

    Hade tänkt visa en bild på mig i min klänning  men den ser för stor ut, nu hoppas jag att en bra sömmerska i juni kan trolla så att den sitter bra igen.  

  • sommaren13

    Sådär, då har vi fått tid för vigselsamtal med prästen den 3/6 och sen ska vi träffa fotografen den 26/6. Så nu ska jag bara jaga rätt på frisören och boka tid med henne, så är dom bitarna klara iallafall. Ska ringa salongen och boka tiden för naglarna innan bröllopet oxå (har tagit ett paket där naglar, hår och make kostar 3000kr).

  • Aug 2013
    SingingFantacia skrev 2013-04-15 16:40:25 följande:
    Ska gifta mig 10 augusti som jag skrivit tidigare i tråden och kommer fortfarande göra det. Men nu har det hänt en tragedi i familjen. Då min 13åriga dotter blev atackerad av vår hund och fick sy 22syugn i ansikte och huvud och hunden fick avlivas. Så har så svårt att komma tillbaka till lyckoruset av att planera inför den stora dagen. 
    Hur ska jag få tillbaka känslan... 
    Vad tragiskt med dotter och hund SingingFantacia Hoppas att dottern läker snabbt och att du kan finna lyckan i att planera snart igen, det kommer nog snart ska du se. Som Soderpling skriver så måste det ju fortsätta så ni får en underbar dag!

    Bra kämpat Soderpling vad duktig du är!
    Du ska nog se att en bra sömmerska ska kunna ordna det mesta, jag bävar lite inför att klänningen ska bli för stor jag med då den redan sitter mycket lösare än då jag köpte den och jag nu kämpar på med att gå ned mer. Men om så sker så får jag hitta en sömmerska jag med ;)
  • Biographic

    Johannaty: Nu vet jag ju vem du är för att jag följer dig på instagram och läser din blogg (förlåt om det känns jobbigt att någon vet vem du är i det här forumet) och jag förstår att han inte kan missa matchen. Och att ni inte vill gifta er utan honom!
    Jag skulle, som du skrev, ringt runt till de som ni anser vara viktigast och närmast och hört vad de tycker om det nya datumet. Jag hade försökt byta datum till ett där i alla fall alla av era närmsta kan närvara.

  • Biographic
    Augusti13 skrev 2013-04-15 09:26:17 följande:
    Jag känner ett par fotbollsspelare och tyvärr är det absolut inte så att man bara "kan ta ledigt en match". Hehe. Utan då kan man råka ut för avstängning eller andra bestraffningar. Så jag förstår problemet! Matchen kan ju vara i en annan stad också, inte bara att skynda sig till festen efteråt..
    Den kan ju faktiskt vara i ett annat land också ;)
  • Sjörå

    Imorgon är det fyra månader kvar och jag har lite panik. Men när jag tittar på listan känns det inte som vi har sådär jättemycket kvar att stå i. Nästa helg ska min blivande man prova sin frack och se om han kan ha den eller om han ska ha sin kostym. Som måste sys in eftersom den är för stor och han vägrar gå upp fem kilo för att den ska passa. Jag förstår honom till fullo. 

    Blir en helg utan planering och mindre planering helgen efteråt så det känns som om det rullar på fort nu. Mardrömmarna har redan börjat komma, om att klänningen inte passar och liknande.  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!