• Head Over Heels

Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

• Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • lyckliga jag

Det är så skönt med allt man kan pricka av från "måste"-listan.
    Vi har bestämt att vi ska skicka ut inbjudningarna först i början på maj och att osa ska vara i mitten på juni för sen åker folk på semester och då kommer dom totalt glömma bort osa-datumet.
    Jag ska fixa mitt hår och make-up själv för jag var på en provsminkning och jag såg inte klok ut. T.o.m värre än vanligt. Förstår inte varför man måste vara så mycket sminkad just den dan när man är helt osminkad annars.
    Försökte förklara det för sminkösen  men tyckte inte hon lyssnade och bara körde sitt race.
    Jag vill ändå vara mig själv så det får bli min vanliga fest-makeup och den brukar jag få beröm för, just att det är lite lagom.

• Carro

Hej! Vilket roligt initiativ att starta den här tråden

Jag och min blivande ska också gifta oss den 18 augusti och det kommer bli ett stort bröllop. Vi har räknat med ungefär 250 gäster..

Vi har bokat kyrka, festlokal, köpt klänning till mig och mina två tärnor, bokat frisör och idag ska vi till floristen.
    Vi har börjat utforma inbjudningskort men vi hittade inget som vi verkligen gillade när vi kollade på olika hemsidor och därför ska en kompis till mig göra dom ist, hon är jätteduktig. Dock blir jag jättestressad när jag ser att vissa av er redan har skickat ut för våra är inte ens klara :/ när borde man absolut senast skicka inbjudningarna tycker ni?

Som sagt har vi redan köpt klänningar men jag undrar tycker ni att det är konstigt om tärnorna har lika klänningar även fast det bara är två? har hört så himla olika, vissa säger att det är normalt att ha lika medan andra säger att det är jättekonstigt att ha lika om man bara är två tärnor.. blir jätteosäker.. vad tycker ni?

• lyckliga jag

Det där med klänningar till tärnorna är verkligen en smaksak.
    Men vill man ha det enhetligt så är det klart det snyggaste att de har likadana klänningar, men det kan ju vara så att den ena passar i starka färger och den andra lika svagare så då får man bara hålla sig till samma färg men i olika toner.

• Carro

Ja precis.. Tanken var egentligen att de skulle ha olika för de har olika smak men när vi var och provade var det så lustigt för båda föll för samma klänning, så då fick det bli lika :)

• 1700tal
    Carro skrev 2012-03-22 10:32:40 följande:

Dock blir jag jättestressad när jag ser att vissa av er redan har skickat ut för våra är inte ens klara :/ när borde man absolut senast skicka inbjudningarna tycker ni?

Haha, jag kände likadant när jag började läsa i den här tråden. Men vanlig kutym är ju 3 mån innan, ytterligare nån månad om man har långväga gäster. Så vi kör på det och skickar i mitten av apr. Hela min "sida" av gästlistan har minst 3-4 tim resväg och så har vi ett mindre gäng utländska gäster. Så 4 mån blir lagom.
  • 1700tal

Usch, räknade just in alla faktiska poster i kalkylbladet och herreherreherre min skapare vad pengar det blir totalt... Är i lite smått chocktillstånd.. Visserligen är många av de större utgifterna redan betalda eller klara på annat vis men ändå.

• Carro

Okej vad bra.. På min sida har gästerna också en resväg på 3-4 timmar.

Har ni beställt inbjudningskort eller gjort själva? Är det någon som vet var man kan skicka på tryck? Vi vill ha vitt papper men som är fint och ganska tjockt eller vad man ska säga. Får gärna vara lite skimmer och behöver inte vara kritvitt..

Jag måste egentligen skriva en hemtentamen nu men det är så mycket roligare att läsa runt i olika trådar om bröllop :p någon som sitter i samma situation och som har tips på hur man hittar motivation till plugg?

• lyckliga jag

Våra gäster bor här runt Stockholm, så det känns inte som att vi behöver skicka ut dom så tidigt ,för att dom ska boka hotellrum eller dyl.
    Vi ska ju inte ha något stort bröllop, ca 30 gäster, så det är ingen stor uppgift att knyta ihop allt efter osa.

Carro:
    Kontakta ett lokalt tryckeri så kan dom säkert hjälpa dig och visa vilka olika papper dom har och kan trycka upp texten till en liten peng.
    Eller har du tittat efter vad som funkar i din egna skrivare.En del tar tjockare papper än man tror.

• Carro

Okej det ska jag göra.. Jag har ingen skrivare själv men jag ska höra mig för lite bland mina vänner..

• Head Over Heels

Oj, vad här skrivs! Kul :)

Jag har kollat runt lite på stan efter någon som kan göra hår, make up och brudbukett på den stora dagen. Det verkar skilja endel i priser så jag har inte bokat något än... Har även kikat lite på vigselring och tror mig veta vilken jag vill ha. Vi har än så länge bokat kyrka och festlokal så vi har endel att göra! Men många man pratar med säger "åå vad du är ute i god tid!"...

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3