• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

    Åhhh zoooda va otroligt vacker du var, allt såg så mysigt ut, grattis i massor Skrattande

    Här är det nu exakt 4 veckor kvar, börjar faktiskt bli riktigt nervös nu, och känner mej lite sressad hehe, men hör väl till. Pirrar massor i magen av både bubblor och fjärilar haha.

    Nu har vi äntligen hittat skor till m2b, han har ju så stora fötter, de va inte lätt då dom ska passa till en medeltidsdräkt, sidan vi köpte kläder ifrån hade ju passande skor men för små för honom och för stora för mej, själv kan jag inte bestämma mej, hmm börjar bli dax va ;)

    Väntar på ringarna, hoppas verkligen vi hinner få dom.
    Peruken hittade vi till slut i Göteborg, den får jag till jul, det börjar arta sej typ hihi ;)

    Kram på er alla 

  • lycklig01

    Vår dag var magisk, allt blev som vi hade tänkt och hoppats :) jag är så lycklig! 
    Har dock inte fått våra kort från fotografen ännu dock, hon följde ju oss hela dagen, så det vart mycke bilder :)  


  • majaochputteforeverandever

    Nu är även jag gift! Skrattande

    Dagen blev perfekt, men den gick fort! För fort!

    Klockan 9 var jag hos frisören, 10,30 på make. Klockan 12 var det dags för fotografering tillsammans med blivnde maken, marskalk, tärna och vår dotter. Det blev både inom och utomhusfotografering. Vi var klara vid halv två och därefter åkte vi sakta mot kyrkan. Vi kom fram i god tid och hann skåla i champagne innan det var dags. Klockorna ringde oh kantor, trumpetare och sångare började med ingångslåten, Chariots of fire. Det blev så pampigingång, och ovanlig, precis som vi ville.Löften gavs. En sångerska sjöng "du är allt" och psalmerna, 861
    " Din skönhet som i vintern bor"  och 134 ”Gläns över sjö och strand” averkades. Sedan var det över och vi gick ut till "happy together".

     Festen blev så rolig och avslappnad som jag hoppats på och det blev verkligen party på kvällen! Toastmastern gjorde ett strålande jobb och min syster som är kock hade lagat fantastisk mat.

    När gästerna anlände till festlokalen bjöds de på välkomstdryck bestående av en lokalproducerad lingon och lime dryck blandad med kolsyrat vatten och för de som ville ha alkohol var det mousserande vin i. Supergott!  Till det serverades tunnbrödchips och snittar. Allt för att de skulle ha något att äta/göra meda de väntade på oss!

    Nr alla var på plats ringde toastmastern oss så att vi kunde komma och väl på plats utbringades en skål och därefter minglade vi innan vi satte oss till bords.

    Till förrätt serverades soppa av jordärtskocka med rökt ren och gratinerad Chevrétoast. Som huvudrätt haded vi  Jämtländsk buffé med bland annat Tjälknul på älg med lök och kantarellsky, kallrökt regnbåge med örtcréme, potatisgratäng, inlagd ostsallad etc. Till dessert hade vi Jämtländsk ostbuffé med tre lokala ostsorter, husåknäcke, pepparkakor, fikonmarmelad och tre sorers avec samt kaffe. 


     Dryck till middagen var rött vin (Roodeberg 2010), vitt vin (Drostdy-Hof Chenin Blanc Steen 2012), alkoholfritt rött/vitt vin (Arc-en-Ciel Grenach Syrah och Loxton Semillon Chardonnay) För dem som inte drack vin fanns öl, cider alkohol/alkoholfritt som alternativ samt julmust på glasflaska (mycket uppskattat). 


     


    Middagen förgylldes med fler vackra och roliga tal samt ett uppträdande av mig och tjejerna från möhippan. Vi dansade riverdans direkt efter förrätten. (En aktivitet vi gjort på min hippa) Effekten av vårt framträdande blev som önskat och det blev en avslappnad stämning bland gästerna. Tungan ute


    Efter middagen öppnade baren och gästerns fick köpa dryck till självkostnadspris,eller under rättare sagt. Vi tog en tia styck. Vi hade bara dryck i glasflaskor (för utseendets skull). Mörk öl, ljus öl, päroncider, äppelcider, rött vin, vitt vin samt öl, cider och vitt/rött vin som allkoholfritt alternativ samt julmust. De som valde de alkoholfria alternativen var mycket nöjda med att det fanns flera alternativ.


