• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • CoG

Hej, vad kul att vi blir fler och fler!

Här är en bild prototyoen till vårat inbjudningskort.
    Det blir nog inte så stor skillnad då det är helt klart.

Vi har grönt och vitt som färgtema

• Pagnie
    MochS skrev 2012-09-28 07:17:29 följande:
    Grattis, vad roligt att få sätta igång! Första tiden är man som i en liten bröllopsbubbla
    Vi har samma datum som er och håller på med planeringen. Lycka till!
    åh vad roligt att vi är så många med samma datum. vi har också 13 juli. :D Hur långt har ni kommit då?
  • Pagnie

åh vad underbart det är. Nu kan jag bocka av klänning på att fixa listan. Hittade den i första butiken jag gick in och jävlar vad trevliga och hjälpsamma dom var. helt underbart.

• MochS
    Pagnie skrev 2012-09-28 16:22:55 följande:
    åh vad roligt att vi är så många med samma datum. vi har också 13 juli. :D Hur långt har ni kommit då?
    Vi har pratat mycket om hur vi vill ha det, gjort budget, skissat på en gästlista, öppnat sparkonto, bestämt stil och färgtema.
    Kyrkan, favoritprästen och favoritkantorn är bokade. Ska titta på en lokal som ligger ett stenkast från kyrkan och är ledig den 13:e. En fotograf och tre cateringfirmor är tillfrågade. Har funderat på hur inbjudningskorten ska se ut och börjat köpa in band, stämplar, papper och dekorationer.
    Försöker göra lite varje vecka så kanske man hinner klart innan bröllopsdagen!

Har inte tänkt på kläder så mycket ännu, men för er som har kläderna avklarade måste det vara skönt!
  • Kago09

Angående inbjudningskorten så hade jag först tänkt göra dem själv, men är inte superduktig på att pyssla + att det blev billigare att beställa och att jag sparar tid! Va spännande att ha bestämt klänning! Känner jag mig själv så kommer jag ändra mig 100 ggr innan jag bestämmer mig!! Hur har ni tänkt göra på bröllopsdagen med fotografering? Ska ni ta kort innan eller efter? Vi här pratat om att inte alls se varandra förrän i kyrkan Vad ska ni ha för dekorationer förutom dukningen, alltså i tak eller väggar, behöver tips???

• ciwi

Hoppar in i tråden. Vi har också ett bröllop planerat den 5 juli Har mkt planer i huvudwt om hur allt ska vara, men inte riktigt kommit till skott med allt ännu :-P

• CoG
    Pagnie skrev 2012-09-29 17:31:41 följande:
    åh vad underbart det är. Nu kan jag bocka av klänning på att fixa listan. Hittade den i första butiken jag gick in och jävlar vad trevliga och hjälpsamma dom var. helt underbart.
    Vad hittade du för klänning?
  • CoG
    Kago09 skrev 2012-09-29 23:51:50 följande:
    Angående inbjudningskorten så hade jag först tänkt göra dem själv, men är inte superduktig på att pyssla + att det blev billigare att beställa och att jag sparar tid! Va spännande att ha bestämt klänning! Känner jag mig själv så kommer jag ändra mig 100 ggr innan jag bestämmer mig!! Hur har ni tänkt göra på bröllopsdagen med fotografering? Ska ni ta kort innan eller efter? Vi här pratat om att inte alls se varandra förrän i kyrkan Vad ska ni ha för dekorationer förutom dukningen, alltså i tak eller väggar, behöver tips???
    Vi har bokat fotograf som fotar oss före vigseln, under vigseln och sedan lite utanför kykan just efter vigseln.

Som dekoration i bygsegården ska jag bland annat ordan med vimplar....
    men sen har jag inte kommit längre :)
  • Pagnie
    CoG skrev 2012-09-30 14:44:16 följande:
    Vad hittade du för klänning?

inte exakt den här men i samma stuk. Tvådelad med en tyllkjol med släp nedtill och en korsett med strass upptill.

• CoG

Du kommer att vara hur vacker som helst på ER dag :)

Pagnie skrev 2012-09-30 19:16:44 följande:

inte exakt den här men i samma stuk. Tvådelad med en tyllkjol med släp nedtill och en korsett med strass upptill.

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!