• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4

    Och han fyller ska det vara så klart ! Hatar att den stavar som den vill !!!

  • lycklig01

    Oj så mycket som händer just nu! Jag kommenterar ibland och skriver lite men jag hinner tyvärr inte med allt, så jag är ledsen att jag inte är så duktig på det!


     


    hur går det för alla!?


     


    Tycker att det mesta börjar falla på plats nu! så skönt :) alla våra kläder är nästan klara nu, skönt att ha köpt sonens kläder klart också :) eller de är i alla fall beställda, hoppas de kommer som de ska! Börjar bli nervös inför möhippan, känns som man väntar varje lördag nu! Är nervös inför imorgon eftersom det är så mycket som inte stämt med mina väner när de sagt saker om helgen, men det kan ju vara jag som inbillar mig! :)


    hur går det för er andra!?


  • Teza

    Åhhh hjälp tjejer, jag sitter fast :(

    Som ni vet har vi ju maskerad och KAREOKE som röd tråd genom vårt bröllop :)

    Till saken hör ju att jag tänkt sjunga för min m2b i kyrkan, även då skulle de va kareoke av flera olika skäl. Jag ville och har tokövat på Utan dina andetag i minst ett års tid nu, trodde ju benhårt på att den fanns som kareoke, men NEJ de gör den inte, ingenstans har jag hittat den, och enligt kareokefabriken.se har den inte gjorts i den formen ännu :( Åhh jag blev sååå lessen och besviken.

    Så om de inte som genom ett mirakel finns en nånstans ändå, så måste jag ju snabbt hitta en annan låt att sjunga för min älskling ;)

    Jag har letat, stött och blött för att hitta en som känns rätt på samma sätt som den andra, såå svårt. Vi har haft ett ganska gungigt och sorgfyllt förhållande tidvis tidigare, men har ju med åren och tiden blivit allt stabilare och bättre, då vi vet att vi älskar varann och inte vill något annat än just vara med varandra.

    En låt som jag bland annat därför funderat på är "Så länge vi har varann" med Ratata. Va tror ni, kan man sjunga den för sin blivande make där i kyrkan? Detta är en låt som betyder mycke för mej, och texten känns så mycke oss på nåt vis, men passar den?

    Ge mej lite åsikter för det gungar här, nu när jag måste ändra detta så fort

    Kramar alla vinterbruttor ;) 

  • Minuz

    T eza- då har vi liknande förhållanden........ Den låten vill vi ha i kyrkan också, säger som du .....den stämmer så bra in på oss, ända sen vi träffades har jag velat ha den.....

  • Teza

    Minuz: Förstår va du menar, jag har länge kopplat den låten till oss oxå på nåt vis.

    Har ibland verkat som vissa undrar över vårt beslut att gifta oss med tanke på hur vi haft det i perioder, dom har inte sagt de rakt ut, men bara en känsla, men som vi ser de så har vi bara en ännu starkare grund att stå på, vi VET ju att vi kan ta oss igenom jobbigheter, och vi vet oxå HUR vi ska göra vid de här laget, det känns tryggt tycker vi.

    Själv har jag ju varit gift en gång innan, och vår relation var hel tom på sånna erfarenheter innan vi gifte oss, så vi fick de rejält tungt sen, då vi heller inte alls kunde prata med varann, ofta i rädsla för att börja bråka eller såra den andra, helt galet de oxå, som bäddat för att gå åt fanders, och de gjorde de efter 15 år tillsammans och 10 som gifta.

    Men känns faktiskt ännu bättre att välja den nu, efter det du skrev, tack :) 

  • MatildaMattias

    Gaaaah! Jag blir så arg. Och ledsen. Nu i veckan har tre stycken kommit på att de inte längre vill gå på vårat bröllop, bara sådär. En av de är en vän till mig, eller var känns det som nu, den andra hans tjej som jag aldrig träffat och den tredje min kompis sambo.

    Vi hade osa senast 8 september, och de tackade ja allihop. Och nu vill de inte längre. De har inte ens ringt och talat om det, utan det kom på tal när jag ringde dem. Så gör man väl ändå inte? Eller överreagerar jag?

