• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • gbg2012
    Emma84 skrev 2012-03-15 12:08:42 följande:
    Hmm, med festprogrammen. Ja du, jag har inte lagt ner så mycket tid på det än. Förutom gästpresentationerna som jag lagt ner mycket tid på att skriva något om varje gäst. Jag har skrivit ungefär 4 rader om varje person - än så länge är vi 76 st ja-tackande gäster. Jag har faktiskt inte tänkt att ha med så mycket mer i vårt häfte, välkomsttext, gästpresentationer, bordsplaceringen å kanske något korsord om oss eller "bröllopsbingo".
    Menyn tex (vi har en cateringfirma som kommer slå upp tält utanför festlokalen och servera grillbuffé) tänkte jag ha en ståendes på vardera bord (en sån där trekantig lite högre).
    Dock skulle jag vilja komma på någon lite roligare välkomsttext än bara "Välkommen till vår bröllopsfest. Hoppas att ni kommer njuta lika mycket som vi" typ
    Hur gör ni?
    4 rader gisses bra jobbat! Jag får som mest ihop tre och de jag inte känner så väl blir det två. Vi har 61 gäster som tackat ja(bjöd 65) så nästan alla kommer! =) 

    Vi ska ha välkomsttext, dikt,  meny, borsplacering och gästpresentation, presentation av toastmaster, intervju med oss där vi ska gissat vad den andra svarar,  tv-programmet som schema, Kanske procent av vad gästerna är som till exempel så många är gifta, jobbar med det, barncitat, Svaren på tipspromenaden(som också toastmaster går igenom med hjälp av ett roligt bildspel), roliga serier om bröllop, praktisk information som taxi och sånt, tack för oss. 

    Sedan eventuellt någon lek eller något.

    Vad ska ni ha för "lekar"?. Vi har en tipspromenad när vi är iväg och fotograferar oss, sen har vi uppdrag på tallrikarna över saker gästerna ska göra. Sedan skulle toastmastranrna hitta på någon lek. Funderar på att ha något mer om det inte blir så många tal som backup.  
  • gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-03-14 12:56:35 följande:
    Hörni. Vad ska alla ha för ingångs och utgångsmusik. Och bröllopsvals?

    Själv är jag inte på det klara allt med något av det än. Allra minst Bröllopsvalsen. Om jag vill ha något romantiskt eller något mer roligt. Funderade ett tag på Marvin Gaye – Let’s Get It On.  Eller möjligen Nick Lachey – This I Swear

    Ingångsmarch går funderingarna till  Sleeping At Last – Turning Page - Instrumental eller Christina Perri – A Thousand Years från twilight filmen. Eller Robin Meloy Goldsby – A River Flows In You
    Ingång: Wedding marsch
    Utgång: Trumpet Voluntary

    Bröllopsvals: Vi ska dansa foxtrot till forever young med aplhaville. =) Denna låt kommer att köras live av vårt liveband. =) 
  • gbg2012

    Det är inte långt kvar och jag har äntligen kommit igång med träning! Vill ju hinna bli lite fit innan bröllopet! Jag har dragit ned på kolhydrater en del, men tycker jag är hungrig så det går sådär. Sen har jag ätit fisk för att bli mätt men så tycker jag inte om fisk!! Har inte ätit fisk på många år då jag varit vegetarian. 

    Men går tillbaka till att bara äta skaldjur nu(äter alltså inget kött vilket jag inte gjort på 14 år).

    Hur gör ni inför bröllopet, extra träning och mat och så eller äter ni som vanligt?

     

  • LinnéaJonathan
    kickanw skrev 2012-03-16 19:40:01 följande:
    Inte larvigt alls. Jag ÄLSKAR den låten också och har även jag fastnat för en specifik variant med massor av stråkar.
    Men bäst vore det ju om man kunde få tag i en liten symfoniorkester som kunde spela just det arrangemanget live ;)
    Skönt att vi är fler... Flört
    Hihi jaa det skulle vara nåt, skulle ju bli maffigt om inte annat! 
  • LinnéaJonathan
    Emma84 skrev 2012-03-16 21:33:07 följande:

    O ja! De där fjärilarna har jag allt tittat på flera, flera gånger! Jättefina!


    Haha, ja men jag tycker egentligen samma; att jag inte riktigt vet vad jag ska lägga i favouraskarna, men jag tyckte att frack resp. brudaskarna var såå sockersöta att jag var "tvungen" att köpa dom! Har köpt Plopps "Puss" och "Kram" godis att lägga i. Sen blir det säkert att jag beställer små vita nonstopliknande, fast i hjärtanform och lägger i. That's it! Det var ju egentligen bara askarna jag var ute efter
    Askarna beställde jag på bubblesluxury.se
    Även pärlemovita ballongerna samt gästboken kommer därifrån.

