• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4

    Tack ! då kan jag fortsätta med nöjet att plocka kottar ;) 

    Vi har också tajt budget, men maten beställer vi nästan allt, och detta från maxi. Vi ska ha buffé/exotisk planka med gott och blandat  ( korv, ost kex, osv ) som är lätt att fixa själva.
    Sen har vi efterrätt och det blir panacotta, och det gör vi själva :)

    Tårtorna blir också maxi tårta, beställer 5 vanliga vita prinsesstårtor. ( om ni gör samma, säg för guds skull inte att det är bröllopståror! 3000 kostar dem då !! Nu 1000. ) Vi räknar grovt på 200 per tårta.

    Vi hyr en lokal från en fotbollsklubb här i stan. Finns inte så mycket och välja på om man inte ska vräka ur sig 100 000..

  • Pekkiisch4

    Ja, bäst i vår stad om man vill hålla nere kostnaderna :)

    Förresten, har ni börjat fundera på festhäfterna?

  • teddy

    Japp, angående festhäftet så tänker vi nog göra såhär... vi vill ju fixa o ha koll på vissa saker i häftet, typ nån slags väkomsthälsning, tack till alla inblandade, hur framsidan ska se ut osv, men sen har vi några personer i en sk festgrupp som ska få fixa resten! så vi kommer göra de sidorna vi vill ha me o sen lämna över resten till dom så får de ha i lite roliga saker som ska va hemliga för oss lixom! de e de själva som vill göra så så de e ju inget vi tvingar de til att göra, hehe.
    Sen ja, vi ska ha små beskrivningar av gästerna me o de håller jag själv på att slipa på just nu...

    va tänker ni? hur gör ni? 

  • Pekkiisch4

    Jag gör själv häfterna, för inga av mina vänner är så pyssliga :P

    Jag har välkomst text, meny, ordningsregler, onödig fakta, Konversationstips, pyssel, roliga texter, tester,  och tack-text,

    däremot har jag noll fantasi vad man ska skriva om sina gäster, och sen har jag läst att folk haft hemliga uppdrag till sina gäster som tex ligger under tallriken, har ni något sånt och vad för uppdrag i såna fall?

  • Jenny121212

    Kottar var ju en bra ide:) kul, det ska jag också plocka. Här har inte hänt så mycket mer med planeringen. Håller på att kolla olika lokaler. Har hittat en jättefin nu. Ska ringa på den i dagarna. Festhäften har jag inte ens tänkt på så bra med lite tips:)

  • vinterfrost
    Pekkiisch4 Det är ditt fel att jag plockade en massa kottar på kvällspromenaden M2b började fundera på om jag hade gått vilse :-P

    Skönt o läsa att det är fler som har en tajt budget. Bra tips med Maxi det ska jag kolla upp. Imorgon ska jag till Ikea, får se om jag hittar något där.. 
  • Jonna1983

    Hej på er!

    Om ingenting har hänt över helgen(typ att fem par till har ringt till pastorsexpeditionen och bestämt sig för samma datum) så blir det decemberbröllop, 1a december närmare bestämt. Tyckte det såg bäst ut i skriven text, alternativet var den 8e, men det såg inte alls lika bra ut. Detaljer. :)

    Lokal är preliminärbokad, bystugor är ju inte så himla flashiga, men desto mer får man tänka på dekorationer (jag behöver verkligen en hobby, så varför inte bröllopsfix!) och på att göra det bästa av det!

    Vi har inte gjort någon ren budget än, men min första preliminära ligger runt 35000. Tror på att man kan göra väldigt mycket själva med mycket fantasi, hjälp från vänner och bekanta. Det viktigaste är ju faktiskt att det blir en härlig fest med vännerna, inte att visa upp hur mycket pengar man har. Att boka kyrka och lokal var det första vi ville göra, sen är det ju detaljerna som är det roliga. Lite jobbigare att stå utan lokal när det börjar närma sig än utan servettringar. :)

    Det ska bli sä härligt! Kul att det fanns några fler decemberbrudar här. :)

    /Jonna

  • Pekkiisch4
    vinterfost skrev 2012-05-20 22:07:25 följande:
    Pekkiisch4 Det är ditt fel att jag plockade en massa kottar på kvällspromenaden M2b började fundera på om jag hade gått vilse :-P

    Skönt o läsa att det är fler som har en tajt budget. Bra tips med Maxi det ska jag kolla upp. Imorgon ska jag till Ikea, får se om jag hittar något där.. 
    haha :P det tror min varje gång jag är ute med hunden ;)
    Jag ska till Ikea på fredag, eftersom jag har långhelg :D ons-sön :D
    Ska köpa vitvinsglas, champangeglas, karaffer, sugrör, knoppalakan :) Hoppas bara det finns på lager :P
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????