  • Teza
    MatildaMattias skrev 2012-10-28 03:07:18 följande:
    Gaaaah! Jag blir så arg. Och ledsen. Nu i veckan har tre stycken kommit på att de inte längre vill gå på vårat bröllop, bara sådär. En av de är en vän till mig, eller var känns det som nu, den andra hans tjej som jag aldrig träffat och den tredje min kompis sambo.

    Vi hade osa senast 8 september, och de tackade ja allihop. Och nu vill de inte längre. De har inte ens ringt och talat om det, utan det kom på tal när jag ringde dem. Så gör man väl ändå inte? Eller överreagerar jag?
    Näää fy 17 så gör man verkligen inte, iaf om de inte finns rimliga starka skäl, som sjukdom eller nåt annat man inte alls kan ändra eller påverka. Tycker det är skitdåligt ärligt talat. Låt dom inte förstöra för dej, skit i idioterna, och fortsätt njuta av det som komma skall ;)

    Själv går jag och undrar om en hel hög av våra bjudna gäster ens tänker bry sej om att svara på inbjudan, vårt osa är 31 oktober, alltså om några dagar, och mina 2 farbröder har inte hört av sej ALLS, vet inte om dom tycker jag ska ta för givet att dom med fru och barn kommer, eller om dom bara skiter i de, frågade min pappa om han hört nåt om de från sina bröder men de hade han inte. Men han tror benhårt på att dom tänker komma.

    Visst jag vet att dom har några dagar på sej, men har så svårt att fatta sånna som svarar så i sista stund om dom nu ens gör de vill säga, är väl de jag undrar mest över.  Menar jag är inte den som är den, har man svårt att veta före osa, så kan man ju bara ringa och säga de och fråga/kolla om de e okej att vänta lite om man väntar på andra besked eller så som blir avgörande, det vore ju okej för mej, då vet man ju hur man ska tänka iaf :(

    Nåja får väl se vart de landar 
  • lycklig01

    Igår var det min tur att bli kidnappad och få en möhippa! Gud vad roligt vi hade, de hade verkligen planerat efter vad jag tycker om både i aktiviteter och mat mm! Vi dansade bl.a. Magdans och öppnade presenter från var och en av mina vänner som köpt något som symboliserade hur vi lärt känna varandra el något vi gjort tillsammans och så gissa vem det var från! Helt fantastisk dag :)


  • vinterfrost
    MatildaMattias skrev 2012-10-28 03:07:18 följande:
    Gaaaah! Jag blir så arg. Och ledsen. Nu i veckan har tre stycken kommit på att de inte längre vill gå på vårat bröllop, bara sådär. En av de är en vän till mig, eller var känns det som nu, den andra hans tjej som jag aldrig träffat och den tredje min kompis sambo.

    Vi hade osa senast 8 september, och de tackade ja allihop. Och nu vill de inte längre. De har inte ens ringt och talat om det, utan det kom på tal när jag ringde dem. Så gör man väl ändå inte? Eller överreagerar jag?
    Åh vad taskigt! Speciellt när det inte var av någon speciell anledning.
    Teza skrev 2012-10-28 12:16:25 följande:
    Själv går jag och undrar om en hel hög av våra bjudna gäster ens tänker bry sej om att svara på inbjudan, vårt osa är 31 oktober, alltså om några dagar, och mina 2 farbröder har inte hört av sej ALLS, vet inte om dom tycker jag ska ta för givet att dom med fru och barn kommer, eller om dom bara skiter i de, frågade min pappa om han hört nåt om de från sina bröder men de hade han inte. Men han tror benhårt på att dom tänker komma.
     Vi har sista osa om en vecka den 4e. Så för en halvtimme lirade jag ut FB att det var en vecka kvar till sist osadatumet och att det var en del som fortfarande inte hade svarat hint hint. och genast kom det 2 svar :) Så nästa måndag så får vi väl ringa runt till det sista om de inte svarat..

     
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????