• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

    Jag är lite av ett kontrollfreak så jag vill hitta på lite roliga saker i festhäftet=)


    Det vi skall ha med är vem som sitter var. bara namn och kanske en liten kort beskrivning om vem personen är.


    Roliga ordningsregler.


    Saker som är svåra att säga när man är full


    Lite bilder


    En sida där vi tackar vissa speciella som hjälpt till på olika sätt.


     


    Men min mamma ifrågasatte direkt varför vi skall göra detta själva så hon skall få fria händer att knåpa ihop ett sånghäfte och det är inte omöjligt att det kommer va något annat med där i =)


    Spännande.


     


    Har vikt ett liggande A4 på 3 och tänkte det skulle bli bra men sidorna känns så små och hur i hela friden skall jag få utskrivningen rätt?


    Uppmålningen av bordet får jag väll göra förhand efteråt...

  • sommaren13

    Ja idag hämtade jag ut min klänning och den var otroligt vacker...men tyvärr för liten Dom var väldigt små i storlekarna, så även om jag tar en strl större så kanske den passar men kommer bli väldigt tight...vet inte vad jag ska göra?

  • Augusti13
    sommaren13 skrev 2013-04-12 19:19:48 följande:
    Ja idag hämtade jag ut min klänning och den var otroligt vacker...men tyvärr för liten Dom var väldigt små i storlekarna, så även om jag tar en strl större så kanske den passar men kommer bli väldigt tight...vet inte vad jag ska göra?
    Usch vad jobbigt :/ Tyckte du skrev att du hade måttbeställt klänning? Oavsett, beställ två storlekar större då! Det är ju enklare att sy in den om den är lite för stor än tvärt om. Och det är nog inte kul att ha en för tight klänning på den stora dagen och knappt kunna andas ;) 
  • sommaren13
    sommaren13 skrev 2013-04-12 19:19:48 följande:
    Ja idag hämtade jag ut min klänning och den var otroligt vacker...men tyvärr för liten Dom var väldigt små i storlekarna, så även om jag tar en strl större så kanske den passar men kommer bli väldigt tight...vet inte vad jag ska göra?
    Tydligen så kan man köpa till en bredare platta, vet inte om det blir bättre eller om jag ska testa och köpa en större strl?
  • sommaren13
    Augusti13 skrev 2013-04-12 19:32:34 följande:
    Usch vad jobbigt :/ Tyckte du skrev att du hade måttbeställt klänning? Oavsett, beställ två storlekar större då! Det är ju enklare att sy in den om den är lite för stor än tvärt om. Och det är nog inte kul att ha en för tight klänning på den stora dagen och knappt kunna andas ;) 
    Jag skippade kinaklänningen och beställde en från lilly och var dum och kollade inte måtten innan.
  • Johannaty

    Jag har nog aldrig skrivit ett inlägg här, men jag läser och får jätte mycket inspiration av er! :)
    Vi gifter oss den 10 augusti trodde vi tills vi igår fick beskedet att vår bestman inte kommer kunna komma pga får absolut inte ledigt,  så nu överväger vi att flytta bröllopet två dagar.. Allt är bokat så det känns sådär men han är väldigt väldigt viktig för oss.. Flyttar man bröllopet till en torsdag kommer säkert gästlistan tunnas ut men vi får iaf ha våra närmaste där. Så nu sitter vi och velar och velar, vad hade ni gjort? 

  • Längtandsfull

    Johannaty: gud va jobbiigt för er =( det är inte så att er bestman har barn och då kanske föräldradagar kvar att ta ut?? Kan ni inte annars ta en annan helg??

  • Augusti13

    Johannaty: Personligen skulle jag inte vilja ha bröllopet på en vardag, men om ni tycker det känns bra så varför inte? Jag skulle nog främst se om vi inte kunde flytta det till en annan helg, som Längtandsfull säger.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!