• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57342 visningar
    354 svar
    354
    57342

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 1 Oct 21:43
    #81
    majjja skrev 2012-10-01 19:14:02 följande:
    oj vad ni skriver, inte varit inne på ett tag :) 
    Aprilla: har du funderat på att sy upp en vintageliknande klänning? Kanske kan vara lättare att få tag på. Annars finns ju beyond retro i stockholm som har brudklänningar

    jag syr upp min klänning i kina, blir en tea length klänning med massa tyll i kjolen. I love it! ska få hem den i slutet på månaden om allt går som det ska. :)

     lordos; vad skönt att det löst sig med lokal! billigt också :) funkar ikeas stolsdynor?  
    Hej!

    Vi tyckte IKEAs stolsdynor blev antingen för tunna eller för dyra.. Vi vill ju hålla nere kostnaderna så mycket vi bara kan... Så därför köpte vi skumgummi och tyg och kommer sy själva! Vi var på utförsäljning och fick tyg för 50:- och dynorna för 350:-, så förutom tid och tråd och el för symaskinen så kostar 50 st dynor oss 400:-, vilket till och med är billigare än IKEAs billigaste. :)

    Dessutom har vi nåt att göra i vinter.. :)

    Har du bild på din klänning? Blev nyfiken!!
  • Äldre 1 Oct 23:34
    #82
    lordoz skrev 2012-10-01 21:43:33 följande:
    Hej!

    Vi tyckte IKEAs stolsdynor blev antingen för tunna eller för dyra.. Vi vill ju hålla nere kostnaderna så mycket vi bara kan... Så därför köpte vi skumgummi och tyg och kommer sy själva! Vi var på utförsäljning och fick tyg för 50:- och dynorna för 350:-, så förutom tid och tråd och el för symaskinen så kostar 50 st dynor oss 400:-, vilket till och med är billigare än IKEAs billigaste. :)

    Dessutom har vi nåt att göra i vinter.. :)

    Har du bild på din klänning? Blev nyfiken!!
    ah, vad bra! :)

    ja, klänningen är denna, fast vitt band i midjan o en blomma i sidan
    och så blir det en spets topp/bolero med holkärm som slutar under bysten till. Och en kort slöja som slutar ungefär vid bröstet. Frågan är bara... färgglada skor eller klassiska vita. Vill ha ett par "mary janes"


     
  • mariat­h
    Äldre 5 Oct 09:54
    #83

    Hej!

    Jag har inte varit inne på denna tråd förut, men såg att ni kommit långt i planeringen allesammans Skrattande

    Det vi har klart är:

    Kyrka
    Lokal
    Klänning till mig
    Catering
    Gästlistan är i princip spikad, 65 gäster

    Håller på och kikar på klänningar åt näbbar och tärna just nu, vilket projekt det är! Det finns hur mycket som helst att välja mellan ju!

    Hade tänkt beställa inbjudningskorten från Calligraphen, men det gick inte, så nu får jag komma på något annat alternativ...

  • lordoz
    Äldre 7 Oct 21:21
    #84
    majjja skrev 2012-10-01 23:34:24 följande:
    ah, vad bra! :)

    ja, klänningen är denna, fast vitt band i midjan o en blomma i sidan
    och så blir det en spets topp/bolero med holkärm som slutar under bysten till. Och en kort slöja som slutar ungefär vid bröstet. Frågan är bara... färgglada skor eller klassiska vita. Vill ha ett par "mary janes"


    Vilken jättefin klänning... Tycker nog det kan passa med färgade skor till... Blå kanske? Om du ska köra enligt traditionen??

    "Något gammalt, något nytt, något blått och något lånat"??
  • lordoz
    Äldre 7 Oct 21:26
    #85
    mariath skrev 2012-10-05 09:54:02 följande:
    Hej!

    Jag har inte varit inne på denna tråd förut, men såg att ni kommit långt i planeringen allesammans Skrattande

    Det vi har klart är:

    Kyrka
    Lokal
    Klänning till mig
    Catering
    Gästlistan är i princip spikad, 65 gäster

    Håller på och kikar på klänningar åt näbbar och tärna just nu, vilket projekt det är! Det finns hur mycket som helst att välja mellan ju!

    Hade tänkt beställa inbjudningskorten från Calligraphen, men det gick inte, så nu får jag komma på något annat alternativ...
    Hej! och välkommen hit!

    Ni har ju kommit jättelångt också!!! Vilket datum och vart i landet ska ni gifta er??

