• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Fremm

    Va beredd på en bildkavalkad! :)

    Här ser ni "min" brudbukett... eller ialla fall den som vi har som inspiration, vårt tema är cerise och lime... så det blir ju en del i den färgen men oxå lite andra nyanser och färger... gillar att det är många olika färger och sorter, nu finns ju inte allt att få tag på, på vintern så vi får byta ut mot liknande blommor/färger på vissa, och så vill jag ha med orkidéer... buketten ser ni från två olika håll.

    Sen blev jag så förälskad i broschbuketterna som blivit så "poppis", va nästan på väg att göra en sån istället men efter konsultation med min kloke man som tycker att det trots allt ska vara äkta blommor på bröllopet så kom vi fram till att ha några silvriga blingbroscher i den färska buketten, det blir lite annorlunda och effektfullt på nyår och allt... :)




    Buketten nedan va oxå en favorit men fastnade för den övre buketten i alla fall...


    Här nedan ser ni en stilren broschbukett, så läcker tycker jag!


    Här har de vita färska blommor och en rand med broscher i mitten, jag har nog tänkt att jag ska placera ut mina lite som med blommorna men här ser man ju att det är snyggt att blanda...


    och så här vill jag att skaftet och botten på stjälkarna ska se ut! :) Fint ska det va! ;)


    Ytterligare en broschbukett med med blandade färger, oxå jättefin tycker jag..


    Så nu är kruxet vad man ska ha för fin vas eller ställning som håller brudbuketten vid festen/ på bordet, hur ska ni ha? Har ni några bra tips? :)
  • Memsan

    Tänkte att den skulle får täcka hela utsidan av låret, höft till knä om tatueraren behöver så stor plats. Hade ändå tänkt att tatuera in en massa blommor där. Lika bra att låta det bli en bukett som har betytt nåt för mig.

    Ska lyda råden som finns i några andra smink trådar och köpa sådana fransar du nämner och se om det blir bra.
    Budoirkort, det är alltid modigt och snyggt tycker jag. Har du träffat fotografen än?

  • Fremm
    Memsan skrev 2012-09-24 21:28:33 följande:
    Tänkte att den skulle får täcka hela utsidan av låret, höft till knä om tatueraren behöver så stor plats. Hade ändå tänkt att tatuera in en massa blommor där. Lika bra att låta det bli en bukett som har betytt nåt för mig.

    Ska lyda råden som finns i några andra smink trådar och köpa sådana fransar du nämner och se om det blir bra.
    Budoirkort, det är alltid modigt och snyggt tycker jag. Har du träffat fotografen än?
    Läckert! Ja om man ska tatuera sig så ska det (enligt mig) vara något betydelsefullt och något man aldrig skulle ångra så det kommer nog bli kanon! :)

    Ja det kan ju vara lite trixigt att få dit de små trebensfransarna men man får väl öva lite på sig själv, (då jag gör min make själv) men tror det blir snyggast och naturligast...

    Fotograferna är riktigt nära vänner till mig så det känns skönt eftersom det är lite utelämnande bilder som ska tas även om de ska vara vackra och smakfulla, känner mig inte helt bekväm med min kropp men svartvita "fadade" foton kan nog bli fint så att inte cellisarna syns, sen får man väl välja underkläder och nattlinnen som sitter bra... :)
  • vinterfrost

    Åh vad fina buketter ni ska ha. Vet på ett ungefär vad jag vill ha men har ingen bild på dt då jag "skapat" den i huvudet.. Vill ha en mossbas sen ska det var echiveria och julrosor och kanske något mer.. om vi får ihop det på något sett.. För att vara florist så kommer det vara ett ganska "blomfattigt" bröllop 

    Nu har jag och m2b beställt ringarna så nu kan man bocka av dem på listan



    Sambon får en lika fast utan stenar då o han hade "kommit på" en så fin gravering. "Hemma är där du är"
    Sen har jag köpt en underkjol på ebay, hoppas den passar bra
    Har även suttit och tittat på skor på nätet men hittar inget.. Är så kräsen :/
    Har kollat på barnens kläder med.. Vet ni när Lindex släpper sina julklänningar, de brukar ha så fina klänniingar till jul/nyår. Köpte en i november till dottern förra året som var så fin och skulle kunna tänka mig en liknande..
    Ska ni ha servettringar? Funderade på om jag skulle lära mig virka och virka små blommor men det tar ju lite tid alt göra små blommor alt så funderar jag på att stansa ut blommor i cenitlera och fästa på något sätt hmm..


