• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • söt nöt

    stormhelen: Det är Övergrans kyrka i Håbo kommun. Även yttergran ska stänga för reparation under samma tid. Vi kunde välja på att ta en annan kyrka och att flytta det framåt eller tidigare. Så vi valde tidigare eftersom övriga kyrkor i kommunen rymmer 50 personer. Förutom en som rymmer 250. Vi blir runt 60 (tror vi)

  • Gissi
    stormhelen skrev 2012-11-07 14:08:44 följande:

    OMG!!!!! Måste bara få säga att jag och min blivande blev "veckans par."


    Jag skickade in en "ansökan" för några dagar sedan som en kul grej. Fick en smärre chock när jag såg vårt foto på första sidan. Förvånad


     


    Vad kul!! Grattis =)
    Såg även att du är från Hägersten, det är jag också ;) 
  • stormhelen
    Gissi skrev 2012-11-07 22:50:19 följande:
    Vad kul!! Grattis =)
    Såg även att du är från Hägersten, det är jag också ;) 
    Tack så mycket Gissi för lyckoönskningen. ^^ Va jätte roligt och som sagt så blev jag lite förvånad. OM vi skulle bli valda hade jag trott att det skulle ta några veckor innan man blev "veckans par," men tydligen så var det inte så. =P
    Va roliga att någon annan i samma tråd är just från Hägersten! =) Känns som att sannolikheten inte är så stor. 
  • stormhelen

    Tänkte bara kolla hur det går för er alla i bröllposplaneringen. Det har varit så tysst här ett tag nu. Tyst


    Hur går det för er alla? Har ni gjort (el. gör) något specillet i er planering som ni kan bocka av från "att göra listan"? Är det någon som har hittat sin klänning än eller precis börjat leta? Ska ni göra er inbjudnings kort själva? osv...


    Är så nyfiken på hur det går för er alla. Det är väldigt roligat att veta hur ni andra tänkt fira/ förgylla er speciella dag, speciellt då vi delar denna månad tillsammans. Flört

  • MoN

    hej!
    här är en till som gifter sig i september 2013, datumet vi funderar på är den 15 men vi vet inte om vi vill ha ett söndags bröllop eller om vi ska ta det den 14 istället.....men den 15 är våran 2 års förlovnings dag så det skulle ju kännas lite roligare att gita sig på.

    vi har kommit så här långt i våran planering:

    tärna och bestman: frågad och klar Glad 
    kyrka :bestämd men inte ännu bokad
    lokal: har två vi ska kolla på
    klänning: ska gå och prova snart
    kläder till min m2b: klart då han vill använda kostymen han köpte till våran dotters dop
    fotograf: en bekant ska fota
    färgtema: oragne,vit och koppar eller ljusblåt, silver och vit.

    längre än så här har vi inte kommit

    vad har ni för färg teman?

     

  • stormhelen

    Välkommen till gänget moN! Glad Super kul att vi blir fler


     


    Även jag och min m2b har just 15 som vårt speciella datum, då vi dels träffades på det datumet för fem år sedan, samt att vi förlovade oss på det datumet i år. Vi valde dock att ha bröllopet den 14:e då vi har en hel del gäster som bor många mil bort, och behöver sova över för att kunna delta i bröllopet.


     


    Jag tycker det låter som att ni har kommit i gång bra med er planering. Det var ju ganska så mycket som ni har hunnit med.


     


    Vårt färgtema kommer att vara vitt, gammelrosa och champagne


    Jag tycker att ert alternativa färgtema orange, vit och koppar lät som en jätte fin kombination som även passar mycket bra till årstiden.

  • MoN

    tackar Glad

    vi behöver ju inte oroa oss över att våra gäster behöver sova över då dom som bor längst ifrån oss har bara 5 mil att köra så det är inte så farligt att åka fram och tillbaka säger dom Glad

    jag tycker också orange, vitt och koppar passar till årstiden.

  • SofiaMagdalena

    Hej hej!

    Vi har gjort en helomvändning från borlig vigsel till kyrkovigsel. Skall träffa en präst i december och prata lite om hur man kan göra. Skall bli spännande.

    Hur kommer ni andra gör med maten?
    Vi skall laga det mest själva men funderar på hur man gör med serveringen och uppläggningen av maten. Vi har inte råd att anställa massor med personal. Tips!? 

    Kram! 

  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2012-11-19 16:49:24 följande:
    Hej hej!

    Vi har gjort en helomvändning från borlig vigsel till kyrkovigsel. Skall träffa en präst i december och prata lite om hur man kan göra. Skall bli spännande.

    Hur kommer ni andra gör med maten?
    Vi skall laga det mest själva men funderar på hur man gör med serveringen och uppläggningen av maten. Vi har inte råd att anställa massor med personal. Tips!? 

    Kram! 

    Det beror på hur ni vill ha det med maten. Vill ni till en början ha en buffé eller vill ni ha maten serverad?


    Om ni vill ha en buffé så behöver ni ju inte tänka på det där med att ha personal som serverar er maten, utan då är det ju självbekänning. Vill ni däremot ha personal som serverar er maten, kan ni ju alltid involvera folk ni känner. Mina föräldrar hade tex på deras gemensamma 60 års fest sina lite äldre barn barn som hjälpte till med servering och upplägget av maten på borden. De fick en liten peng som tack för hjälpen (tror att det var någonstans mellan 500 - 1000 kr), behöver ju inte gälla pengar men du förstår nog principen. De tyckte att det var jätte kul att bli engagerade i festen.


    Vidare så på min m2b:s brors bröllopsfest hade han sin lillebror och kusin som fick bemanna baren. Det går att lösa på ett billigt sätt om ni involverar människor ni känner.


     


    Själva så har vi personal som både gör och serverar maten. Lokalen var gratis, men då man bokar lokalen måste man köpa mat och dryck av dem (3 rätters kuvert). Givetvis så har vi provsmakat maten och den var gudomlig. Vidare så har vi läst en hel del recensioner, både härt på BT men även på andra ställen, och det har inte varit några som helt klagomål på varken maten eller serveringen.


     


    Vi hade också tänkt ha en borglig vigsel då vi inte är så kyrkliga av oss. Men då vi hittade en kyrka som kändes helt rätt valde vi att ha kyrkligt, + att det även skulle bli billigare, då kyrkan är gratis, medan vi hade behövt betala vigselförrättaren en eventuell resersättning samt att där vi hade tänkt ha den borgliga vigsel tog ut en ganska så dyr avgift.


     

  • Ylva368

    Här har det inte hänt så mycket sedan sist, förutom att marskalkerna är tillfrågade och har tackat ja. Liksom stormhelen har vi maten och serveringen fixad genom lokalen. Utom tårtan som vi får beställa på annat håll. Dricka får vi också ta med själva. Vi har hittat en sångerska till kyrkan (hon sjöng fint på vår dotters dop) och min bror som är fotograf har erbjudit sig att ta bröllopsbilderna. Vad mer kan man göra nu?

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!