• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Makeupmyday

    Jag har just ikväll suttit på ebay och letat såpbubblor men kommit fram till att det inte blir så mycket billigare med frakten till Sverige ändå!

  • Sjörå

    Dessutom verkar det som man får köpa dubbelt så många eftersom det finns viss risk att de fryser sönder. Och då blir det verkligen inte billigt

  • Fröken Finemang
    Deede skrev 2012-08-15 15:26:16 följande:

    Nu har vårs save the date kort kommit =))


    Och vi har skickat dom som ska till familjen. Tänkte skicka resten i morgon.


    NU börjar det kännas mer verkligt, och ännumer om några dagar kan jag tänka,


    när man kan prata med alla om det =))


     


    Än så länge är det ingen som vet...


    va braaa, då ska vi också skicka våra. vi är i stortsett klara. 
    de flesta vet dock om det, jag väntr mig ett samtal om ooooojjj ska i giiiifta er!!
    resten vet som sagt =)

    kan du inte lägga in ett kort så vi får se hur de ser ut?
  • rosadröm

    Vart och provat klänning med min mamma. Vilken upplevelse :) Visste vilken klänningen jag var ute efter men dem hade inte den i butiken så fick pröva ngn snarlik. Blev helt kär i modellen på klänningen, kände inget behov att pröva flera klänningar. Spets o mkt glitter är inte för mig. Så nu är klännigen beställd, får dem om ca 6 mån, och lär få vänta 2-3 mån om jag behöver få ngt justerad. Ev minskar jag längden på släppet. Så brudar ni som tycker ni är ute i för god tid med kolla klänningar, ni är inte det. Dem som säljer klänningarna tycker man ska ha minst 8 månader på sig, 6 mån för att få hem klänningen och 2 ån för justering, samt räkna bort juli och augusti månad då dem flesta kan ha sommarstängt. Så börja kolla klänningar, det är det bästa med bröllopet Skrattande
    Här är en bild på mig som provar klänningen som var mest lik den jag vill ha. Bilden under är klänningen som är beställd fast i ivory. Jag får hoppas på att klänningen kommer vara lika fin på mig. Dem säger ju att man ska undvika sjöjungfruklänningar om man har lite bredare höfter men jag tycker det är fint att framhöva dem kvinnliga formerna. Vad tycker ni?



  • rosadröm
    Deede: Fina Save-the-date kort. Måste kännas skönt att fått det gjort?!Glad Att ni har lyckats hålla det hemligt för alla. Jag kunde inte vänta på berätta det för nära o kära.
  • Brudiframtiden
    rosadröm skrev 2012-08-17 07:17:16 följande:
    Vart och provat klänning med min mamma. Vilken upplevelse :) Visste vilken klänningen jag var ute efter men dem hade inte den i butiken så fick pröva ngn snarlik. Blev helt kär i modellen på klänningen, kände inget behov att pröva flera klänningar. Spets o mkt glitter är inte för mig. Så nu är klännigen beställd, får dem om ca 6 mån, och lär få vänta 2-3 mån om jag behöver få ngt justerad. Ev minskar jag längden på släppet. Så brudar ni som tycker ni är ute i för god tid med kolla klänningar, ni är inte det. Dem som säljer klänningarna tycker man ska ha minst 8 månader på sig, 6 mån för att få hem klänningen och 2 ån för justering, samt räkna bort juli och augusti månad då dem flesta kan ha sommarstängt. Så börja kolla klänningar, det är det bästa med bröllopet Skrattande
    Här är en bild på mig som provar klänningen som var mest lik den jag vill ha. Bilden under är klänningen som är beställd fast i ivory. Jag får hoppas på att klänningen kommer vara lika fin på mig. Dem säger ju att man ska undvika sjöjungfruklänningar om man har lite bredare höfter men jag tycker det är fint att framhöva dem kvinnliga formerna. Vad tycker ni?



    Jättefina klänningar båda två!! Själv har jag en väldigt enkel klänning (som redan är inhandlad) som passar vårt vintage/lantliga/skogstema..


     

  • rosadröm
    Brudiframtiden skrev 2012-08-17 08:12:24 följande:

    Jättefina klänningar båda två!! Själv har jag en väldigt enkel klänning (som redan är inhandlad) som passar vårt vintage/lantliga/skogstema..


     


    Tackar :)


    Har du ngn bild på klänningen?

  • Deede

    rosadröm - Tack=) Ja, det är skönt att få det gjort!


    Hoppas bara inte posten strular till det, skickade dom första i onsdags, å svärföräldrarna hade inte fått det igår, men mina föräldrar å bror hade....


     


    Sen skickade vi till alla kompisar igår, å tänkte dom skulle få det idag då.


    Ska nämligen ha kräftskiva i morgon där alla som kommer är bjudna till bröllopet, hoppas bara att det kommer fram till alla oxå, så det inte är nån som tror att dom blir utan..

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!