• 89lillo

    Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

    Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

    vilka datum har ni?? 

  • Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • Krystal

    Den 13:de är ett allternativ....skulle nog uppskattas av m2b också då att komma ihåg datum inte är hans starka sida, så 13-07-13 är ju lätt(are) att komma ihåg. Sen så hinner nog syrran klämma ur sig bebisen tills dess så hon kan komma. Men vi får se vilket datum det blir...för just nu känns det som att det inte är vi som bestämmer det...utan svärisarna när dom tycker det passa så att m2b bror och familj kan komma ifrån Orkeny...(ids inte gå närmare in på detaljer, men så är det) och sen ska det ju tydligen bli kungabröllop till sommaren. Och om dom korkar väljer det datumet och är i Stockholm lär dom väl korka igen hela Gamla stan med bilar och kungligheter..

  • CoG

    Hur känner ni då?

    Känns det ok att flytta fram så att fler kan vara med?

    Och inte behöver Madde gifta precis den dagen?


    Krystal skrev 2012-10-25 12:25:24 följande:
    Den 13:de är ett allternativ....skulle nog uppskattas av m2b också då att komma ihåg datum inte är hans starka sida, så 13-07-13 är ju lätt(are) att komma ihåg. Sen så hinner nog syrran klämma ur sig bebisen tills dess så hon kan komma. Men vi får se vilket datum det blir...för just nu känns det som att det inte är vi som bestämmer det...utan svärisarna när dom tycker det passa så att m2b bror och familj kan komma ifrån Orkeny...(ids inte gå närmare in på detaljer, men så är det) och sen ska det ju tydligen bli kungabröllop till sommaren. Och om dom korkar väljer det datumet och är i Stockholm lär dom väl korka igen hela Gamla stan med bilar och kungligheter..
  • Pagnie
    tror knappast att Madde kommer gifta sig dagen före sin systers födelsedag faktiskt men det är ju bara en gissning jag har. ;)
    Men välkommen till gruppen. vi har också den 13/7. :D Mycket bra val av datum tycker jag.
  • Krystal

    Ja 13 juli hade ju varit bra...med det är även den dagen pappa dog på förra året...så...ja..vi får se..inget bestämt då ialla fall


    Jag kommer nog ändå inte ha några släktingar på vigseln ändå, förmodligen bara mamma..och ev syster med son och knodd...för vi ska viga oss i Stockholm och min släkt är ifrån västkusten (och norrbotten) och jag tycker själv att det är onödigt att dom kommer hela vägen till Stockholm bara för några timmar en eftermiddag. Men det bestämer dom själva, som kommer att bli inbjudna iallafall


    Sen vi ska ha fest några veckor senare på västkusten för min släkt och dom som vill komma. Så juli kanske passar bra för hans släkt, men många av mina närmasta släktingar är musiker och den tiden på sommaren är dom som mest uppbokade med spelingar...

  • Pagnie
    Krystal skrev 2012-10-25 15:26:02 följande:

    Ja 13 juli hade ju varit bra...med det är även den dagen pappa dog på förra året...så...ja..vi får se..inget bestämt då ialla fall


    Jag kommer nog ändå inte ha några släktingar på vigseln ändå, förmodligen bara mamma..och ev syster med son och knodd...för vi ska viga oss i Stockholm och min släkt är ifrån västkusten (och norrbotten) och jag tycker själv att det är onödigt att dom kommer hela vägen till Stockholm bara för några timmar en eftermiddag. Men det bestämer dom själva, som kommer att bli inbjudna iallafall


    Sen vi ska ha fest några veckor senare på västkusten för min släkt och dom som vill komma. Så juli kanske passar bra för hans släkt, men många av mina närmasta släktingar är musiker och den tiden på sommaren är dom som mest uppbokade med spelingar...


    hoppas det löser sig för er i alla fall. för du låter ju inte jätteglad över att skjuta upp det, men som sagt jag hoppas att det löser sig.
  • Pyttis

    varit och pratat med tyghandlaren idag så han ska ta hem massor med fina saker till mig (kännde mig som en femåring på julafton när jag satt och kolla på alla fina tyger haha :) ) så om ett par veckor är det dags att börja sy min klänning! :)

  • CoG

    spännande :)

    vad har du tänkt dig för modell?


    Pyttis skrev 2012-10-25 18:22:46 följande:
    varit och pratat med tyghandlaren idag så han ska ta hem massor med fina saker till mig (kännde mig som en femåring på julafton när jag satt och kolla på alla fina tyger haha :) ) så om ett par veckor är det dags att börja sy min klänning! :)
  • Pyttis

    har faktist hittat båda mina insperationsbilder här på bt :) ska ha denna modelen:



    fast i tyger mer likt denna :


    ÄLSKAR ALL TYLL!!!! :)

    känns lite praktist med med en som inte går i marken då  vi ska va ute hela dagen o ha festen ute i en hage i skogen och vigseln i en ruin, kanske kan hålla mig ren ett tag då iaf haha
  • martina o affe

    Min klänning är köpt och alla tillbehör. Förutom mitt underbara halsband som har blivit försenat hela tiden. Men dom har lovat att det ska komma idag! Hoppas det, för då ska jag äntligen prova allt tillsammans.. Slöja som jag satt och sydde på för hand i flera timmar. Och  mina skor som matchar mina smycken..

    Måste jag verkliglien ser fram emot att prova allt tillsamman??? Hihihi

    Skickar med en bild på mitt halsband som jag väntar på..


  • CoG

    Det ska bli spännande att se då den är färdig!


    Pyttis skrev 2012-10-25 21:17:16 följande:
    har faktist hittat båda mina insperationsbilder här på bt :) ska ha denna modelen:


    fast i tyger mer likt denna :


    ÄLSKAR ALL TYLL!!!! :)

    känns lite praktist med med en som inte går i marken då vi ska va ute hela dagen o ha festen ute i en hage i skogen och vigseln i en ruin, kanske kan hålla mig ren ett tag då iaf haha
Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!