• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • lady luck

Det har ju varit en hel del prat om klänningar här nu och jag har idag köpt min! För ett chockpris!

Jag hade egentligen tänkt att vänta med att köpa klänning men när jag började kika runt så fick jag plötsligt se att den enda brudklänningsaffären i min stad skulle slå igen och reade ut alla sina klänningar så jag kunde inte låta bli att gå dit. Jag hade en ganska bestämd bild om hur jag ville att min klänning skulle se ut och har inte kunnat hitta den på internet men där i just den där affären hängde den! Jättefin och underbar! För 500 kr!!!!! Det är sånt där som aldrig händer! Och tyvärr var den 2 storlekar för liten men jag har ju bestämt mig för att gå ner ett antal kilo så nu har jag verkligen en anledning till att gå till gymmet ;)

Sömmerskan som hade affären sa att om jag inte går ner så mycket som jag tänkt så går det ju alltid att sätta snörning i ryggen så jag är väldigt nöjd med det här fyndet :) Önskar alla brudar som ännu är klänningslösa lycka till i klänningsdjungeln :)

• söt nöt

vilket kanon fynd du gjorde lady luck :) har du någon bild på den eller på samma modell? 

• stormhelen

WOW, vilket vrak fynd du gjorde lady luck.

Tycks som att ditt namn (lady luck) är som en självuppfyllande profetissa, då du hade super tur med klänningen. ;)

• smisa
    lady luck skrev 2012-10-25 22:41:58 följande:

Grattis, vilken flax!!
  • september13

Hej, här kommer en septemberbrud till!
    Vi har precis börjat planera men kyrka,lokal och sångare är preliminär bokat. Vi är osäkra på lokalen och väntar svar från en annan så datumet är lite osäkert. Gästlistan är gjord och vi hamnar på ca 400(!) gäster. Ska bli intressant och se hur det blir när inbjudningarna ska skickas ut, haha...

Förlovningsringarna är beställda men har tyvärr inte kommit.(därför har vi inte gått ut med nyheten att vi ska gifta oss)  Även vigselringarna är valda men dock inte beställda då vi vill vänta och se ifall man kanske ändrar sig.

Kul att se att många redan har börjat kolla på klänningGlad har tyckt att det varit för tidigt men nu när jag ser att många redan har gjort det så känns det ju ok!

• lady luck

Ja namnet kanske bär tur med sig - vem vet ;)  Tyvärr ingen bild än, men kommer nog längre fram. Ville ha en med en kort spetsärm och det hade denna. Det är mer gammeldags spets än den tunna spetsen som det ofta är  på vissa. Det var den enda klänningen med den modellen som fanns kvar och jag har aldrig sett det någon annanstans. Har ju inte varit runt och kollat så mycket men nu behöver jag ju det inte längre (känns både bra och lite tråkigt ;) ) 

• söt nöt
    september13 skrev 2012-10-26 10:45:31 följande:
    Gästlistan är gjord och vi hamnar på ca 400(!) gäster. Ska bli intressant och se hur det blir när inbjudningarna ska skickas ut, haha...
    Först vill jag säga välkommen i gänget :) 
    400 gäster... det var en del måste jag säga. Ska alla komma på både vigsel och fest (eller liknande)?
  • september13
    Gladsöt nöt skrev 2012-10-26 15:05:47 följande:
    Först vill jag säga välkommen i gänget :) 
    400 gäster... det var en del måste jag säga. Ska alla komma på både vigsel och fest (eller liknande)?
    Tack för välkommnandetGlad

Ja, det är verkligen en hel del men då min blivande är syrian så blir det så.

Hoppas och tror inte att alla kommer komma till kyrkan.
    Vi har valt en liten och söt svensk kyrka som inte är anpassad för så mycket människor. Men vet att det inte är så vanligt bland syrianer att gå på just vigseln utan de flesta kommer till festen iställetGlad

Nu har jag iallafall mina förlovningsringar på fingret efter ett frieri i helgen!! Känns fantastiskt!

Nu ska vi börja planera det här bröllopet för fullt och i veckan ska vi ha första mötet med personen som ansvarar för den festlokalen vi har valt. Ska gå igenom allt från blommor, till dukning och hur tårtan ska se ut. Ska bli så kul!!!
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!