• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Elyea
    130810 skrev 2013-01-17 20:00:03 följande:
    Åhh, vad kul! Har du bild på klänningen (det är så roligt att se)? Glad
    Bild kommer så fort jag lyckas få till en vettig en :)
  • Pandy

Oj vad det händer grejer här! Vingar fortf inte gjort i princip ngt alls... Prel bokat lokal som vi ska kolla i slutet av janl. Kollat på ringar och klänning men hittar inget än... Hmmm.... Lite efter er amdra känns det som.

• Acire

Hej! Vi gifter oss vid havet den 10 augusti, vilket blir 13,5 år efter att vi förlovade oss (millennieskiftet). Vi var 18 och 21 då vi förlovade oss och bröllopstankarna har alltid funnits, men vi hann få två barn först... :) Gällande planeringen har vi inte kommit så långt. Min sambo frågade mig på nyårsafton om jag ville gifta mig i sommar och svaret blev självklart ja! Och nu är det fullt upp med allt, vilket känns jättekul utom klänningen som jag börjar känna mig lite stressad över. Vi har bokat en lokal som vi enbart sett på bild. Ska åka dit på besök i mars eller april och titta på stället och provsmaka menyn. Det blir fisk till huvudrätt och färgtemat blir troligtis turkost och silver.

• SaraWHPM

Hej, här kommer ännu en augustibrud!

Vi gifter oss 24 augusti 2013 strax utanför Varberg vid havet (förhoppningsvis, om vädret tillåter).

Så roligt att få vara med och följa andras funderingar och planer, och se att man inte är den enda som ibland är lite vilsen i djungeln :)

Var idag och köpte material till inbjudningskorten, känns märkligt verkligt nu!
    Nästa steg blir att kolla på klänning. Är det någon annan som funderar på att hyra? Jag vet inte om det gör så mycket i pris. Jag undrar även om någon rekommenderar något ställe som säljer/hyr ut i Göteborg eller Halmstad?

Många gratulationer till er alla! :) 

• Erika83
    Pandy skrev 2013-01-07 21:43:07 följande:
    Kul med en till som gifter sig efter lång tid... Vi blev ett par för 11 år sedan. =)
    Ja det är synd att säg att vi haft bråttom... Flört
  • Erika83
    Poppee skrev 2013-01-08 12:43:17 följande:
    Tror vi har hittat en cateringfirma nu iaf så de känns skönt. Någon mer skånebrud här?

Skånebrud här! Kristianstad. :)
  • Erika83
    Augusti13 skrev 2013-01-08 15:23:43 följande:
    OBS - läs gärna med glimten i ögat :DNågon fler än mig som känner att det sticker till lite så fort någon skriver att de har valt samma datum? Haha! Alltså, vi har valt att gifta oss 10 augusti, och värje gång någon annan skriver att de ska gifta sig då så känns det lite konstigt. Det är ju VÅRT datum! ;) Vad gäller inbjudningar tänker jag att våra skickas ut i april/tidigt maj med OSA typ 1:a juni. Vi har ju redan skickat Save the Dates, så det är ingen brådis med inbjudningarna :)

Jag håller med. Hoppar med till lite varje gång någon skriver att de ska gifta sig 17/8. ;)
  • Erika83
    Fröken Finemang skrev 2013-01-08 23:00:02 följande:
    Finns nog en senare versiona av denna datumlista, men hittade den inte nu!3 augusti¤ Deede¤ Fröken Finemang, Forshaga¤ lillasofie, Västerås¤ PiaB, Stockholm¤ SZ2013¤ Biographic¤ Mandala¤ sessa¤ sophiebus västerås¤ Hobevi ¤ Anaa¤ ViirreL Söderbärke10 augusti¤ Makeupmyday, Åland¤ Schumeline, Uppsala 17 augusti¤ Pifa, Lund¤ SOSO, Uppsala¤ Lally¤ Sjörå, Mölnlycke ¤ Erika83, Kristianstad 24 augusti¤ FreNi¤ Kipso, Gävle 31 augusti ¤ Brudiframtiden¤ Helchem¤ ChristineL

• Erika83
    Erika83 skrev 2013-01-21 14:59:04 följande:
    Det där blev ju inte bra...
  • Deede

Bröllopsmässa i helgen. Ska bli såå kul=))

Bestämt med min brudtärna att vi ska kolla klänning den 9 feb. Snart dax att beställa om man ska hinna få den i tid ju =)

Lilla Mira kom den 18 dec, så jag har många kilo kvar att kämpa med, hur hade ni gjort;

beställt en klänning som passar nu å fått den insydd sen,

eller chansa på nån storlek mindre??

Målet är att gå ner 20kilo till innan bröllopet.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!