• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • MH2014

    Glytten - va roligt med nån till som har mitt i veckan bröllop :) Vi är nämligen oxå inne på det,,trots alla "varningar" men vi vill inte ha en fest, men festligheter, så passar oss perfekt!! Är till 90% att det blir vårt upplägg, beror lite på lokalen, har två möten nu i januari,,och hoppas att de två är så bra som de ser ut att vara på papper och foto :)

  • MH2014

    Guuu, vad långt ni andra har verkat komma!! Här tar vi det lite solo så vi inte "blir klara för tidigt" och väntan på den stora dagen, se om planering blir så bra man vill, att den väntan inte känns så lång ;) försöker vi intala oss själva iaf ;) men lokaler/restauranger har vi besökt och har fler möten med,,då det känns som om mycket planering är beroende på vart man håller hus,,så det är överst på vår lista,,att åtminstone ha två självklara val, ett första och ett andra... Kul att ni redan börjat handla,,spännande :) hoppas ni lägger upp lite bilder ;)

  • schmock

    Får jag hoppa in här? Vi förlovade oss 2011 och har nu bestämt att bröllop blir augusti 2014.
    Ett litet kyrkligt bröllop med den närmaste familjen.

  • Glytten

    MH2014 - Varningar finns det alltid.. Vi gör det som känns rätt för oss! För vår del är inte festen det viktigaste, men vi vill kunna njuta av dagen/kvällen tillsammans med varandra och våra närmsta.. Men det är inte lätt att dra den där gränsen för vem man ska bjuda.

  • HubbaBubba
    MH2014 skrev 2013-01-05 20:20:39 följande:
    HubbaBubba - riktigt sexig en :) gillar den! Är den i samma färgkonstelation?
    Eller hur, om jag kan ha den också så tar jag nog tbx den efter bröllopet ;)
    Yes, samma färger. Funderade på röd klänning med svart skärp, men tyckte att det var snyggast som det är, och så ska hon ha en röd liten bukett till och antagligen röda skor :)
  • MH2014

    Glytten - håller med dig till fullo gällande varningar och rätt för oss :) Just nu känns det hel rätt!! Men det gjorde ju en fancy middagssittning en lördag med ett tag ;) hihi... Allt handlar om prioteringar tillslut!! Jag tycker faktiskt inte att det är så svårt att dra en gräns, och att välja och sålla bland släkt och vänner!! Ett tips som vi tänkt mycket är, att bjuda de som verkligen håller av oss, oss båda som ett par! Det är viktigt för oss, att våra gäster är där för att fira oss och vårt partnerskap :)

  • Heltillhalv
    Monja skrev 2012-12-20 13:58:39 följande:

    Förstår precis hur du känner...har också tappat kontakten med många kompisar när jag flyttade hemifrån och den man trodde skulle vara tärna kommer nog inte vara det. Tur iaf att jag har min syster så jag har en tärna iaf :)


    När i juni kommer ni gifta er? Har du tema för ditt bröllop?


     


    Har varit borta från tråden ett tag... Jisses vad mycket att läsa ikapp


     


    (Monja: jag har valt en tärna nu! tror kanske jag ska ha två till...lite osäker än så länge! Valde en ny tjejkompis som jag bara känt i typ 3månader, men som jag klickat otroligt bra med! Det är som att vi är syskon Hon är en så omtänksam och förstående människa som alla borde ha i sitt liv!

    Vi gifter oss den 14 juni. Har valt kykan, men nu har jag förälskat mig i en herrgård där jag vill hålla festen. Men det hänger lite på ekonomin.. )

    Hur sjutton gör man för att få drömbröllopet utan att spränga budgeten och framtida ekonomin helt?! Jag har alltså bokstavligen talat suttit i tolv freaking timmar och kollat bröllopsgrejjer, klänningar, lokaler etc. etc.. Blir inte klok! Det är så mycket att hålla koll på, men nu har jag mailat runt lite till folk i bekantskapskretsen och undersöker lite vad de tar för att bl.a. spela på festen, fota m.m.

    Jag gillar dock inte riktigt att man bor i stockholm och behöver betala 15 000:- för en lokal som jag isf behöver dekorera sjukt mycket för att den ska bli fin!


     


    Blir lite långt inlägg, men efter tolv timmar blir man liiiite smått galen! Sen är blivande mannen bortrest över helgen så ingen att bolla ideér med..

Svar på tråden Blivande fruar 2014