• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • chrpe

    Härligt Frusse, vad glad jag blir för din skull! Så ska det kännas! :)

  • hjgs

    Vad snälla ni är allihop, jag ville ha in lite färg i allt det vita så då bytte jag snörning och sydde i lite vinröda kristaller runt i blinget på framsidan för att binda samman lite.


     


    tack snälla för tipsen, jag stör mig jätte mycket på kanten som blir vid underkjolen, kan inte ha den lägre tyvärr, tror också att det är ringen som syns, så efter Chicitas tips har jag varit och köpt några meter tyll och ska testa att sy på Helst ville jag inte ha ringen alls men då kunde jag inte gå trasslade bara in mig i allt tyll och tyg.


     


    först köpte jag denna bolero men fick den aldrig http://www.aliexpress.com/snapshot/106385778.html


     


    och igår klickade jag hem denna i vitt http://www.ebay.com/itm/NEW-LONG-SLEEVED-LACE-CARDIGAN-SHRUG-BOLERO-6-8-10-12-/150735057855?pt=AU_Womens_Clothing_2&var=&hash=item68c98c553d


     


    och efter att kikat in daniiels tips här i tråden så klickade jag även hem denna som jag hoppas mest på, om inte bandet är i samma färg så är det bara att byta


    http://www.ebay.com/itm/Wine-Red-sleeveless-satin-bolero-jacket-Satin007-/290539516447?pt=US_Bridal_Accessories&var=&hash=item43a581321f


     


     

  • Chicita
    hjgs; Jag tycker att det ser ut som att underkjolen liksom syns igenom, och alltså blir klänningen vitare - ner till den ringen där underkjolen typ tar slut eller "faller bort" från klänningen.
    Så lite tyll som dels kan göra kanten mjukare och dels kanske kan hjälpa till att göra själva klänningen lite mindre "genomskinlig" i nederkanten så kan det nog säkert bli riktigt bra...
    Annars bör du nog nästan byta underkjol helt till en som passar bättre. 
  • hjgs
    Chicita skrev 2012-05-25 22:14:50 följande:
    hjgs; Jag tycker att det ser ut som att underkjolen liksom syns igenom, och alltså blir klänningen vitare - ner till den ringen där underkjolen typ tar slut eller "faller bort" från klänningen.
    Så lite tyll som dels kan göra kanten mjukare och dels kanske kan hjälpa till att göra själva klänningen lite mindre "genomskinlig" i nederkanten så kan det nog säkert bli riktigt bra...
    Annars bör du nog nästan byta underkjol helt till en som passar bättre.
    ska pröva sy i morgon men om det inte funkar har du något tips på underkjol som skulle funka bättre?
  • Chicita
    hjgs skrev 2012-05-25 23:24:48 följande:
    ska pröva sy i morgon men om det inte funkar har du något tips på underkjol som skulle funka bättre?
    Jag är väldigt dålig på underkjolar faktiskt. Behövde ju ingen till min så jag har inte gjort så mycket research på sånt.
    Har för mig att daniiel är rätt duktig Glad 

    Annars kan du ta med dig klänningen till en brudbutik och prova underkjolar så du verkligen ser vad som passar.
    Det är inte säkert att det blir så mycket dyrare än någon från typ e-bay + frakt och eventuell moms 
  • hjgs
    Chicita skrev 2012-05-25 23:28:45 följande:
    Jag är väldigt dålig på underkjolar faktiskt. Behövde ju ingen till min så jag har inte gjort så mycket research på sånt.
    Har för mig att daniiel är rätt duktig Glad

    Annars kan du ta med dig klänningen till en brudbutik och prova underkjolar så du verkligen ser vad som passar.
    Det är inte säkert att det blir så mycket dyrare än någon från typ e-bay + frakt och eventuell moms
    just det hon verkar ha bra koll på det mesta får kika med henne och leta upp ett ställe i närheten som säljer sånt och kolla med dom också
  • thessan

    Hjgs, jag hittade min underkjol på tradera. En liknade som jag köpte av " BeslagochBrudklänningar" borde passa dig bra. Den har en stålring längst ner men har tyll över. Fyndade hem den för 300:- Jag är så nöjd med den!!! Annars så tycker jag att din klänning är jättefin och den röda boleron kommer nogpassa perfekt. Lycka till.

  • daniiel
    hjgs - Vilka fina boleros :) Den vinröda du beställt, är likadan som de två svarta jag beställde till mina tärnor. De är superfina :) När det gäller underkjol, så kan det vara bra att veta hur underkjolen du har nu ser ut?
  • Chicita
    Sara 120707 skrev 2012-05-26 11:42:08 följande:

    Kom på att jag aldrig la upp en bild på min typ "färdiga" klänning i den här tråden.


    Fint med boleron.
    Det blev lång ärm till slut i alla fall? Glad
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D