• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • hallonfrossa
    TEDDY:

    Jätte fina servettringar, kommer nog bli kanon!! ska ni ha de färgerna med??

    Angående det där med bara avlar så brukar jag bli het så det räcker av all uppmärksamhet, blir som en tomat av att stå i centrum haha
    Och sen tror jag att man kommer bli ganska så varm av ruset och adrenalinkicken precis som Fremm sa :D 

    FREMM:

    Det första glaset var ju absolut snyggast om du frågar mig!, vi hade tur, det var ett erbjudande på guld fynd att om man handlade för över 500kr så fick man två lite större jubileums champanjeglas, jag tyckte dem var fina, så de får bli våra till brudskålen :D 
  • hallonfrossa
    Jenny121212 skrev 2012-09-26 14:56:42 följande:
    Min klänning kom just:) tyvärr måste jag ha hjälp att prova den, men hoppas jag får det ikväll:) spännande
    ÅÅÅÅÅH!!! så spännande, visa gärna bild sedan, så kul att se alla andras klänningar, ännu har jag inte sett någon som har köpt lika :)
  • hallonfrossa

    En fråga......har ni tänkt ge era gäster någon liten present?? jag har köpt små askar jag tänkte ge till alla vis skålen, men vet inte exakt vad man kan ha i, det är ju så blandade åldrar och av båda könen så allt passar ju kanske inte alla.......hade först tänkt någon chokladbit, men finns det något annat alternativ?

  • vinterfrost
    hallonfrossa skrev 2012-09-26 19:41:32 följande:
    En fråga......har ni tänkt ge era gäster någon liten present?? jag har köpt små askar jag tänkte ge till alla vis skålen, men vet inte exakt vad man kan ha i, det är ju så blandade åldrar och av båda könen så allt passar ju kanske inte alla.......hade först tänkt någon chokladbit, men finns det något annat alternativ?
    Vi kommer köra på chokladpraliner.. En av mina bästa vänner (o vår toastmaster) är konditor och chocolatier så jag ska få komma till honom och få göra praliner att ha i :)
    Jenny121212 skrev 2012-09-26 14:56:42 följande:
    Min klänning kom just:) tyvärr måste jag ha hjälp att prova den, men hoppas jag får det ikväll:) spännande
    Bilder bilder bilder!!! :)

    Köpte nya nummret av BröllopsGuiden så den ska jag lägga mig och läsa ikväll
     
  • hallonfrossa
    vinterfrost skrev 2012-09-26 20:36:45 följande:
    Vi kommer köra på chokladpraliner.. En av mina bästa vänner (o vår toastmaster) är konditor och chocolatier så jag ska få komma till honom och få göra praliner att ha i :)

     
    Åh vad roligt, ja vi har en mumsig chokladbutik här i stan, tänkte kila in där och kolla någon dag :D
  • Fremm

    Jenny121212, åh va spännande och roligt, visa gärna bilder på den om du vill och har lust! :)

    lycklig01, roligt att du hittat stövlar och att du slog två flugor i en smäll - känns extra bra då! ;)

    Hallonfrossa, ettiketterna är ju superfina - vilken kul idé! Blir nästan lite sugen själv, vistaprint har jag otroligt mkt roliga saker man kan beställa men kan reta mig på att allt verkar så billigt från första början och sen plockar det på mot slutet men har ändå beställt därifrån ibland... ska kika där igen snart... vi vet inte riktigt hur vi ska göra om vi ska ha lådvin och hälla upp i karaff eller om vi ska köpa flaskor... blir väl antagligen billigare med lådvin... vi får se...

    Tack, roligt att du gillade den nya servettvikningen, den kändes mycket bättre, ringen passade och vikningen kändes mer festlig och arbetad... kör nog på det. Frågan är om man redan nu kan vika dem eller åtminstone en tid i förväg och lägga dem i en låda sen... har en känsla av att det kommer vara mkt att göra innan ändå... likaså med favoraskarna, de är rätt pilliga att vika ihop men vill inte att de ska bli fula innan dessutom måste jag ju lägga i godiset (vilket svarar på din andra fråga) tror det får bli godis av något slag, vi har ju färgtema rosa och grönt så vi hade tänkt ahlgrensbilar och mintchokladdragékulor i samma färger. Klart det vore festligt med fina praliner eller sånna där specialbeställda chokladhjärtan eller andra bröllopsrelaterat godis men det är ju så sjukt mkt dyrare och man vill ju ändå fylla ut asken lite så det inte ser för pluttigt ut. Har inte kommit på någon annan idé än godis men visst vore det kul om man kom på eller fick tips om något annat att lägga i asken...

    Vet inte om det kommer få plats särskilt mkt i min vigselring men om det gör det vore det ju kul med något speciellt... :)

    Perfekt att få vinet av svärmor, vi får bidrag från våra föräldrar som vi hoppas och tror täcker maten, drickan och lite till, det är tacksamt!

    vinterfrost: köpte bröllopsguiden när den kom ut och tyckte det fanns massor med intressanta och bra saker att läsa om och se på - jätteroligt nummer. Däremot har jag inte fått tag i allt om bröllop då det inte verkar finnas något ställe som säljer den i denna kommunen :( typiskt, jag som älskar att bläddra i bröllopstidningar... köpte dock två engelska tidningar när jag va i London, lite kul att bläddra i de med...

    Har ju glömt berätta att vi fått hindersprövningen och vigselintyget nu, det gick fortare än vad jag trodde så det var ju tur att vi inte skickade in tidigare för då hade hindersprövningen hunnit gå ut innan vi hunnit gifta oss ;) men nu räcker den till 20e januari så det är lugnt! :)

  • hallonfrossa

    Ska ni ha något fint i håret tjejer??

    Jag har köpt hem två hår smycken som jag tänkte ha



     


     


     
  • teddy

    hallonfrossa, etiketterna e jätttefina! Hur stor e dom? jag menar... räcker de runt en vinflaska?
    O dina hårsmycken va också jättefina. ska du ha en eller båda?var har du hittat dom? själv har jag tre broscher i form av snöflingor jag tänkte man kunde fästa i håret me typ nålar eller nåt. ska kolla me frisören om de går men de hade blivit fint tror jag. :)

    sen måste jag bara fråga, me risk för att bli dumförklarad... hindersprövning o vigselintyg, e inte de samma sak?? 

  • teddy

    förresten hallonfrossa, ja våra färger är cerise och silver :)

  • Jenny121212

    Kan tyvärr inte få med nån bild. Får försöka göra det från datorn. Men blev jättenöjd:) jag mätte mig själv och skickade måtten och klänningen kostade 600 kronor så jag räknade med att den skulle behöva fixas till, men den satt helt perfekt och var jättefin:)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????