• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • fruLjunggren
    Tossen skrev 2014-03-14 11:25:02 följande:

    Den var jättefin! Vad gick tull på och så?


    Ingenting.. Betalade 1000kr vid utcheckning, då var frakten inräknad. Vet inte om den skickades på något speciellt sätt så jag slapp eller hur det går till. Inte så inne i den här svängen :p Fick paketet hemlevererat till dörren :)
  • kärleken
    fruLjunggren skrev 2014-03-14 11:33:30 följande:
    https://www.etsy.com/se-en/shop/misdress?ref=l2-shop-info-name :)
    Hej!
    Hur va klänningen?! Jag har också beställt från dem och väntar klänningen vilken dag som helst. Fick du den i tid? Jag har snart väntat i 7 veckor, se sa att det skulle ta till mitten av mars/6 veckor....
    Jag har beställt en i spets och chiffongkjol.. Känns den välsydd? Blev den som du beställt den efter mått? Hur va längden? Precis som du beställde eller längre?
    Nyfiken! 
  • fruLjunggren
    kärleken skrev 2014-03-14 11:55:23 följande:
    Hej!
    Hur va klänningen?! Jag har också beställt från dem och väntar klänningen vilken dag som helst. Fick du den i tid? Jag har snart väntat i 7 veckor, se sa att det skulle ta till mitten av mars/6 veckor....
    Jag har beställt en i spets och chiffongkjol.. Känns den välsydd? Blev den som du beställt den efter mått? Hur va längden? Precis som du beställde eller längre?
    Nyfiken! 
    Jo den var enligt måtten som stod angivna. Jag älskar den!
    Jag fick ett datum när jag beställde den..men den kom någon veckan innan..ocj levererades till dörren som sagt.
    Jag är jättenöjd!  
  • sofiabern
    daniiel skrev 2014-03-12 00:05:02 följande:
    Vilken söt klänning! Och skorna var jättefina också, har du tänkt ha dom till?
    Tack! Jag har funderat på det, dom passar väldigt bra till, men dom är liite liite obekväma.. kanske något att ha i kyrkan och på kort, och sen byta till något lägre efteråt :)
  • sofiabern
    fruLjunggren skrev 2014-03-13 21:18:46 följande:

    Ï

    Här kommer den..  :)


    Den var underbar!! jättesöt klänning :)!
  • daniiel
    sofiabern skrev 2014-03-16 00:56:46 följande:
    Tack! Jag har funderat på det, dom passar väldigt bra till, men dom är liite liite obekväma.. kanske något att ha i kyrkan och på kort, och sen byta till något lägre efteråt :)
    Ja, jag tyckte det var jättefint med skorna till, men är dom lite obekväma, så är det ju väldigt smart att byta senare :)
  • Chicita
    sofiabern skrev 2014-03-16 00:56:46 följande:
    Tack! Jag har funderat på det, dom passar väldigt bra till, men dom är liite liite obekväma.. kanske något att ha i kyrkan och på kort, och sen byta till något lägre efteråt :)
    Bara ett ord i all välmening.

    Nu har jag i och för sig problem med mina fötter (eller tja ena foten speciellt då) men jag "missade" halva min vigsel pga att jag var så fokuserad på att det gjorde ont i fötterna. Och det var nog inte så särskilt snyggt när jag stod på ett ben lite då och då för att avlasta fötterna ett tag - eller när jag halvt om halvt joggade ut ur kyrkan så att jag kunde få ta av mig skorna och vila fötterna.
    Mitt huvud stängde liksom av allt annat. Det enda jag kände var "aj aj mina fötter, kan det inte ta slut någon gång så att jag kan få byta skor". Och då tyckte jag ändå att mina skor var rätt bekväma till att börja med ;)

    Prova att stå och gå i skorna ett par timmar i sträck - är dom fortfarande bara "lite" obekväma så kör på det.
    Men börjar det göra ont - skippa dom. Det är inte värt det... 
    Du kommer att ha skorna mycket längre än du antagligen tror, och det blir troligtvis många färre möjligheter att sitta ner än vad du tror. Så bekväma skor är ett bra sätt att garantera att man orkar stanna i nuet och njuta av stunden :)  
  • Microkaka

    Åh! Jag är nyss hemkommen med min brudklänning. Gav mig ut med syster och mor idag för första gången för klänninsjakt till stundande bröllopet som är 12 juli. Hade så många idéer och tankar om min klänning. Men efter besökt första butiken var ju så besviken begav mig till den jag trodde minst på och gav henne mina riktlinjer på klänning och där var HON den vackraste klänningen jag sett MEN inte i närheten av de jag egentligen ville ha. Är supernöjd ett kap, men min fråga till er ska jag låta den vara som den är eller ska ja kapa den till knähöjd med längre bak?

  • Microkaka
    Microkaka skrev 2014-03-18 15:35:25 följande:

    Åh! Jag är nyss hemkommen med min brudklänning. Gav mig ut med syster och mor idag för första gången för klänninsjakt till stundande bröllopet som är 12 juli. Hade så många idéer och tankar om min klänning. Men efter besökt första butiken var ju så besviken begav mig till den jag trodde minst på och gav henne mina riktlinjer på klänning och där var HON den vackraste klänningen jag sett MEN inte i närheten av de jag egentligen ville ha. Är supernöjd ett kap, men min fråga till er ska jag låta den vara som den är eller ska ja kapa den till knähöjd med längre bak?


Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D