Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...
vilka datum har ni??
Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...
vilka datum har ni??
hej alla. Nu var det jätte länesen som jag var här så jag har nog missat mycket antar jag. Vad långt det verkar som att alla har kommit. köpt ringar och klänning. känns som att det är dags för mig att ta tag i det också. Är det någon som har tips om affärer i stockholm där jag kan köpa klänning?
Pagnie - Stockholms brud och fest på Södermalm är väldigt hjälpsamma, har många olika prisklasser etc :)
Usch, det var länge sedan att jag var här och skrivit något.
Vi har också hunnit att fixa lite grejer för vårt bröllop den 27 juli nästa år:
Sambon fixade save-the-date kort i Photoshop så nu måste vi äntligen bestämma definitivt vem vi ska bjuda.
Jag har beställt 2 klänningar - en med släpp för vigseln och en kortare till festen (kan lämna länkar om någon vill se dem.) De sys upp nu och planeras att bli klara i slutet på oktober. Längtar så mycket till att få dem på mig hehe. Har också beställt en bolero och slöja samtidigt och underkjol samt 2 kläningsväskor eller vad hetter dem för nåt för att skyda kläningar från damm, ljus samt sambons ögon
Jag har också beställt mina drömskor. Har kikat på dem för jättelänge men kunde inte hitta någon sida som sålde dem till Europa (de är av amerikansk brand Nina), men plötsligt utan att även tänka på det hittade jag dem på amerikansk Amazon och det var efter jag har redan köpt andra skor!
Sedan har jag också beställt sådan "I DO" kristaller som skulle gå på mina skor.
Lokalen har vi bokat för länge sedan.
Planerar att få tag i några vigselförrätare och kolla vad det ska kosta att ha en samt välja vilken vi vill ha.
Och nästan glömde - vi var på semester med bil i Frankrike förra veckan så köpte massa champagne och vin där samt massa öl på Border Shop i Tyskland på vägen tillbaka.
Äntligen kan jag också få skriva här :0)
Igår blev det klart att vi gifter oss den 13 Juli 2013, känns så overkligt och nervöst, killar i magen av lycka när jag tänker på det :0) Var inställd på att bli fru 2014 men förra veckan sa sambon att han tyvkte vi skulle gifta oss redan nästa år, så nu ska det sparas och planeras!
Så nu börjar projekt leta lokal, har kollat för fullt på nätet och ska ringa runt i morgon! Vi håller på att kolla om vi ska göra egna inbjudningar eller betälla, är det ingen stor prisskillnad så beställer vi nog för att sprara jobbet :0)
Vi har pratat om det mesta och vet hur vi vill ha det nu ska det bara göras också! Men först kan det vara bra att ha en lokal :0)
Hoppas det går bra för er andra?
20/7 för oss med! :)
Kyrka bokad, lokal bokad, mat bokad (men inte specificerad).
Sitter och knåpar på inbjudningar nu, ganska mysigt höstpyssel.
Vad gör ni?
Hej allihop. Här är en till som kommer att gifta sig den 27/7
Vi har hunnit med att fixa en hel del (dvs jag, min man2be e mer av den typen, "det ser bra ut älskling", välja ut dryck och provsmaka menyn ska han göra ivf.) :P
Men kyrka, lokal, fotograf och catering (min far och en vän till familjen) är bokade :)
Klänning, skor (se profilbilden), underkläder (att ha under klänning, de snyggare till natten ska jag försöka hitta sen, e dock svårt, vill ha ett snyggt (lite flörtigare) nattlinne, men är svårt när man väger X antal kilo för mkt, om man inte vill lägga ner 1000 lappar på ett nattlinne!) Slja och hårnålar är inköpta.
Till dekorationer är en del oxo inköpt, lite "kristaller", ballonger, ljus, stolsrosetter och dukar är innhandlade. Servetter syr jag själv.
Annat pyssle jag gör är: trolldegshjärtan (till menyerna), bordsplaceringsnamnen och hållarna till dem, jag har sytt egna organzapåsar samt gjort egna servettringar.
Vårt färgtema är Lila. Våra inbjudningskort är bestämda, och skickade till mina släktingar i Chile, de andra tänkte jag skicka i typ januari. Såg att det var flera som hade skrivigt om det, men jag tycket om att varta ute i god tid