• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    Äriqa skrev 2013-07-05 20:40:53 följande:
    Våra "save the date"
    Oh så fina! Glad 
  • Äriqa

    Ja mer eller mindre iaf. Färgtemat är rött och bårdstansen kommer vara med både på inbjudningarna och tackkorten hade jag tänkt.

  • amerika
    Äriqa skrev 2013-07-05 21:00:45 följande:

    Jag har gjort dem.


    bårdstans från ica


    texten gjorde jag i photoshop och bilden tog en kompis s har jag redigerat den.


    Kuvertet är en tapetrulle.


    Allt som allt kostade det 10:- för tapeten och 49 för stansen.


    sen skrev jag ut på jobbet.


    Billigt och bra! Då har du färgskrivare på jobbet, förstår jag, det underlättar ju.

    När har ni tänkt skicka ut save the date och när har ni tänkt skicka ut inbjudningarna?
  • amerika
    schmock skrev 2013-06-25 14:52:14 följande: 
    Vigselförrättare förstår jag inte riktigt, är det för borgerliga vigslar? Vi ska ha en kyrklig vigsel och de sa att vi får en präst nästa år då, en ur församlingen. Så det kommer för vår del automatiskt.
    Prästen är vigselförrättare. Men när man gifter sig i kyrkan behöver man inte boka präst, utan den kommer med automatiskt, som du skriver. Om man inte vill ha en "egen" präst förstås, nån man känner eller så.

    Så vigselförrättare brukar man väl mest förknippa med borgerlig vigsel.
  • Äriqa
    amerika skrev 2013-07-06 12:29:18 följande:
    Billigt och bra! Då har du färgskrivare på jobbet, förstår jag, det underlättar ju.

    När har ni tänkt skicka ut save the date och när har ni tänkt skicka ut inbjudningarna?

    Har börjat ge ut "save the date" korten. Kommer inte skicka utan ge när man träffas. Några enstaka kanske vi får skicka.


    Inbjuningarna blir nog i början på nästa år tror jag.

  • Äriqa
    pnufs skrev 2013-07-06 19:20:47 följande:
    Vad fint det blev Äriqa :) Vi får träffas o byta "save-the-date nån dag ;)
    Absolut! Frågan är bara när? Vi jobbar en vecka till. Sen är vi lediga! :)
  • MH2014

    Snart mindre än 7 månader kvar!! Vi betar av på 2do listan, och har även ändrat lite på vägen ;)

  • Helenis

    Vi gifter oss 26 april 2014 i Göteborg. Festlokal och hotellsvit är bokat. Fotograf är tillfrågad och skall preliminärbokas, en vän som är amatörproffs och väldigt begåvad. Catering är utvald, men skall provsmakas. Tårta gör jag själv och även brudbukett och tärnbuketter samt tärn och näbbklänningar. Kyrkan är tillfrågad, får besked på måndag så vi håller tummarna. Letar efter en fräck bil, har mailat en veteranbilsklubb då vi gärna vill ha en speciell modell. Just nu scrappar jag inbjudningskort och såsmåningom blir det festhäfte och vigselprogram i samma stil. Köper lite bordsdekorationer och godisskålar odyl på rea när jag hittar dem. Tycker det är skönt att göra sådant man kan göra redan nu så det blir mindre stress de sista veckorna.

Svar på tråden Blivande fruar 2014