• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • sannasofia

    Exakt så är det för oss också, det är ju bara en tusenlapp till Tungan ute dessutom så räknade jag ihop alla summor på det vi hittills bokat och köpt igår kväll och nu är vi uppe i den summan som hela bröllopet skulle sluta på... inte kul, men som sagt det är ju vi själva som har valt det..  Lite ångest hade jag allt över det.. Obestämd
    Det få snålas in på annat helt enkelt. 

    Spännande att få klänningen från Kina, själv köpte jag min i butik. Jag är feg och beställer typ inte ens vanliga kläder från nätet för att jag inte vet hur de passar eller känns, så att köpa brudklänning på det viset var helt enkelt inte ett möjligt val. Ska nog försöka mig på att beställa en underkjol från ebay (om jag vågar) för att de ju är väldigt billiga.

  • pulmonate
    Jay skrev 2012-03-20 23:36:08 följande:
    Bridezillavarning! Nån som känner igen sig?

    Vi har i alla fall FINALLY beställt våra inbjudningskort. Det var ju verkligen en sån grej som skulle ta en kväll, men tog en månad av val och kval. Och kostade mycket mer än försvarbart. Och nu är jag skitnervös att dom inte ska vara fina. Dessutom har min klänning landat i Sverige från Kina. Är så nervös att jag inte ens kommer våga packa upp den :)
    Åh vad roligt! Du måste berätta hur det gick! Jag har ju också beställt min online och är överlag mycket nöjd. Ska göra några småändringar men den är såå fin Håller tummarna för dig!

    Bridezilla varning? eh, JA! Men ärligt, så här mycket pengar lär man ju aldrig mer lägga på en fest. Det blir dyrt även om man inte gör något "speciellt" så då kan man lika bra planera väl så att allt blir så bra som möjligt! Bara man bjuder 100 pers på 3 rättersmiddag utan att tänka på dekorationer eller något så är det ju dyrt, eller hur? Jag vill att det ska bli en oförglömlig fest för allihopa (inte bara för mig). Och sen tycker jag att det är otroligt kul att planera saker, tänka på dekorationer, färgkombinationer, roliga idèer, smarta lösningar, mm. Det är bara kul för alla om allt funkar så smidigt som möjligt osv.  
  • Jay
    pulmonate skrev 2012-03-21 09:30:17 följande:
    Och sen tycker jag att det är otroligt kul att planera saker, tänka på dekorationer, färgkombinationer, roliga idèer, smarta lösningar, mm. Det är bara kul för alla om allt funkar så smidigt som möjligt osv.  
    Det är här i mitt problem ligger. Jag tycker inte det är kul att tänka på dekorationer och smarta lösningar :) Fan vad jag önskar att jag var den typen just nu. Hade jag råd med en bröllopskoordinator som tog över ALLT vore jag den första att boka en sån :)
  • Jay
    sannasofia skrev 2012-03-21 09:18:29 följande:
    Exakt så är det för oss också, det är ju bara en tusenlapp till Tungan ute dessutom så räknade jag ihop alla summor på det vi hittills bokat och köpt igår kväll och nu är vi uppe i den summan som hela bröllopet skulle sluta på... inte kul, men som sagt det är ju vi själva som har valt det..  Lite ångest hade jag allt över det.. Obestämd
    Det få snålas in på annat helt enkelt. 

    Spännande att få klänningen från Kina, själv köpte jag min i butik. Jag är feg och beställer typ inte ens vanliga kläder från nätet för att jag inte vet hur de passar eller känns, så att köpa brudklänning på det viset var helt enkelt inte ett möjligt val. Ska nog försöka mig på att beställa en underkjol från ebay (om jag vågar) för att de ju är väldigt billiga.
    Jag vågar inte ens räkna. Jag kör med med knepet "blunda och hoppas vi har råd". Vad har ni för budget typ girls? Typ av bröllop? Antal gäster?

    Mmmm, detta med Kinaklänning är lite väl spännande för mina nerver. Jag ångrar att jag beställde därifrån nästan. Nåja, gjort är gjort och nu hoppas jag INNERLIGT att min drömklänning dyker upp. Vad ska du ha för klänning sannasofia?
  • Jay
    pulmonate skrev 2012-03-21 09:30:17 följande:
    Åh vad roligt! Du måste berätta hur det gick! Jag har ju också beställt min online och är överlag mycket nöjd. Ska göra några småändringar men den är såå fin Håller tummarna för dig!
    Åh skönt! Varifrån beställde du? Hur ser den ut?
  • sannasofia

    Vi hade satt budgeten till MAX 50.000, men nu är vi uppe på typ 40 och då är maten inte inräknad ännu Obestämd, visserligen är det en ganska liten del för oss i det stora hela då blivande mannen är bonde och vi föder upp lamm på en gård på södra Gotland och det på bröllopet serveras helgrillat lamm. Men det är dock upp emot 90 gäster som är inbjudna...

