• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-05-29 22:18:56 följande:
    Jag sa inte att det behövde sitta under tuttarna Tungan ute
    Det ser ut att vara 5-7 cm till under byst och bandet är väldigt brett.
    Så det ser ut som att mitten av bandet inte är mitt där midjan är tycker jag utan lite nedhasat mot höften.
    Jag skulle ha flyttat upp det någon centimeter eller två bara. Men som sagt det är vad jag skulle gjort om jag skulle ha burit klänningen. 

    Eftersom jag har en rejält markerad midja (det skiljer nästan 30 cm mellan höftmått och midjemått / bystmått) så måste ett bälte sitta precis i midjan på mig. 
    Jag håller med dig Chicita, både om halsringningen och bandet i midjan :) Det är samma sak för min del, skiljer mkt mellan midjan och höfter/byst, så bandet måste sitta precis i midjan. Men som sagt, huvudsaken att hon själv är nöjd med klänningen :)
  • daniiel
    Millisch skrev 2012-05-29 23:13:50 följande:
    Lägger upp min klänning med! =)
    Det här är första provningen hemma hos mamma. Då klänningen endast har ett band så ska jag inte ha utsläppt utan uppsat hår så man ser den vackra skärningen. Jag vil se ut som en prinsessa och det tror jag att jag kommer lyckas med i denna. Den har även ett långt släp bak och knytning i ryggen! =)


    Jättefin klänning och jag tror också att du kommer se ut som en prinsessa :) Jag håller med om håret, att du nog ska ha det uppsatt så man verkligen ser hur klänningen ser ut upptill :)  Har du någon underkjol till klänningen? Den ser ut att behöva en sådan.
  • daniiel
    AnnL skrev 2012-05-30 07:15:24 följande:
    Nu har den kommit!!!! Bortse från att den är skrynklig och tyget står rätt ut vid höften pga alla skrynklor, men tycker den sitter riktigt bra, vad tycker ni? :)


    Jag tycker också den ser ut att sitta bra. Den ser jättefin ut :) Det skynkliga går ju att få bort och då kommer den nog se ännu finare ut! Har du funderat på någon underkjol?
  • AnnL
    daniiel skrev 2012-05-30 09:38:13 följande:
    Jag tycker också den ser ut att sitta bra. Den ser jättefin ut :) Det skynkliga går ju att få bort och då kommer den nog se ännu finare ut! Har du funderat på någon underkjol?
    Tack! Nee inte de, är så mycke tyg och tyll så tänkte att det inte behövs men kanske behövs iaf?
  • daniiel
    AnnL skrev 2012-05-30 09:40:31 följande:
    Tack! Nee inte de, är så mycke tyg och tyll så tänkte att det inte behövs men kanske behövs iaf?
    Jag tror att den kanske skulle få ett lite bättre fall med någon form av underkjol. Det är väl inte så att det absolut behövs, men jag tror att det skulle kunna vara en bra idé. Har den en insydd underkjol?
  • Lebendig
    AnnL skrev 2012-05-30 09:40:31 följande:
    Tack! Nee inte de, är så mycke tyg och tyll så tänkte att det inte behövs men kanske behövs iaf?
    Jag tror att just för att det är just så mycket tyg och tyll som det kan vara skönt med underkjol. Det kan bli lättare att gå eftersom det blir lite mindre tyg runt benen och du får in mer svalkande luft runt benen. Det var iaf tipset jag fick i brudbutiken när jag provade runt bland alla gräddbakelser.
  • Chicita

    Fina klänningar Millisch och AnnL Skrattande


    daniiel skrev 2012-05-30 09:35:06 följande:
     Men som sagt, huvudsaken att hon själv är nöjd med klänningen :)
    Exakt Solig
    Och som jag skrev så tror jag att det kan vara kameravinkeln som påverkar.
    Tyckte inte midjebandet såg ut att sitta lågt bakifrån, så det kan vara en optisk synvilla helt enkelt.
    Och bara för att vi andra skulle föredra en lägre halsringning så betyder det ju inte att lisskulla skulle vilja ändra något.
    Det viktigaste är att man känner sig superfin.
    Och det strålar verkligen om henne på bilderna. Så det är allt som betyder något Solig 
  • AnnL
    daniiel skrev 2012-05-30 09:42:54 följande:
    Jag tror att den kanske skulle få ett lite bättre fall med någon form av underkjol. Det är väl inte så att det absolut behövs, men jag tror att det skulle kunna vara en bra idé. Har den en insydd underkjol?
    Tack för tips! Ska prova med underkjol :) den har ingen insydd men en massa tyll :P
  • lisskulla

    Tack flickor för input!
    Jag kommer att försöka flytta bandet upp lite. För att JAG tycker det (!) *LOL*

    Jag älskar den höra båtrigningen, passar min stil. Var lite rädd att kjolen skulle kännas för kort, men det är nog OK.
    Jag har verkligen hittat en grym sömmerska!

    Kram på er

  • daniiel
    AnnL skrev 2012-05-30 11:20:27 följande:
    Tack för tips! Ska prova med underkjol :) den har ingen insydd men en massa tyll :P
    Pröva med en A-linje med en ring längst ner, utan en massa tyll på, då kan du pröva olika viddar på kjolen och det blir lite lättare att gå då, när man inte har en massa tyg runt benen :) Samt att det brukar bli lite svalare där under då :P
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D