• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Sandrajavisst

    E86: men perfekt att kunna bocka av! jag är ju kontrollfreak så. Kommer dela ut en lista till mina tärnor, att göra lista=) haha bridezilla!

    Och det man ska tänka på är att det tillkommer ofta kostnader på restaruang. ex om någon tar ett extra glas vin till maten. Så gäller att komma överens med ägaren hur man löser det så man inte får en räkning till dagen efter.

  • MH2014

    Har allt mitt TO DO och inspiration på ipaden,,är ju så lätt att spara inspirations texter och bilder då,,även gjort anteckningar och en budget vad vi tror innan, vad vi fått priser på ch hur det blev :)


    lite kontrollfreak här med ;)

  • E86

    MH2014: vi bor i Sthlm men kommer gifta oss i Köping då vi kommer därifrån :) blir enklare då de flesta gäster bor där och dessutom billigare än i Sthlm... Ja vi tänker också så att vi vill göra så lite som möjligt, därför skulle det vara perfekt med en restaurang! Sandrajavisst: haha okej, har du mycket som du vill att tärnorna ska göra? Jag här så svårt att bestämma mig ena för vilka jag ska ha som tärnor :p antingen två kompisar eller mina systrar, jättesvårt.

  • Sandrajavisst

    E86: haha ja lite ska de få jobba=) men har mina 2 bästisar så vi kommer göra det till en underbar upplevelse. Och självklart ska de få välja lite själva hur mycket de vill delta men de vill vara med så mycket de får=)

  • MH2014

    vet inte hur man gör, men skulle nån inte kunna göra en lista över oss och alla datum och vart,,,man "tappar" liksom bort vika alla är :)

  • snowstars

    Jag har börjat skriva om texten till min favoritlåt *bridezilla*. Till mitt försvar är originaltexten på norska och jag vill att den ska sjungas på svenska så egentligen översätter jag bara. Och ändrar så det blir mer romantiskt eftersom originalet handlar lite om att åka bort och lämna det gamla.. :)

  • Sandrajavisst

    Hej hur går det för alla?
    Nu är det julförberedelser här för fullt! Sitter och småkikar på pyssel jag vill göra. 

    Men efter jul ska jag fixa en pärm där jag kan föra in all inspiration. Sen ska jag boka kyrka i januari. Börja samla in lite prisförslag på catering och sånt smått. Ska boka in en träff med tärnorna tänkte jag men i jan/feb=)

    hoppas ni har det bra och inte är insnöade!

  • MissLii
    Sandrajavisst skrev 2012-12-03 17:49:45 följande:
    Bra tips med inspirationsbok! jag har ju massa ideer men gäller att spara dem så man kommer ihåg! ska skriva ut en planering med så man kan bocka av det som är gjort och planera.

    Jag vet inte om jag ska pyssla ihop korten eller köpa färdiga.. det är ju så kul att pyssla
    Ska iaf ge mig på pompoms! Ska ha 3-4 st hängandes från taket i lokalen.. men undra om det är svårt?

    vi hade funderingar att ha på en herrgård där de hade restaurang. låter som en bra idé.
    Här är en till som ska ha PomPoms... INTE alls svårt att göra själv ;)
    Har provat och gjort några röda och vita nu som jag kommer dekorera julbordet med ;)) googla, finns massa bra bloggar med beskrivningar.
    Gjorde mina nu i lite tjockare servetter. Men ska prova göra i silkespapper också. skulle vara roligt att kunna göra några i tyg. Jag gillar när det är lika men i olika..material. så man får lite känsla ;)) 
  • Sandrajavisst

    Ja men vad kul=)
    Jag har inte provat än men ska! Går det i tyg med? Ohh måste ta tag i det. Vill ju ha ganska stora bollar som hänger ned från taket. Ska nog ha i rosa med vitt eller guld i mitten! Kul!

Svar på tråden Blivande fruar 2014