• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • lyckliga jag

    Vi var förra veckan och pratade med prästen.
    Han var super trevlig och det känns ju skönt när man nu kommer vara så nervös den dagen.

    Imorgon ska jag troligtvis hämta min vigselring innan guldsmeden tar semester, hoppas den blir som jag tänker mig den eftersom jag har satt ihop den själv ifråga om stenstorlek, mängd och kloinfattningen hur den skulle se ut. Det blir en sten i mitten och två på varje sida om den

    Nästa vecka ska vi iväg och kika på bilen som vi har bokat.

    Tänk, nu är det knappt 2 månader kvar till vår stora dag Kyss

  • Head Over Heels

    Vi har också träffat vår präst nu :) Han verkade helt okej! Vi gick igenom vigselceremonin i stora drag... Fick ställa oss upp och svara på frågorna/läsa löftena" och sen fick jag ta på mig förlovningsringen (som prästen höll i under tiden) samtidigt som han sa "nu är ni man och hustru"... Så vi är ju nästan gifta redan haha ;)


    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • sannasofia
    Head Over Heels skrev 2012-06-20 17:05:59 följande:
    Vi har också träffat vår präst nu :) Han verkade helt okej! Vi gick igenom vigselceremonin i stora drag... Fick ställa oss upp och svara på frågorna/läsa löftena" och sen fick jag ta på mig förlovningsringen (som prästen höll i under tiden) samtidigt som han sa "nu är ni man och hustru"... Så vi är ju nästan gifta redan haha ;)
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Då kan ni ju strunta i resten då Tungan ute ha ha 

    Vi gick inte alls igenom det sådär noggrant, men å andra sidan ska vi träffa henne och öva i kyrkan veckan innan vigseln och då går vi säkert igenom allt lite mer..

    Förresten så pratade jag med kantorn idag och det var verkligen tur för hade vi inte bokat möte med honom nu hade vi fått ta det efter hans semester, och han kommer tillbaka 15 augusti!! Det hade inte varit kul!  
  • LillaEllan
    sannasofia skrev 2012-06-20 12:56:29 följande:
    Etiketten säger ju att man inte ska sära på etablerade par när man bjuder in till tex ett bröllop. Men det gör man väl ändå som man vill i slutändan. Men att inte bjuda pojkvännen kan också ses som ett ställningstagande från er att ni inte gillar honom. 

    Sådant här är ju alltid jättesvårt, men om jag var bjuden på ett bröllop och inte min sambo så skulle jag inte tycka att det var så kul, inte heller om han åkte iväg på ett bröllop utan mig.  
    Det är ju lite så också, hon har inte haft höjdare till pojkvänner (det handlar om riktigt vidriga människor ) innan och hon betyder heller inget alls för oss utan var ett "måste" i inbjudningslistan. 
    Vi har aldrig träffat honom och tycker heller inte att de var ett etablerat par när jag skickade inbjudningen då vi aldrig träffas så jag vet ju int ehur pass seriösa de är.

    Jag har full förståelse om hon inte vill gå utan honom, men då tycker jag inte att man tackar ja 10 dagar försent och sen  ändrar sig! 

    Givetvis går det att ordna med maten det är inte hela världen jag blir bara så trött på denna människa som beter sig så här rätt ofta. 
  • MariaFredrik12

    Hej!
    Jag tänkte fråga er en sak om blommor till brudbukett. Jag tycker att puderrosa pioner är så fina men eftersom det inte är rätt säsong för det i augusti så undrar jag om ni har tips på någon liknande blomma till brudbuketten? Jag tänker i övrigt ha en rund bukett med puderrosa rosor...

  • sannasofia
    LillaEllan skrev 2012-06-20 22:43:47 följande:
    Det är ju lite så också, hon har inte haft höjdare till pojkvänner (det handlar om riktigt vidriga människor ) innan och hon betyder heller inget alls för oss utan var ett "måste" i inbjudningslistan. 
    Vi har aldrig träffat honom och tycker heller inte att de var ett etablerat par när jag skickade inbjudningen då vi aldrig träffas så jag vet ju int ehur pass seriösa de är.

    Jag har full förståelse om hon inte vill gå utan honom, men då tycker jag inte att man tackar ja 10 dagar försent och sen  ändrar sig! 

    Givetvis går det att ordna med maten det är inte hela världen jag blir bara så trött på denna människa som beter sig så här rätt ofta. 
    Som sagt, det är ju känslan man går efter i slutändan.. och man blir ju bara så trött på folk som innte respekterar det här med osa.. man lägger ju liksom sin planering efter den..
  • Viii

    Nu har jag precis varit och lämnat iväg min förlovningsring för förminskning.
    Så nu vet vi storleken och ikväll blir det till att beställa vigselringen! Glad 

  • Lilladu

    Ska gifta mig i Göteborg samma dag som ni andra i denna tråden =) Kan någon rekommendera en bra firma för att ev hyra bil?

  • Head Over Heels
    Viii skrev 2012-06-25 12:48:12 följande:
    Nu har jag precis varit och lämnat iväg min förlovningsring för förminskning.
    Så nu vet vi storleken och ikväll blir det till att beställa vigselringen! Glad
    Jag skulle också behöva förminska min förlovningsring, och vill även göra den lite smalare undra om det går att göra det också?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Head Over Heels

    I natt drömde jag att jag kom på ungefär en timma innan vigseln att jag "glömt göra "smink och håruppsättning!! Nu börjar det hehe...


    ♥ 18 augusti 2012 ∞
Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3