• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Limba

    Power of Love

    Det är mer än ok!  
    Denna tråd är tänkt som en bildtråd med bilder och tankar om allt som händer på vägen till bröllopet!
    Bildbomba på, bara roligt!


    MH2014 skrev 2013-01-12 22:10:19 följande:
    Jaa, helst när vi velat mellan fem olika datum, sju olika platser och upplägg som passar dem och oss,,,,men nu är vi igång på riktigt!! Plats ska "bara" bokas på riktigt!!! Ett år och en månad kvar, ganska exakt!!! :) iiihhh....och Tack!! Ska logga in på datorn nån dag så jag kan lägga in några inspirationsbilder :)
    Åh va kul! Det är på riktigt-känslan antar jag? {#emotions_dlg.flower}Solig Ja det vore trevligt om du ville det! Skrattande
  • Limba

    OJOJOJ nu blandar jag också ihop trådarna!!!!! FÖRLÅT TS!!!!!!


    Limba skrev 2013-01-13 00:40:06 följande:
    Power of Love

    Det är mer än ok!  
    Denna tråd är tänkt som en bildtråd med bilder och tankar om allt som händer på vägen till bröllopet!
    Bildbomba på, bara roligt!Åh va kul! Det är på riktigt-känslan antar jag? {#emotions_dlg.flower}Solig Ja det vore trevligt om du ville det! Skrattande
  • MH2014

    Här kommer lite inspiration som vi bollar med till vårt mingel/cocktailbröllop i februari 2014 :)


  • HubbaBubba

    Tack för kommentarerna om catoppern Glad
    Har nu beställt efter den Skrattande Första gången jag köper från ebay, men det var ju hur lätt som helst Glad
    Åh längtar tills den kommer Skrattande

  • schmock
    GustavB skrev 2013-01-12 12:40:57 följande:
    Tycker ni ska boka så fort ni är säkra på att ni vill ha lokalen och kyrkan.

    Vår lokal bokade vi för drygt 3 månader sen, till 9e aug 2014. Kyrkan likaså.

    Sen beror det lite på hur populärt det är med bröllop där ni tänkt er och vilken tid osv i kyrkan.

    Lycka till :] 
    Tack! Vi ska ringa på en lokal som vi är riktigt sugna på idag. datum har vi ju redan bestämt så det är väl lika bra att boka om vi vill ha den. Tack ska du ha!
  • schmock
    Schmock:
    Vi har inte bokat kyrkan än då man inte får boka just den mer än ett år i förväg, så vi får ringa första dagen i juli. Och vad gäller lokal så har vi inte bestämt vart det blir än, men vi ska på en visning nästa vecka, och tycker vi om den så bokar vi på en gång :)
    Det är väl smart att boka så fort man vet vart man vill ha bröllopet :)
    snowstars skrev 2013-01-12 14:02:51 följande:

    Det beror ju helt och hållet på vart ni ska gifta er. Där jag ska gifta mig tror jag definitivt att de kommer tycka jag är konstig om jag försöker boka mer än 6 månader innan. Skulle tippa på att de har sju bröllop per år. Max ;)


     


    Men i Stockholm, t.ex., måste man nog boka ett år innan.


    Ja, det är i Göteborg så :) Om vi gillar lokalen så är det väl bäst att ringa kyrkan med en gång och höra vad de säger.

    Vem är det man ringer i kyrkan?
  • Heltillhalv

    Är det ngn som kan det här med löshår? Jag har nu äntligen hittat en frisyr som jag älskar, men det är en ganska kort frisyr (typ page men med håret till strax under hakan) Hur långt måste det vara för att man ska kunna integrera löshåret på ett naturligt sätt? Vi gifter oss om 18mån, och vill ju ha min frisyr jag har nu så länge som möjligt.. På bröllopsdagen vill jag ha lite typ Hollywood lockar och ganska långt hår. Tänk typ lite Maria Montazami men mer bröllopsstylad typ... (Skitdålig förklaring hahaha)

  • Sandrajavisst

    Mh21014: jag vet! Känns så. Men vad tror ni om förrätt, huvudrutt och tårta? Då har vi en godisbuffe för den tycker jag är mysig. Vill inte ha dessert. Eller trerätters är inte riktigt vi känns dt som. Blir stelt och jag är för rastlös:) Vill kunna fika och mingla lite är tanken. Vill ha det lite avslappnat, vad tror ni?

  • Power of Love
    Sandrajavisst skrev 2013-01-14 09:05:08 följande:
    Mh21014: jag vet! Känns så. Men vad tror ni om förrätt, huvudrutt och tårta? Då har vi en godisbuffe för den tycker jag är mysig. Vill inte ha dessert. Eller trerätters är inte riktigt vi känns dt som. Blir stelt och jag är för rastlös:) Vill kunna fika och mingla lite är tanken. Vill ha det lite avslappnat, vad tror ni?
    Tycker också att det räcker bra med att skippa efterrätten eftersom tårta kommer sedan. Ska ni dessutom ha godisbuffé så kommer det ju finnas fullt med sötsaker för de som vill ha. Glad 
     
Svar på tråden Blivande fruar 2014