• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Lyonezze

    Hej hopp! Jag är gärna med på tråden också! Jag och min Mr M ska gifta oss i junu 2014, och än så länge har vi bara bokat festlokal. Kyrkan är bestämd, men inte bokad, vi bor på ett litet ställe så dte är inte så högt tryck på kyrkorna  Mitt största "bekymmer" just nu är att jag inte hittar någon klänning! Jag vill INTE ha någon axelbandslös klänning eller halterneck, men jag verkar vara en kräsen jäkel för ja hittar typ inga klänningar som jag känner "WOW" för...  sitter just nu och spanar på kinaklänning, men jag vet inte? någon som har bra tips på hemsidor/butiker i borås-och göteborgsområdet?Förövrigt så har vi nu bestämt att vi ska åka på minimoon direkt ifrån bröllopsmottagningen på natten! ner till Varberg och bo ett par dagar på Asia Spa där och bara myyyyysa och hinna landa lite! Det känns, precis som du säger, hundra år bort! Längtar!!      

  • fancyrocker

    Jag hoppar in här jag också! Jag och min blivande man ska gifta oss den 6:e juni. Vi har en så länge bara bokat kyrka. Värdshuset som vi tänkte ha festen i och låta våra gäster sova i ska säljas. (Vi gifter oss ca 30 mil hemmifrån). Så det måste ordnas... Ska ringa en camping och reservera några stugor och campingplatser. Hoppas festlokal går att lösa. Hur tänker ni med inbjudningar och gäster förresten? Med bara de verkligen närmaste är vi 48 stycken och då är inte ens våra kusiner inräknade... Jättesvårt att veta var man ska sätta gränsen. Vi ska kika mer på lokaler efter sommaren så får vi nog anpassa antalet gäster efter hur många som får plats där. Vi gifter oss i en liten by så valmöjligheterna är väldigt begränsade!

  • Power of Love
    Oprekär skrev 2013-06-19 22:14:54 följande:
    Hej allihopa! Har någon av er bokat fotograf och/eller snackat med vigselförrättare? Eller är jag måhända den enda som inte gjort det ännu? Glad
    Vet inte riktigt hur långt innan man borde ta tag i det...
    Fotograf har vi fixat. Det är min fästmans bror som kommer fota. Han är en riktig bra amatör fotograf så jag har svårt att tro att vi ska bli nåt annat än nöjda med bilderna. 

    Vigselförättare fick vi klart nu under midsommar. Jag hade skickat mail några dagar innan och på självaste midsommardagen fick vi svar om att hon gärna vile viga oss. Hon uttryckte sig på ett sånt trevligt sätt i mailet så det känns extra bra nu Glad 
  • schmock
    Oprekär skrev 2013-06-19 22:14:54 följande:
    Hej allihopa! Har någon av er bokat fotograf och/eller snackat med vigselförrättare? Eller är jag måhända den enda som inte gjort det ännu? Glad
    Vet inte riktigt hur långt innan man borde ta tag i det...
    Vi har klart lokalen, fotograf och kyrkan. Fotograf ska en vän vara, hon är ett amatörproffs kan man säga. Amatör men sjukt duktig och gör fotojobb. Hon är bokad.
    Vigselförrättare förstår jag inte riktigt, är det för borgerliga vigslar? Vi ska ha en kyrklig vigsel och de sa att vi får en präst nästa år då, en ur församlingen. Så det kommer för vår del automatiskt.
  • HalkatlaNr1
    Oprekär skrev 2013-06-19 22:14:54 följande:
    Hej allihopa! Har någon av er bokat fotograf och/eller snackat med vigselförrättare? Eller är jag måhända den enda som inte gjort det ännu? Glad
    Vet inte riktigt hur långt innan man borde ta tag i det...
    Vi har 4 st duktiga fotografer i vårat tilltänkta gäng..
    Kan inte tänka mig annat än att de blir toppen.. 
    Ska ringa o kolla m kyrka o tillhörande präst..
    Vi bor på en mindre ort så ja kan inte tänka mig att
    kyrkan skulle va upptagen men ev att prästen e de
    då vi gifter oss på midsommarafton 2014 
  • Power of Love
    Äriqa skrev 2013-07-05 20:40:53 följande:
    Våra "save the date"

     


    Jättesöta och fina! Har ni beställt dem eller gjort dem själva?
  • Äriqa

    Jag har gjort dem.


    bårdstans från ica


    texten gjorde jag i photoshop och bilden tog en kompis s har jag redigerat den.


    Kuvertet är en tapetrulle.


    Allt som allt kostade det 10:- för tapeten och 49 för stansen.


    sen skrev jag ut på jobbet.

  • Power of Love
    Äriqa skrev 2013-07-05 21:00:45 följande:

     


    Jag trodde faktiskt att du beställt dem för att de såg så väl gjorda ut men har aldrig sett liknade så misstänkte att det ändå kunde finnas chans att de kanske var hemma gjorda. Riktigt fina!
Svar på tråden Blivande fruar 2014