• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • FruSSE

    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)



    Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
  • daniiel
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
    Underbar klänning! Personligen skulle jag valt den utan axelband och med större underkjol, mer lik hur orginalet ser ut på bilderna här www.justinalexanderbridal.com/jar/8502 Rosetten är ju fantastisk. Jag tycker inte det behövs någon bolero, om du själv inte känner att du hemskt gärna vill ha det. Jag tycker dock klänningen är så vacker som den är, att det kanske skulle ta lite fokus ifrån klänningen cch den underbara rosetten!
  • Avellana
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)


    Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
    Jag tycker inte större underkjol, tycker lätt att det blir en klänning som är ute och går då. Personen i klänningen liksom försvinner bakom en stor klänning och det vill man ju inte! och du passar ju kroppsmässigt väldigt bra i den som den sitter nu! Sen tycker jag nog utan axelband också..... eller... svårt att säga...  Tycker man kan lite "fyrkantig" och bredaxlad ut med smala axelband, men smaken är ju som baken
  • FruSSE

    Tack tjejer! :) Det är såå bra att få höra lite objektiva åsikter för man står där och vet inte riktigt vad man ska tycka. 
    Tyckte klänningen såg så nedåt-tyngd (eller vad man ska säga) ut utan axelbanden. Synd att jag inte tänkte på att ta en bild på det. Men det där kan ju också bero på att jag aldrig annars har tub-toppar så jag är kanske bara inte är van helt enkelt... 

  • Koloratur
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)
    Underbart snygg klänning på dig!!!!!
  • aniara
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)


    Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
    Jag tycker att du ska ha axelband. "Alla" kör axelbandslöst idag så jag tycker det är kul med klänningar som inte är det (min klänning har ett axelband) och det är fint med de smala banden. Jag tycker du kan ha en något större underkjol men inte så att det blir allt för puffigt. Det är i alla fall en supersnygg klänning och den passar dig superbra!
  • FruSSE

    Åh, tack tack tack! Jag blir alldeles rörd över att ni orkar ta er tid att skriva så snälla saker :)
    Jag ska nog i alla fall testa med en större underkjol.
    Kanske att det "faller på plats" då :) (och vem vet, lite sol så kanske man känner sig bekväm utan banden om det skulle vara så med :P) 

  • memelie

    Imke1977 och Linsan; tack så himla mycket. Säger precis som föregående talare: jag blir alldeles rörd över att ni orkar ta er tid att skriva så snälla saker. Verkligen tack. Känns skönt att få höra vad andra än min mamma tycker om den

    FruSSe: Superduperfin klänning! Den sitter jättefint på dig! Jag tycker också att du ska köra med axelband om det känns bekvämt för dig. Hade själv väldigt gärna haft axelband och var helt inställd på det, men så blev det helt tvärtom ändå... Hehe. Men om det hade funnits som alternativ hade jag haft det Men som sagt, ta det som du känner dig mest bekväm i.

  • Imke1977
    FruSSE skrev 2012-05-23 21:51:11 följande:
    Idag var det äntligen dags att få prova MIN klänning. Som jag har längtat! Och efter att kunna posta den här, i min favorittråd :D (ansiktet fastnade inte på bild idag dock :P Vågade inte ha smink på mig när jag provade den, haha!)


    Men nu behöver jag hjälp att tycka! Med eller utan axelband? Bolero eller sån där "spetstop" över? Större underkjol? (Jag står på en pall på bilden så det är därför den ser lite svävande ut).
    Tyvärr fick jag ingen bra bild på klänningen bakifrån, men där finns i alla fall en stor rosett (klänningen heter "Justin Alexander 8502" så om ni är nyfikna och orkar så finns bilder på rosetten på google).
    Give me your thoughts, please! :D
    WOW till dig med Jösses, den satt verkligen bra på dig Jag tycker nog oxå utan axelband men ingen större underkjol. Tycker det blir mer elegant när man har axelbandslöst. Men du ska naturligtvis ha precis som du känner själv
  • mjeanettek

    FruSSE: Underbar klänning som sitter jättebra! :) Jag hade valgt med axelband och utan underkjol. Tycker den var väldigt fin som den är. Men det är du som skall trivas :)

Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D