• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Cecilia31

    Hej
    blivande fru 2014 här.
    När ska ni börja planera allt?
    känns som om det är för tidigt men förstår att mkt ska fixas.
    Vi ska ha ett kyrkobröllop och gifter oss 30 aug 2014,

    :) kraam 

  • HalkatlaNr1
    Cecilia31 skrev 2013-05-26 10:06:32 följande:
    Hej
    blivande fru 2014 här.
    När ska ni börja planera allt?
    känns som om det är för tidigt men förstår att mkt ska fixas.
    Vi ska ha ett kyrkobröllop och gifter oss 30 aug 2014,

    :) kraam 
    Vi är nog många som börjat planera.. Vissa har kommit jättelångt o
    vissa (typ jag) är bara i startgroparna känns det som..

    Skrattande
  • jeanettejohansson
    Cecilia31 skrev 2013-05-26 10:06:32 följande:
    Hej
    blivande fru 2014 här.
    När ska ni börja planera allt?
    känns som om det är för tidigt men förstår att mkt ska fixas.
    Vi ska ha ett kyrkobröllop och gifter oss 30 aug 2014,

    :) kraam

    Vi gifter oss maj 2014 Det är väldigt olika hur tidigt man får planera. Om man vill ha en populär kyrka i stockholm eller ett populärt slott så får man boka ett år innan. Om man bor i en mindre ort så behövs det bara 2-3 månader innan :)


    Vi har prel. bokat kyrka och prel. bokat en stugby vid sjön där våra gäster kan övernatta. Vi har ännu inte bokat catering. Ringen är med egen diamant och egen design och den är inte heller beställd ännu. Linneservetter fixades igår. Gästlista pendlar mellan ca 60-100 gäster.. så den är inte spikad. Klänningen ska jag köpa i höst men prova hela sommaren. Istället för att hyra tält så funderar vi på att köpa. Vi har gott om plats på gården så ett tält för 100pers kommer vi kunna använda igen och även låna ut. Golv, kristalkronor, stolar, bord och gasolvärmare kan man ju köpa själv alternativt hyra.


     


    Vi vill inte boka för mycket för tidigt .. det kan vara bra att få gå runt och fundera och prata ett tag innan så man inte tar första bästa:) Dessutom kan man kolla upp alternativ och åka runt och besöka :)


    Det är mycket som behöver fixas men eftersom att man är två om jobbet så går det i värsta fall att fixa på ett par månader :) så stressa inte!

  • Maria466

    Hej.
    Får man hänga med här?
    Vi gifter oss på min mammas födelsedag 7/6 2014  i Badelunda kyrka en liten bit utanför Västerås

  • Js Fästmö

    Maria466 - Klart du får hänga på! Välkommen! :) Cecilia31, vi har redan planerat det mesta sen så ska ju en del praktiskt ske också. :) Har ni bokat kyrkan än?

  • Maria466
    Js Fästmö skrev 2013-05-26 19:40:50 följande:
    Maria466 - Klart du får hänga på! Välkommen! :) Cecilia31, vi har redan planerat det mesta sen så ska ju en del praktiskt ske också. :) Har ni bokat kyrkan än?
    Tack Glad
    Det känns självklart för mig att vi valde (läs: jag Flört) mammas födelsedag då hon inte längre finns med oss :(
  • Larssonmaria86

    Malin4900: Jag har själv tänkt samma sak och har frågat lite butiker och dem sa september-oktober :) Men jag kommer nog ändå ha lite småkoll redan i augusti ;)

Svar på tråden Blivande fruar 2014