• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Power of Love

    Vi bor i Örebro men vi båda är från Värmland. Vi är från olika orter och båda flyttade till Örebro för att plugga på universitetet och det var då vi träffades. Nu är vi sugna på att flytta hem igen. Troligen blir det hans hemstad. Vi hoppas kunna flytta innan året är slut Glad

    Vi gifter oss troligen i Karlstad men det är inte helt bestämt än så det kan även bli Kristinehamn.

  • Power of Love

    Gällande tårtor så har min fästman jobbar på konditori i sin ungdom, han tänkte fråga hans gamla chef om han kan tänka sig göra vår bröllopstårta. Idag jobbar han inte utan har sålt sitt företag men fråga skadar ju inte. 

  • schmock
    Power of Love skrev 2013-01-29 07:25:45 följande:
    Vi bor i Örebro men vi båda är från Värmland. Vi är från olika orter och båda flyttade till Örebro för att plugga på universitetet och det var då vi träffades. Nu är vi sugna på att flytta hem igen. Troligen blir det hans hemstad. Vi hoppas kunna flytta innan året är slut Glad

    Vi gifter oss troligen i Karlstad men det är inte helt bestämt än så det kan även bli Kristinehamn.
    Ooh, Kristinehamn, min hemstad! Jag längtar hem något fruktansvärt. Är du därifrån?

    Min sambo är från Värnamo och vi bor i Göteborg. Idag ska vi kika på lokalen äntligen, förhoppningsvis om den faller oss i smaken så blir det att den bokas. Om vi får. Om vi får så ringer jag kyrkan imorgon!
  • Sandrajavisst

    Vi (läs jag) kommer i såna fall göra en med vintage stil, en vit med lace (glömt svenska namnet) runt. Kommer dekorera med en stor blomma uppe på tårtan. Funderar på en sort med jordgubbsmousse och hmm rabarber Ken vet inte om den kombon fungerar. Sen vill jag nog ha en hallon och after eightfluff eller dumlefluff:) för alla chokladälskare (läs: jag) men har funderat på att göra 2 mini tårtor och sen ha cupcakes:) vad tror ni? Kommer kunna förbereda massor och sen vara dekorera på dagen. M2b kan ju köra över dem till lokalen sen. Detta med tårtor överlämnar han åt mig, måste bara provbaka så han får smaka på dem innan:)

  • Sandrajavisst

    Inspirationspärmen håller jag också på med:) visst är ett kul att leta inspiration? Men använder någon pinterest?

  • MH2014

    Fick imorse mail av dinobridal att de inte kan göra ena klänningen mer än så de skickade på real sample,,och den gillade jag inte!! :( Har mailat tillbaka och hoppas kunna välja en annan klänning/modell istället för den,,håll tummarna! :)

  • Limba
    Sandrajavisst skrev 2013-01-29 10:15:22 följande:
    Inspirationspärmen håller jag också på med:) visst är ett kul att leta inspiration? Men använder någon pinterest?
    Ja det är så roligt! Har bara samlat lite inspirationsbilder från nätet på datorn, men man kanske ska göra en riktig pärm snart? Hur gör du? Vanlig pärm och skriver ut bilder, eller en bunden bok med vita sidor och skriver och klistrar in? 
    Testade pinterest men blev mest snurrig. Ska nog ge det ett till försök senare. 
  • Limba

    Vi är en blandning av 08 och småland Tungan ute Oklart var i sverige vi har kalaset. 
    Hittade en fin kyrka i Örebro tack vare att en tjej la upp bilder i tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-123/m4258788.html

    Älskar BT! Fick även tips på lokaler, jättegulligt! Så vi kikar runt och drömmer. Bestämmer datum för 2014 i sommar Solig

  • MH2014
    Limba skrev 2013-01-29 10:49:50 följande:
    Vi är en blandning av 08 och småland Tungan ute Oklart var i sverige vi har kalaset.
    Hittade en fin kyrka i Örebro tack vare att en tjej la upp bilder i tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-123/m 4258788.html

    Älskar BT! Fick även tips på lokaler, jättegulligt! Så vi kikar runt och drömmer. Bestämmer datum för 2014 i sommar Solig
    tycker det är så himla kul att ni inte har bestämt vart i landet,,utan väljer där ni hittar er dröm...så romantiskt :)
Svar på tråden Blivande fruar 2014