     
  • Fremm

    Vinterfrost, låter som en fin bukett när du beskriver den - kul att du är florist då vet du ju vad det finns att välja på vintertid... :)

    Grattis till att ha beställt ringarna, jättefin! Skulle oxå vilja ha något personligt ingraverat i min men jag tvivlar på att det kommer att få plats :-S blir nog bara namn och datum men det känns så trist att "bara" ha det... får ni plats med namn och datum oxå eller ska ni bara ha texten - vilken superfin text din man kommit på, man blir ju helt rörd! Så vackert!

    Jag hade tänkt göra egna servettringar men så kom jag över vackra till rätt bra pris så jag beställde, det ser ut som diamantringar kan man säga. Fint att göra egna, har sett att en del använder sig av målade toarullar eller vvsrör som är itusågade... :)

    Vet inte när Lindex släpper julklänningarna men kanske i oktober?

    Nu har lönen kommit och vi ska snart beställa klänningar till vår tärna och näbb, mysigt! Vet ni om det finns kavajer för pojkar hos de vanliga klädkedjorna eller om det kommer till julkollektionen?

  • Fremm


    Nu har vi fått hem servetterna från Duni och ett litet bakslag mötte oss, hade tänkt rulla servetterna men det blev på tok för tunnt och servettringen som visst är rätt stor (kanske är meningen att de skulle vara till riktiga linneservetter?) så jag har fått tänka om... vilket tycker ni är finast av de två på bilden...

    Själv tycker jag det ser lite prydligare ut med den till vänster men den blir oxå på gränsen till för tunn då servettringen lutar nedåt... den till höger passar egentligen bäst till servettringen då servetten fyller ut bättre men vill inte att det ska se för trist ut eller typ barnkalasaktigt då man ofta gör så med servetterna och stoppar dem i glasen ;) om ni förstår hur jag menar... fast nog kommer servettringen mer till sin rätt när jag har servetten så... nå va tycker ni brudar?
  • hallonfrossa

    FREMM: Guuuud vilka fina buketter , nu fick jag. Massor med inspiration, vet hur jag vill ha min men lite extra detaljer skadar ju aldrig 😊 Jag ska ha två ringar (förlovningsringen och nu denna nya) blivande maken har samma ring som förlovningsringen, fast han har vuxit på dessa 6 åren haha var tvungen att få hans ring uttöjd en hel storlek ☺ Jag tycker faktiskt att den mer "spretiga" servetten såg snyggare ut, annars kan du ju kolla på nätet finns ju massor av olika fina servett vikningar !! Lycka till!! I går fick vi hem våra vin etiketter, dom var jätte fina, ska bli roligt att dekorera alla flaskorna så de blir mer personliga, får även hem en sprit leverans nu i veckan och öl leverans nästa vecka, sedan är alkoholen fixad 😊 Ska även se till att fixa hem alla de små pysselsakerna som är kvar så jag kan avsluta alla mina projekt!! Känns bra, trotts att jag ligger och är sjukare än sjukast just nu så är det skönt att ha något kul att se fram emot 😊

  • Fremm

    hallonfrossa, Tack ska du ha!! :) Jo jag tycker nog själv att det blev bäst med servetten till höger men kan ju kolla om jag hittar något annat alternativ på nätet... som man kan göra med servettringar.

    Min m2b vill bara ha en ring så vi graverar väl in vigseldatumet i hans förlovningsring, däremot skulle jag vilja ha något annat än namnet i min vigselring... några fina personliga ord men vet inte hur mkt det får plats, får fundera lite med mannen hemma.

    Spännande med etiketter på vinet, var har du beställt det? Klistrar man dem över den vanliga etiketten då? Har ni beställt drycken på nätet från Tyskland eller hur har ni gjort! :)

    Va kul att du har så mkt på gång och att det mesta pysslet börjar bli klart, jag pysslar och pysslar men kommer hela tiden på nya pyssel som jag vill göra så jag blir nog aldrig klar :-/. Visa gärna bilder om du orkar och hinner på ditt pyssel och etiketterna ex. :)

    Usch sjuk låter inget vidare men det är ju de tiderna nu, önskar dig krya på dig och hoppas du är på benen snart igen!

  • vinterfrost

    Fremm, Jag förstår vad du menar med barnkalas känsla för det var detförsta jag tänkte när jag såg bilden.. Men samtidigt så har du ju rätt att servettringen gör sig bättre på den högra.. Kör på den högra om du inte hittar en annan vikning.

    Hallofrossa, krya på dig. Är själv på G och bli lite förkyld samt att sonen vaknade med feber i morse..

     

  • Fremm

    Tack för din input Vinterfrost, tror jag har hittat en annan vikning som jag ska testa när jag kommer hem ikväll... hoppas att den passar för servettringarna! :) Krya på dig och sonen!

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????