• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Tjörnbrud

    Nu gick det :) Kom gärna med åsikter och förslag. De sa att de ska kunna fixa med vigselringen så den passar lite bättre + att jag tror jag vill ha i rött guld. Min förlovningsring är en Schalins Davos. Tycker de är svårt att se när det inte är rätt storlek, ev färg på guldet mm. (Finare i verkligheten tycker jag själv ;))


  • Js Fästmö
    Tjörnbrud skrev 2013-05-22 11:52:23 följande:
    Nu gick det :) Kom gärna med åsikter och förslag. De sa att de ska kunna fixa med vigselringen så den passar lite bättre + att jag tror jag vill ha i rött guld. Min förlovningsring är en Schalins Davos. Tycker de är svårt att se när det inte är rätt storlek, ev färg på guldet mm. (Finare i verkligheten tycker jag själv ;))


    Tycker också det är svårt att se när det inte är rätt storlek.


    Personligen hade jag också tagit rött, och eftersom du frågar, hoppas du inte tar illa upp, så hade jag valt en anna modell, tycker det ser lite konstigt ut när den stora ringer går över den andra. Men sånt fixar de nog till. :)

  • Tjörnbrud

    Självklart tar jag inte illa upp, tycker inte heller det ser helt 100 ut hur mycket jag än önskar det. Är en fantastisk ring, men inte riktigt som jag hade tänkt från början. Vi har alltid tänkt att göra en egen ring och nu när jag gillar denna kan man utgå från denna lite. Göra den lite bredare så man får alla stenar inom ringens kanter eller hur man ska säga så det blir raka kanter som går ihop och kanske lite mindre stenar i mitten.. Det är flera småstenar i mitten och jag tycker det är så snyggt. Inte hittat nån sån innan (dock inte kollat så mycket ännu).

  • HalkatlaNr1
    Js Fästmö skrev 2013-05-22 11:01:15 följande:

     


    Vad kul med en ring som "inte alla andra har"! Och då har du ju färgtemat klart också. ;)


    Tycker att Caligraphen har bra när det gäller inbjudningskort, och olika prisklasser. Man kan ju få dem billigare om man väljer att montera program och så själv.


     


    www.calligraphen.se/se/calligraphen-ab-portal...


    Ler.. Är ju inte nån traditionell brud heller men för blivande svärmors skull
    så tänker ja bära en någorlunda normal klänning.. Och även ha "normal" färg..
    Färgtemat blir Champagne/Ivory m blåa inslag..

    Åh, ska gå in o kolla där.. Har alltid varit sån att jag vill ha så mycket som
    möjligt gjort låååångt innan så man kan ta de lugn o njuta o inte stressa
    i slutet.. Blivande mannen har fått märka de lite nu.. ;) 
  • Js Fästmö
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-22 13:11:23 följande:
    Vad för information ska man ha på inbjudningskorten
    förutom de uppenbara? =D

    Det beror ju på vad du tycker är uppenbart? ;)


     


    Men tid, plats, O.s.a, eventuell klädkod, kontaktuppgifter och adress till kyrkan om man inte har en "som alla vet" och kanske info om ngn hemsidan där man har mer info om övernattningsmöjligheter osv.


    Eller att man skriver med att sådana frågor ställer man till xxxx på nummer xxxx


    Eller kontaktar Toastmaster/madame för tal m.m

  • Oprekär
    Power of Love skrev 2013-05-20 20:20:52 följande:
    I det senare alternativet tänkte vi att vi kunde vara mitt i salen. I så fall kommer alla att se bättre. Jag tycker alltid det är så tråkigt med kyrkor att man aldrig ser vad som händer där framme, har nämligen inte fått möjligheten att sitta på de närmsta anhöriga raderna utan hamnat på de längre bort. Just därför lutar det åt att ha stolarna som de står idag men vi får se. Gillar även tanken med att ha alla mina vänner och släkt runt om kring mig istället för bakom mig.Glad

    Sedan vet jag inte riktigt hur vi ska göra med musiken. Vi vill ju ha ingångsmusik och så har vi en vän som kommer sjunga solosång och det vill vi ju ha musik till. Det finns en orgel men jag gillar inte orgelmusik. Måste kolla med lokalansvarig hur det ser ut med annan musik möjlighet.  
    Det låter ju som ett jättemysigt upplägg, att vara omringad av nära och kära! Vi kanske borde fundera på någonting liknande Glad
    Jag är helt lost när det kommer till ingångsmusiken, men någon solist lär det väl bli för oss också. Tur att vi har ett år på oss att fundera Tungan ute
  • Sandrajavisst

    Jo angående inbjudan: vi tänker no ha plats, tid, vilka vi är, klädkod och adress och tel nr. Funderar att lägga i en extra sida (lös) med vilken adress till bröllopshemsida, önskemål kring bröllop, och kontakt till våra bestman/tärnor. Vad tror ni?

  • HubbaBubba

    Vi har efter att ha pratat igenom allt bestämt oss för att istället för att gifta oss nästa år med 60-70 gäster och med en budget på 140.000kr så kommer vi gifta oss i år, 27 juli, för dom närmaste ca 17st, här hemma i trädgården, med en budget på max 20.000kr (helst 15.000kr), och ha ett "riktigt" stort bröllop om ca 5-7 år som vi börjar spara till redan nu.
    Anledningen till det är att vi känner att vi behöver pengarna till så mkt viktigare saker, t.ex körkort till båda och en bil då vi bor en bit ifrån stan och har 3 småbarn.
    Det känns tråkigt att inte få det där drömbröllop man ställt in sig på länge nu, men det känns ändå som det rätta beslutet då vi inte har så mkt pengar till vardags.
    Hoppas ni andra brudar får underbara bröllop, och Lycka till! Glad

  • HalkatlaNr1
    HubbaBubba skrev 2013-05-26 09:28:09 följande:
    Vi har efter att ha pratat igenom allt bestämt oss för att istället för att gifta oss nästa år med 60-70 gäster och med en budget på 140.000kr så kommer vi gifta oss i år, 27 juli, för dom närmaste ca 17st, här hemma i trädgården, med en budget på max 20.000kr (helst 15.000kr), och ha ett "riktigt" stort bröllop om ca 5-7 år som vi börjar spara till redan nu.
    Anledningen till det är att vi känner att vi behöver pengarna till så mkt viktigare saker, t.ex körkort till båda och en bil då vi bor en bit ifrån stan och har 3 småbarn.
    Det känns tråkigt att inte få det där drömbröllop man ställt in sig på länge nu, men det känns ändå som det rätta beslutet då vi inte har så mkt pengar till vardags.
    Hoppas ni andra brudar får underbara bröllop, och Lycka till! Glad
    Desamma o stort lycka till! Glad
Svar på tråden Blivande fruar 2014