• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Karolajia
    sommaren13 skrev 2013-04-05 08:32:52 följande:
    Visst är dom?
    Här är en bild på våra champagneglas:


     
    Gud  vad kul :) Vi har exakt sånna glas med våra namn och datum ingraverade infär mottagningen. Haha :) 
  • sommaren13
    Karolajia skrev 2013-04-08 12:15:20 följande:
    Gud  vad kul :) Vi har exakt sånna glas med våra namn och datum ingraverade infär mottagningen. Haha :) 
    Vad kul! Vart beställde ni era?
  • sommaren13

    Sitter och jagar runt på nätet efter kostymer till pojkarna...vet att hm brukar ha, men har inte hittat några än...just nu hittar jag på little faries och det kostar ju därefter....
    Nån som vet vad det kostar på hm? 

  • JennieG

    Jag köpte barnkostym på Lindex häromdagen. Inte världens bästa kvalitet men så ska den ju bara användas en gång också. För byxor och kavaj vart det inte mer än 6-700 tror jag, minns inte exakt.

  • sommaren13
    JennieG skrev 2013-04-08 16:28:58 följande:
    Jag köpte barnkostym på Lindex häromdagen. Inte världens bästa kvalitet men så ska den ju bara användas en gång också. För byxor och kavaj vart det inte mer än 6-700 tror jag, minns inte exakt.
    Ok, då ska jag kika där
  • MissFannie

    Kom precis hem från jobb och hittade ett kuvert från PRV som nu godkänt min ansökan så nu har jag bytt efternamn! :D Supermärklig känsla! vi har valt att ta min mormors flicknamn så jag har bytt nu och mannen kommer byta senare i samband med vigseln. Hade egentligen velat vänta tills efter vigseln men  då hade det blivit dubbelt så dyrt. Så nu får jag sätta mig och öva på namnteckningen så jag kan beställa nytt körkort och pass :P

  • Augusti13
    sansun skrev 2013-04-05 23:28:58 följande:
    "Våran" florist sa samma sak, eller hon sa - vi vill komma in så sent som möjligt av en enkel anledning, då blir det minst ändringar. Bokar man blommor långt i för väg så är risken stor att man under tiden man planerar hittar nya saker man gillar, ändrar på ev teman, dekorationer osv.  Tycker det lät rätt logisktoch jag litar på att hon hinner fixa det om hon säger att hon gör det! Dom har bokat in datumet i sin kalender, det är det ända. 
    Vad skönt att höra, nu känns det mycket bättre! :)
    brud20130817 skrev 2013-04-07 10:56:42 följande:
    Hej,

    jag har lite funderingar om att byta klänning till dansen på kvällen. Min m2b tycker inte att man ska byta klänning men då jag tror att den långa klänningen blir väldigt svår att dansa med tycker jag att det vore bra att kunna byta till en kortare. Vad tycker ni? Som ni ser har jag redan införskaffat en extra kort klänning men känner mig lite osäker och behöver lite input. Hur gör/tänker ni andra?


    Älskar klänningen! Båda två så klart, men jag kan tänka mig något liknande som din kortare klänning att byta till under kvällen. Kan du möjligtvis berätta var du hittade den? :)
  • Lakinna

    Åh tycker den klänningen är jättefin och var lite inne på att beställa den (också, har redan en...)


    Hoppas du vill visa bild när du får den!


    confuzed86 skrev 2013-04-06 19:35:23 följande:
    här är klänningen som jag beställt... hoppas den blir bra (från kina):


Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!