• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • Kaffegrus

    Igen: Verkligen superfina kort CoG. Jag är så imponerat över kreativiteten. 

    Nu ser jag att det är ganska många som skrivit här sista tiden som jag inte "hälsat" på. Så Hej alla

    Vi föreslog en fika här längre bak. Vad säger ni? Ska vi få till en nu i november?


  • CoG
    Kaffegrus skrev 2012-10-31 08:19:35 följande:
    Igen: Verkligen superfina kort CoG. Jag är så imponerat över kreativiteten.

    Nu ser jag att det är ganska många som skrivit här sista tiden som jag inte "hälsat" på. Så Hej alla

    Vi föreslog en fika här längre bak. Vad säger ni? Ska vi få till en nu i november?
    Ang Fika

    Helg eller kväll?

    Helgen 24-25 har vi nog kalas för tösen som fyller år den 26:e.
    Men annars borde det gå ngn helg för mig.
    Om det är ngn kväll så går måndagar bort och den 22/11 då det är middag med jobbet.
  • jeanette85

    CoG: Jag är av samma tanke som dig. Jag har en son på tre år och har inte brukat alkohol sedan plus på stickan 2008. Alla är vi olika. Men superfest menar jag inte fylleslag utan min sambo vill ha musik, dans, fest liknande medans jag är mer stillsam och nöjer mig med middag. Superfina kort du gjort=)

    Blev så inspererad av att titta in här igen så nu har jag beställt från Vistaprint lite saker till bröllopet då jag fick ett super erbjudande om gratis produkter. Så lite fel ordning men Tack kort, Info kort som får följa med inbjudningskorten, Sigill kommer snart hem.
    Sedan kollade jag runt på catering av middag och nu har vi bokat in Evys. Vi kommer att göra förrätt själv, buffé från Evys, Efterrätt gör vi själv & tårta kommer troligtvis en släkting göra annars blir den från Coop.

    Låter super trevligt att ses på en fika. Jag har dock fullt upp fram till den 14/11 men efter det går det bra för mig=)

  • CoG
    jeanette85 skrev 2012-11-01 00:10:46 följande:
    CoG: Jag är av samma tanke som dig. Jag har en son på tre år och har inte brukat alkohol sedan plus på stickan 2008. Alla är vi olika. Men superfest menar jag inte fylleslag utan min sambo vill ha musik, dans, fest liknande medans jag är mer stillsam och nöjer mig med middag. Superfina kort du gjort=)

    Blev så inspererad av att titta in här igen så nu har jag beställt från Vistaprint lite saker till bröllopet då jag fick ett super erbjudande om gratis produkter. Så lite fel ordning men Tack kort, Info kort som får följa med inbjudningskorten, Sigill kommer snart hem.
    Sedan kollade jag runt på catering av middag och nu har vi bokat in Evys. Vi kommer att göra förrätt själv, buffé från Evys, Efterrätt gör vi själv & tårta kommer troligtvis en släkting göra annars blir den från Coop.

    Låter super trevligt att ses på en fika. Jag har dock fullt upp fram till den 14/11 men efter det går det bra för mig=)
    Kan ni inte ha stillsam och mysig bröllopsmiddag då ni gifter er och sedan då barnen (speciellt den yngre) blivit lite äldre och då ni ser att det funkar att lämna bort över natten, då bjuda in till en härlig fest i kärlekens tecken för alla vänner och ha musik och stoj till långt in på natten?
  • CoG

    Hur ser tackkorten och infokorten ut?
    :)


    jeanette85 skrev 2012-11-01 00:10:46 följande:
    Blev så inspererad av att titta in här igen så nu har jag beställt från Vistaprint lite saker till bröllopet då jag fick ett super erbjudande om gratis produkter. Så lite fel ordning men Tack kort, Info kort som får följa med inbjudningskorten, Sigill kommer snart hem.
  • Kaffegrus

    Åååh, jag måste få klaga av mig lite!

    Jag blir så ledsen och även arg och frustrerad när andra lägger sig i planeringen. Det här är ju mitt och min blivandes bröllop och ingen andras. Ändå vill folk tycka och tänka när de inte är blivit tillfrågade.

    Min mamma bjuder mer eller mindre sin bästa kompis utan att konsultera med mig. Min bästa kompis ska komma med sina åsikter hela tiden gällande saker som jag inte har frågat om, behöver eller vill veta hennes tankar om  och om saker som jag ändå inte kommer att ändra oavsett vad hon tänker.

    Jag ser mig vanligtvis som ganska säker på vad jag vill, men jag får svårt att inte kompromissa och bli osäker. Har ni upplevt liknande?


  • CoG

    Det där är ju ondöigt, det kan ju vara så att dom tänker sig för helt enkelt.
    Och din kompis kanske tror att hon hjälper dig än ast det bara rör till det?


    Kaffegrus skrev 2012-11-01 20:18:27 följande:
    Åååh, jag måste få klaga av mig lite!

    Jag blir så ledsen och även arg och frustrerad när andra lägger sig i planeringen. Det här är ju mitt och min blivandes bröllop och ingen andras. Ändå vill folk tycka och tänka när de inte är blivit tillfrågade.

    Min mamma bjuder mer eller mindre sin bästa kompis utan att konsultera med mig. Min bästa kompis ska komma med sina åsikter hela tiden gällande saker som jag inte har frågat om, behöver eller vill veta hennes tankar om och om saker som jag ändå inte kommer att ändra oavsett vad hon tänker.

    Jag ser mig vanligtvis som ganska säker på vad jag vill, men jag får svårt att inte kompromissa och bli osäker. Har ni upplevt liknande?
Svar på tråden Umebrudar 2013