    Vid halv tio kom bandet och innan de satte igång dansade vi vals. Bandet började spela och efter en 40 min var det paus för tårta. Hur länge de sedan spelade har jag inge koll på men det blev ett väldans röj och alla dansade! Vi hade verkligen jättekul. Sånaren i bandet fortsatte och var Dj fram till 02,00. Vid det laget var vi rätt tötta efter flera timmars dansande och hålligång. Korv me bröf ställdes fram som vickning och vid 3-tiden begav vi oss hem! LYCKLIGA för en helt fantastisk dag och kväll!


    Summa sumarum; Vi lade extra krut på lokalproducerad mat, god och ett brett utbud av dryck samt liveband. Det blev en fullträff! Det kostade så klart lite extra men det var värt varena krona!

    Hoppas att ni fick en någorlunda bild av vår dag!
    Lycka till och ah en fanstastik dag ni som har ert framför er!!! Glad
  • majaochputteforeverandever

    Ni får ha överseende med mitt skrivande. Jag ser nu hur det saknas bokstäver..... Jag är inte van att skriva med mina fixade naglar......

  • vinterfrost

    Majaochputte Låter som en helt fantastisk dag!! O ni har samma psalmer som vi ska ha på lördag :) fast vi kommer även att ha 181 Nu är det morgon Grattis till er! Hoppas på att få se en bild eller två sen

  • Minuz



    Jaha, då var det över............... Tänk vad man lägger ner för en så kort stund...... Man hinner verkligen inte med, dagen borde varit dubbel så lång...... iaf för mig.

    Pojkarna hade tid hos frisören kl 9, 9 och 11. Så jag skjutsade upp de första två, åkte till lokalen och fixade det sista och träffade servitrisen.
    en kompis körde upp sista killen till frisören. då jag fortfarande var i lokalen.
    sedan hem för att fixa corsager och band runt buketterna. Dagen innan åkte jag in till Oskarshamn för att ordna en bukett. Jag gick in och sa att jag ville ha en stor bukett i vitt och lila,såg några vita juliga grenar som de hade och de villa jag oxå ha i, för ca 500-600 kr. Och den var STOR och superhäftig. Pris 575 kr. Kunde inte bli bättre, bara älskar den........ händerna räcker knappt runt stjälkarna.
    När kl var 12.45 puttar min kompis in mig i duschen, fotograferingen  skulle vara kl 14.00. (Sköt på den ca 40 min), jag i ett nötskal. Och en mamma och en kompis som höll på att stressa ihjäl sig med en lugn jag...... Jag sminkade mig och kompisen skulle göra håret samtidigt som mamma fixade naglarna. Inte den frisyr jag ville ha men men. Vi kom ut till fotograferingen (med blött hår) och jag kände mig verkligen som en prinsessa........
    Vädret var precis som jag ville ha, det var snö och ett par minus med en strålande sol. Kan det bli bättre?

    När vi kom till kyrkan så kände man spänningen....... när vi kom fram till altaret så kom en liten tår, hade stoppat ner en liten näsduk mellan brösten ifall att men klarade mig utan, tack vare dottern..... gud vad jag stod och skratta för mig själv........ mamma hade tydligen gett henne ett tuggummi innan kyrkan vilket jag inte såg förrän vi stod där framme, hon tuggade och tuggade, räknade högt sina rosor och petade på dem.... 1 pet 2 pet 3 pet 4 pet osv. hon fortsatte sedan sitt tuggande och ut kommer en stoooor bubbla. Älskar barnen, de gör ju verkligen det de vill utan att tänka sig för. Det blir lite lättare då tycker jag.

    Fick mycket beröm för hur fina vi alla var................... Allt behöver inte vara perfekt för dagen blir perfekt iaf.

    Vi hade en underbar dag!

  • Pekkiisch4

    Gud så fin ni alla var ! Låter helt fantastiskt !!

    Själv sitter jag här och ser snön dala ner och plogen går utanför.. dock sitter jag här med VÄRLDENS största munsår !!!!! Åhhhhh blir och rusa in på apoteket och köpa allt jag hittar för det här !! Så jävla typiskt !

  • teddy

    Bästa dagen i vårt liv! 
    En magisk dag, ett magiskt vinterbröllop! Det var som i en saga! Jag är fortfarande helt tagen!
    Och även vi här i Skåne fick snö!  :)

    Jag återkommer med fler bilder, men detta är en liten del av en sagolik dag! Vi kan inte vara lyckligare! :)



Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????