• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Power of Love
    HubbaBubba skrev 2013-01-02 18:18:04 följande:
    När tycker ni vi borde skicka ut save the date kort? Vi gifter oss 5 juli 14.
    Jag har också funderat på det där. Tyvärr har jag inget bra svar men kolla om du hittar några trådar om det. Har för mig att jag har sett några trådar i ämnet.

    Vi kommer kommer nog som det ser ut idag inte skicka ut några Save the Day kort. Vi har redan berättat för några kompisar som själv är i giftatankar så de inte bokar in samma datum. Har även sagt till några några kompisar (bland annat en som bor i tyskland) som jag tycker det är väldigt viktigt att just de får veta det i tid så de inte hittar på nåt annat det datumet. 
  • Pia88
    Power of Love skrev 2013-01-03 10:59:52 följande:
    Pia88: Va fint! Glad 
    Tack Glad Ville inte ha en "vanlig" tiara utan ett diadem..

    Rekomenderar inte att ta det långsammaste leveranssättet(10-20 dagar).. Höll på att bli tokig i väntan..
  • HubbaBubba

    Pia88: Jättefint verkligen. Jag vill inte heller ha en tiara så kanske ska titta in där och se om jag hittar ett diadem jag också Glad

    Power of Love: Får göra det. Beställde dom igår iaf, så nu väntar jag ivrigt på att dom ska komma Glad

  • E86

    Hej tjejer!
    HAr inte varit här på ett tag så det var mycket att läsa in sig på! Kul!
    Igår efter att jag såg att någon här hade beställt provkort så var jag tvungen att göra detsamma, beställde både från calligraphen och kortdesign. Så nu väntar jag med spänning på att de ska komma! =)

    Sen har vi nog bestämt oss med lokal till festen, det blir nog ett hotell/resturang - välidgt bra att det är hotell emd då vi har några gäster som troligtvis kommer behöva bo på hotellet och rummen har bra priser. Dessutom fick vi ett bra kuvertpris och personalen har varit mycket trevlig och tillmötesgående!

    Vi har dock inte boka något än då det ligger lite på is än sålänge, vi väntar på att se hur det blir med vissa saker innan vi kan bestämma oss för ett datum.

    Men visst är det kul bara att leta inspiration och att drömma sig iväg?! :D

  • Power of Love
    E86 skrev 2013-01-03 11:43:49 följande:
    Men visst är det kul bara att leta inspiration och att drömma sig iväg?! :D
    Ja visst är det kul! Jag kan sitta timmar och kolla på olika saker. Just nu ligger mycket av mitt inspirationsletande efter inbjudningskort. Vi kommer göra dem själva. Pappret kommer vi kunna köpa till inköpspris eftersom en av våra kompisar jobbar på bokhandel och sedanhade jag tänkt att med hjälp av en snygg tapet göra korten. Vi får väl se hur det bliy men jag älskar att pyssla så det kommer nog bli kul (iaf de första korten Flört).
  • Sandrajavisst

    Pia88: jag tror det jag beställde var likadant=) haha kul när det fanns så många att välje mellan!

    Vi kommer heller inte skicka ut save the date kort. Vi får hinta till alla redan nu =) men tror det fanns en gammal tråd här inne om just det! hoppas du hittar!

  • HubbaBubba

    Nu har vi ett inbokat möte på fåfängan den 16/1. Sen väntar vi även på svar från fler ställen också :)

    Fick även hem skorna jag beställt igår, dom var dock väldigt svåra att gå i, så får se om jag skickar tbx dom eller om jag ska öva att gå. Kommer nog inte hitta några andra som är så "jag", så vi får se hur jag gör.

    Har nu fått en brudtärna också Skrattande Har inga kompisar längre direkt, men frågade sambons lillebrors tjej, och hon ville gärna Skrattande

    Ska iväg och pröva klänningar så fort mamma blivit frisk.
    Så det händer lite nu Glad

  • Power of Love

    Va roligt att det går framåt HubbaBubba Glad

    Härligt också att du har fixat med tärna. Vi har bestämt att vi inte ska ha något brudfölje eftersom vi inte kan välja. Jag har i sig en vän som jag skulle kunna välja och övriga i det tjejgänget skulle ta det bra men så vet jag att andra i min närhet som kanske skulle ta det sämre. Jag vill inte att nån ska känna sig utanför eller bortvald så det känns bättre att inte välja någon tärna. Dessutom kan min fästman inte alls välja så då är det lika bra att skippa brudfölje helt.

  • Glytten

    Även jag slänger mig in i denna tråd. Vårt bröllop planeras till torsdagen den 13 mars 2014 (vår tioårsdag). Ett litet bröllop för våra närmsta är vad vi hittills sagt, men vart det slutar får vi se då vi var över 60 pers på sonens dop och då var det bara släkten! Vi har pratat lite om vigselplats och lokal, ska bara bli klara att höra oss för om festlokalen, då den inte hyrs ut officiellt. Åh, så spännande och härligt att äntligen få säga det högt... NÄSTA ÅR GIFTER VI OSS!!

  • HubbaBubba

    Har nu beställt efter en tärnklänning :) Vad tycker ni? :)



Svar på tråden Blivande fruar 2014