• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Poppee

    Ja jag ska på den i Malmö.. vet inte om de e 2 mässor, men ska kolla upp de nu iaf haha

  • Mandala

    Vi har detaljer i teal, men mest vitt o ljust och en del naturfärger som juteväv o kuvert o så går i natur. Även lite aprikos blir det bland detaljerna.


  • Hannis23

    Vi har vit-svart-röd. Väldigt enkelt att hitta dekorationer i de färgerna också, så det är tacksamt :)

  • Monja

    Det var en hel del av er som valt lila, fin färg!


    Själv har jag valt ljusrosa och silver :) Nu ser jag fram emot bröllopsmässan i Sthlm så man får mer inspiration!


    Vi bytte datum från maj 2014 till 17 augusti så nu blev det helt plötsligt grymt stressigt med allt, men oj så spännande! :D

  • Monja
    Monja skrev 2013-01-14 14:07:36 följande:

    Det var en hel del av er som valt lila, fin färg!


    Själv har jag valt ljusrosa och silver :) Nu ser jag fram emot bröllopsmässan i Sthlm så man får mer inspiration!


    Vi bytte datum från maj 2014 till 17 augusti så nu blev det helt plötsligt grymt stressigt med allt, men oj så spännande! :D


    Vi bytte från maj 2014 till 17 augusti 2013 :D
  • Skogus

    Vi har velat fram och tillbaka om färgtema och det kändes ett tag som om det skulle bli det svåraste med hela planeringen. Vi tog en "paus" under julen och nu har allt fallit på plats, ÄNTLIGEN! Vi kommer ha ljusa naturfärger med lite rustika inslag. Idag tillbringade vi nästan två timmar på panduro för att hitta allt material till inbjudningskorten som vi nu, efter mycket om och men, bestämt oss för att göra själva! Nu pirrar det i fingrarna och jag vill sätta gång nu, nu,nu... Äntligen känns allt på riktigt!

  • Heart80

    Vi har valt vitt och grönt som temafärget, känns rent och fräscht tycker vi

    I helgen var vi och bokade kläder till männen och sönerna. För egen del är min klänning klar sedan ett tag och nu tittade tärnorna ut vad de gillade och beställningen blir om ca 1½ månad.
    Vi uppfattar, de personer som vi varit i kontakt med, att de vill att man beställer i god tid innan sommaren. Verkar verkligen som att det mesta stänger hela juli och delar av augusti.
    Å andra sidan passar det oss bra i och med att vi gillar att planera samt att det är skönt att bocka av "listan" så man verkligen kan ta semester sen.

    Save the datekorten skickade vi i kombination med nyårshälsning, var ett stort hjärta ritat i sanden med våra namn och datum i. Ritade i sanden på Kuba när vi var där över jul på vår förlovningsresa. Det var väldigt många som verkligen uppskattade att få reda på datumet redan nu.

    31/8 i Örebro är det som gäller för oss Hjärta

  • kipso

    Vi kommer att ha vitt, grönt och guld i färger och försöka få in så mycket Thai som möjligt utan att det blir för pråligt.

  • Längtandsfull

    Nu var fotograf bokad. Det var inte lätt att välja.. Har ni andra bokat fotograf??

  • sommaren13
    Längtandsfull skrev 2013-01-15 14:13:28 följande:
    Nu var fotograf bokad. Det var inte lätt att välja.. Har ni andra bokat fotograf??
    Japp vi har bokat fotograf, det blev Malin Norlén. Vi har två fotografer i 5tim för 7900kr. Helt ok pris tyckte vi.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!