• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • 141004

    Sandrajavisst: det tycker jag absolut är ok:) ska ni ha något spec. Tema? Vi har köpt ringen men jag är lite tveksam.. Tror det är ett smart drag att boka kyrkan så snart som möjligt., har man siktat in sig på en speciell är det ju synd om den bokas av någon annan..:/

  • MH2014

    E86,,jag har även startat en tråd för oss västmanlänningar :) där vi kan tipsa om saker i vår närhet.... Inte mycket aktivitet än men snart hoppas jag!!

  • MH2014

    141004 - välkommen! Vi har 141011 som andra alternativ ifall planeringen spricker för första handsvalet, som är december.. Så vi kommer nog kunna utbyta lite höstiga/vintriga idéer :)

  • MH2014

    Sandrajavisst - ohhhh, va spännande!! Ni är en del nu som börjat bokat och fått klartecken,,,så himla kul och spännande!!

  • Sandrajavisst

    141004: Ja det vore ju tråkigt. Men kyrkan är på landet så är nog ingen risk för bokning. men ska ringa och höra iaf=) som du säger tråkigt om någom annan bokar den!

    Vi kommer nog ha lite romanstiskt tema/lite modernt lantligt=) ljusrosa och guld kommer nog vara färgerna (vitt är ju i bakgrunden så där).

    MH2014: Ja så spännande. Vi har bokat en stoor lokal nu och den ville vi ha! vi har velat länge mellan en mindre herrgård och en större lada (men jättefin) där man kan göra massa själv =)

  • E86

    MH2014: vad heter den tråden? Försökte söka men hittade inte =/

  • 141004
    MH2014 skrev 2012-12-02 21:37:27 följande:
    141004 - välkommen! Vi har 141011 som andra alternativ ifall planeringen spricker för första handsvalet, som är december.. Så vi kommer nog kunna utbyta lite höstiga/vintriga idéer :)
    Åh! Ja det kommer vi verkligen kunna:) Vad kul!
    Jag har inte läst allt tillbaka i tråden, får ta en titt, har ni satt färger o så?
  • MH2014
    141004 skrev 2012-12-03 08:30:12 följande:
    Åh! Ja det kommer vi verkligen kunna:) Vad kul!
    Jag har inte läst allt tillbaka i tråden, får ta en titt, har ni satt färger o så?

    Har inte skrivit ut så mycket då det beror mycket på vart vi väjer att lägga vigseln. Om det blir restaurang eller lokal. Hur mycket kan får ändra/smycka osv.. Men vi har ju givetvis tankar :)


    tanken är att färgerna/temat ska vara: vit, ivory, silver, midnattsblå och spets.


    fick dock nys om ett hemligt släktbröllop som sker snart, och dem skulle ha blått och silver,,,,så får väl se vilken typ av blå de använder och hur de smyckar. Så det inte blir liknande det vi tänkt,,inte för at vi vill byta men :(


    Har köpt lite saker redan, sååå spännande! pyssel till dukning och bordsplaceringen, m2bs slips och näsduk, och en sexig outfit till natten eller dagen efter :)


    Vi ska inte ha en fest utan planerar en riktigt fin och välsmakande middag på ett par timmar!!

  • Pia88

    Efter att ha följt med tråden en tid så hoppar jag in.

    Bröllopet är planerat till juli 2014 för 40-50 personer med kyrklig vigsel och fest på ett ännu inte bestämt ställe.
    Färgtema troligen rosa och grönt med vitt som bas.

    Pejlar läget ännu med klänning, ring, blommor etc. Google är min bästa vän Flört

Svar på tråden Blivande fruar 2014