    Vi har också fått tänka om angående bröllopsresan, men eftersom vi inte har så stora krav på var vi hamnar, utan bara att vi får komma bort tillsammans en vecka så tar vi en sista minuten i höst istället för att boka resan redan nu.

    Min klänning är en NIXA 9122, har ingen bild när jag har den på mig (och just nu är klänningen hemma hos min mamma på fastlandet så jag kan inte prova den)  Bilderna på nätet gör inte klänningen riktig rättvisa heller.. Jag ska ha en underkjol som ger lite mer vidd i kjolen och så är den utan axelband. Men det allra finaste är att den har klädda knappar hela vägen ner på släpet Skrattande det var den avgörande faktorn till att det blev just den! Det är ju så vackert... 

  • pulmonate

    Jag beställde ifrån Milly. Det är en klänning som jag själv designade genom att sätta ihop flera klänningar och lägga till/ta bort. Det blev en mermaid modell där kjolen vidgar sig ifrån låret och blir rätt bred. Släp på 50cm. V ringad rygg med spets i hela ovandelen och stilren i kjolen. Ett champagne färgat band i midjan. 
    Ska ändra lite på spetsen och sy in den lite i midjan eftersom det blev ett missförstånd när jag angav måtten. Sen har jag bestämt mig för att ha ballerna skor, så den ska kortas 5cm också.

    Ja visst är det svårt att hålla budgeten. Vårt börjar bli sjukt dyrt :-/ Vi har kontaktat en resebyrå så våra gäster ger små paketresor där som present. Så det blir en resa till Australien i 3 veckor.
    Vi har inte alls räknat med ringarna i budgeten. När jag sa 100 000kr till min kille ifrån början sa han typ "aldrig i livet" men nu är vi nog över det. Speciellt om man räknar med bröllopsresan. Hjälp vad mycket pengar. 


  • lyckliga jag

    Vi ska också gifta oss den 18/8Kyss och jag trodde aldrig att jag skulle kosta på mig så mycket för en enda dag.
    Klänning har jag beställt från kina- tack för dessa bra priser.
    Middagen ska vi äta på en resturang som vi abonnerat helt.
    Veteranbil+ buss till gästerna är beställd.
    Min kompis har börjat fixa inbjudningskorten+ att hon ska fixa buketten och bordsdekorationerna.
    Ringen ska jag specialbeställa hos en guldsmed som har superbra priser och gör underbara arbeten.

    Jag hoppas att våra ca 60 000kr kommer räcka....Flört...men det kommer alltid tillkomma småsummer som blir gigantiska när man slår ihop dom.

  • 1700tal

    I helgen ska jag skriva adresserna på inbjudningskuverten tänkte jag. Och nu i veckan bokade jag frisör och sminkös, så nu går det undan lite!! Har dessutom hittat en ledig, duktig och ganska prisvärd fotograf och vi ska boka. Thojo!

  • pulmonate
    lyckliga jag skrev 2012-03-22 10:14:37 följande:
    Vi ska också gifta oss den 18/8Kyss och jag trodde aldrig att jag skulle kosta på mig så mycket för en enda dag.
    Klänning har jag beställt från kina- tack för dessa bra priser.
    Middagen ska vi äta på en resturang som vi abonnerat helt.
    Veteranbil+ buss till gästerna är beställd.
    Min kompis har börjat fixa inbjudningskorten+ att hon ska fixa buketten och bordsdekorationerna.
    Ringen ska jag specialbeställa hos en guldsmed som har superbra priser och gör underbara arbeten.
    Jag hoppas att våra ca 60 000kr kommer räcka....Flört...men det kommer alltid tillkomma småsummer som blir gigantiska när man slår ihop dom.
    Ja vi har lite liknande upplägg. Restaurang, buss för gästerna (2 stora), klänning ifrån Kina, billiga skor (fast jätte fina tycker jag). 
    Det handlar om prioriteringar. Jag tycker inte om tanken att lägga 20 000kr på en klänning, men tycker det är ok att lägga mycket på mat och festen i så fall.
    För oss är det helt klart maten som kostar mest. Men det är ju också en 7rätters middag med all dryck och open bar. Maten är viktig för italienarna! Kaffe
Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3