• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • amerika
    WinterWonderland skrev 2013-03-23 10:29:48 följande:
    Låter väldigt intressant! Vad heter hon på Etsy? Jag skulle vilja ha mina skor guldfärgade.
    Du kan ju alltid höra om guld finns, det vet jag ej!! www.etsy.com/shop/ABiddaBling
    Veronica heter affärsinnehavaren, jag har skrivit med henne, hon är mycket tillmötesgående. 
  • amerika

    kan visst inte länka men om du kopierar webadressen, kommer du rätt!!

  • Sandrajavisst

    Har ni några tips på vad man ska tänka på när man bokar fotograf? Vad får jag inte missa? Tänkte vi skulle boka nu till veckan:)

  • Sandrajavisst

    Oh ska kolla upp tack. Vi ska ev anlita en som vi inte känner:/

  • swdnchick

    Jag läste en artikel i bröllopsmagasinet, där de listade de 5 viktigaste sakerna att tänka på. Kommer ihåg några. Det att det är viktigt att kolla på vilken sorts kort fotografen brukar ta. Att det helt enkelt är samma stil som ni vill ha. Be att få se hela serier med bilder och inte endast ett fåtal av varje par. Det är "lätt" att lyckas ta några bra bilder, men för att få ett helt bröllop med fina bilder kräver mer än bara tur.  Be inte en kompis ta korten om den inte är utbildad och jobbar som fotograf.   Se till att ni skriver ett kontrakt, som även inkluderar en plan B gällande väder och sjukdom.

    Det stod mer viktiga saker men jag kommer inte ihåg nu. Jag glömde min tidning hemma hos mamma, men jag kan skriva fler av deras tips när jag får min tidning igen.

    Lycka till!!

  • amerika
    Sandrajavisst skrev 2013-03-25 18:21:17 följande:
    Har ni några tips på vad man ska tänka på när man bokar fotograf? Vad får jag inte missa? Tänkte vi skulle boka nu till veckan:)
    swdnchick skrev 2013-03-26 00:06:41 följande:
    Jag läste en artikel i bröllopsmagasinet, där de listade de 5 viktigaste sakerna att tänka på. Kommer ihåg några. Det att det är viktigt att kolla på vilken sorts kort fotografen brukar ta. Att det helt enkelt är samma stil som ni vill ha. Be att få se hela serier med bilder och inte endast ett fåtal av varje par. Det är "lätt" att lyckas ta några bra bilder, men för att få ett helt bröllop med fina bilder kräver mer än bara tur.  Be inte en kompis ta korten om den inte är utbildad och jobbar som fotograf.   Se till att ni skriver ett kontrakt, som även inkluderar en plan B gällande väder och sjukdom.

    Det stod mer viktiga saker men jag kommer inte ihåg nu. Jag glömde min tidning hemma hos mamma, men jag kan skriva fler av deras tips när jag får min tidning igen.

    Lycka till!!
    Sandrajavisst: Jaha det var SÅ du menade! Jag missuppfattade visst dig, sorry...
  • WinterWonderland
    amerika skrev 2013-03-23 13:59:26 följande:
    Du kan ju alltid höra om guld finns, det vet jag ej!! www.etsy.com/shop/ABiddaBling
    Veronica heter affärsinnehavaren, jag har skrivit med henne, hon är mycket tillmötesgående. 
    Tack!!
  • Sandrajavisst

    Tack för de tipsen! Oh ja de år lite sånt jag vill ha! Sa be om lite fler bilder! Men vi har blivit erbjudna en fotograf som tar våra bilder för en liten peng men vill då använda våra bilder i en blogg. Någon som har tips där som man bör tänka på?

Svar på tråden Blivande fruar 2014