    Ja, klänning kan vara problematiskt,.. oavsett om det är till oss brudar eller näbbar eller tärna. Jag som gifter mig borgerligt behöver bara tänka på min egen klänning... Men det är fullt tillräckligt för mig..

    Har sett på en mängd andra ställen att de tipsar om bonprix när det gäller klänningar.. :) Så kolla där!

    Varför gick det inte att beställa från Calligraph??
  • lordoz
    Äldre 7 Oct 21:31
    #86

    Igår var det exakt 6 månader till min bröllopsdag!! Och dessutom var det 9,5 år med min underbara älskling...

    Dagen till ära så jobbade jag.. :( Men jag unnade mig att beställa ett par skor som jag förhoppningsvis kan ha på bröllopet...



    Är riktigt nyfiken på att få hem dem och prova dem... Känns som lagom hög klack för mig som inte är van... :) Och jag tyckte de var snygga faktiskt!!

    Annars så pular jag på med lite dekorationer... Just nu gör jag hjärtan som jag ska ha på väggarna.. Och så gör jag ytterhöljet till inbjudan...

    Förutom det så är mitt största mål till bröllopet att gå ner i vikt.. Så det är det som jag jobbar mest på... och sedan 9/9 har jag faktiskt gått ner 4 kg.. :)
  • mariat­h
    Äldre 8 Oct 09:16
    #87
    lordoz skrev 2012-10-07 21:26:56 följande:
    Hej! och välkommen hit!

    Ni har ju kommit jättelångt också!!! Vilket datum och vart i landet ska ni gifta er??

    Ja, klänning kan vara problematiskt,.. oavsett om det är till oss brudar eller näbbar eller tärna. Jag som gifter mig borgerligt behöver bara tänka på min egen klänning... Men det är fullt tillräckligt för mig..

    Har sett på en mängd andra ställen att de tipsar om bonprix när det gäller klänningar.. :) Så kolla där!

    Varför gick det inte att beställa från Calligraph??
    Hej

    Det gick inte att beställa från Calligraphen om man inte har en adress i Sverige att skicka den till.
    Å jag bor inte i Sverige utan i Finland, å då måste jag beställa den från finska motsvarigheten till Calligraphen. MEN där står allt på finska- å jag kan inte finska.. Gråter
  • lordoz
    Äldre 9 Oct 08:39
    #88
    mariath skrev 2012-10-08 09:16:16 följande:
    Hej

    Det gick inte att beställa från Calligraphen om man inte har en adress i Sverige att skicka den till.
    Å jag bor inte i Sverige utan i Finland, å då måste jag beställa den från finska motsvarigheten till Calligraphen. MEN där står allt på finska- å jag kan inte finska.. Gråter
    Vad tråkigt!!! Ingen släkting i Sverige som ni kan beställa genom? Alltså använda den personens adress och sedan få det vidarebefodrat?

    Annars så finns ju google översätt..
  • mariat­h
    Äldre 9 Oct 09:04
    #89
    lordoz skrev 2012-10-09 08:39:07 följande:
    Vad tråkigt!!! Ingen släkting i Sverige som ni kan beställa genom? Alltså använda den personens adress och sedan få det vidarebefodrat?

    Annars så finns ju google översätt..
    mm.. jag har provat google översätt, å då förstod jag ännu mindre Cool

    vi har ett väldigt hemligt bröllop så det finns ingen i Sverige ännu som fått veta något...

    Men nu håller jag på å trixar ihop egna inbjudningskort. Visade dem för m2b igår å han gillade dem, så jag tror vi kör på det!

    Hur går det med er planering då?
  • lordoz
    Äldre 14 Oct 00:58
    #90

    Planeringen går framåt... Sambon tycker det är gott om tid kvar, medans jag funderar på allt pyssel jag tänker göra och inser att jag snart måste lägg i en högre växel.. :)

    Just nu letar vi efter en prisvärd skärmaskin som vi kan köpa för att skära till köttet som vi ska servera på bröllopet. Vi tänkte ha kallskuret och då köpa t.ex. en hel rostbiff och skiva själva. Men det är svårt att tillfredsställa sambons krav. Den ska vara i metall och vara billig.. Samt gärna inte för stor. Inte det lättaste att hitta direkt. JAg har hittat på Ellos, men de dög visst inte...

    Så nu lägger jag det på honom!

    Annars vet jag inte riktigt vad jag ska planera. Den 27:e ska jag på pysseldag hos en tjejkompis.. Då ska jag låna lite pysselsaker som hon har och bland annat fixa placeringskorten och gästboken så de blir helt klara.. :)

    HUr går det för er andra??

Svar på tråden April 2013