    Ja, vi har väl vitt, vitt, vitt och liiite ljusrosa som temafärg. Tänkte ju ha hel-vitt först, men pyttelita kommer vara ljusrosa - knappt så att man lägger märke till det egentligen


    Ja, jag vet!! Har sett kort på jättevackra brudar med fin klänning och typ cerisa skor. Ur-snyggt! Har själv tänkt tanken, men njae...Kanske hittar ett par ljusrosa skor? :-P Nä, det blir nog vita skulle jag tro. Möjligtvis ivory - mer utstickande vågar jag nog inte va Haha!

    Hur går det med festhäftet? Vad har du skrivit som välkomsttext? Jag skulle behöva tips!
    Vill ha mer än bara ett "Välkommen" liksom. Svårt!


    Haha då tänker vi lika då! Glad Och har man en sån ask som du har köpt så är det ju inte jätteviktigt ändå vad som ligger i för det roliga är ju asken i sig!
    Ska kolla in den sidan, tror faktiskt att jag har missat den (tro det eller ej) Flört

    Ja ljusrosa skor skulle ju funka, det är fint till vitt. Men samtidigt är det ju så himla snyggt med en vit sko, så jag ångrar mig inte såå mycket faktiskt. Glad

    Jadu, det där festhäftet.... Har faktiskt inte jobbat så mkt mer med det, är i och för sig nästan helt klar, bara beskrivningarna av gästerna som ska in.
    Jag har faktiskt gjort en fuling och "snott" en jättefin text på rim, vet inte om det var här jag hittade den eller vart det var... Men den går såhär:

    Vi vet inte hur vi med ord ska förklara
    hur glada vi är att ni ville närvara,
    under denna vår bröllopsdag,
    då det blivit ett VI av ett Du och ett Jag.
    Efter månader av planering.
    (då vi båda emellanåt fått ändra vår mening)
    så har vi nu sagt ja inför prästen,
    och det enda som återstår är festen!

    Tyckte att den var så himla gullig och sen så blir det lite roligt av det hela liksom! 
    Hu går det för dig då? Är du klar med alla dina beskrivningar nu?
  • LinnéaJonathan
    gbg2012 skrev 2012-03-17 09:21:14 följande:
    Det är inte långt kvar och jag har äntligen kommit igång med träning! Vill ju hinna bli lite fit innan bröllopet! Jag har dragit ned på kolhydrater en del, men tycker jag är hungrig så det går sådär. Sen har jag ätit fisk för att bli mätt men så tycker jag inte om fisk!! Har inte ätit fisk på många år då jag varit vegetarian. 

    Men går tillbaka till att bara äta skaldjur nu(äter alltså inget kött vilket jag inte gjort på 14 år).

    Hur gör ni inför bröllopet, extra träning och mat och så eller äter ni som vanligt?

     
    Härligt! Glad Skönt att äntligen vara igång! 

    Det är så svårt det där, men jag brukar mest bara tänka på vad jag äter, spara onyttigheter till en kväll under helgen. Gå mina powerwalks och kanske dra ner till litegrann på portionerna, ta lite mer grönsaker än potatis typ... Men det är det jag gör. Skulle nog aldrig kunna strunta helt i kolhydrater, älskar dem alldeles för mkt... Tungan ute
  • moonlightgirl
    LinnéaJonathan skrev 2012-03-16 19:50:34 följande:
    Åh men då kan jag tipsa dig om jättefina placeringskort! Inne på celebrations.se (tror jag att det är) beställde vi våra i form av fjärilar som man sätter i glasen. De är såå fina och har så söta detaljer så att jag typ dog när jag såg dom... Flört Lite dyra kanske men de är värda det!
    Annars låter ju din idé med placeringskort i favourasken bra! Hahah eller eller eller ja, det finns så många eller, det är det som är det svåra... Flört 

    Vi ska nog inte ha favours... vet inte riktigt vad jag skulle kunna lägga i som känns bra, ja menar godis och allt sånt serveras ju sen och har inte kommit på något annat... Men, småpryls-galning som jag är så skulle jag hur lätt som helst bara kunna beställa de där askarna iaf och bara fylla dem med vad som helst bara för att det är så roligt! Men sambon min är väl lite bra att ha där, han sätter lite stopp och tur är väl det, annars skulle detta bröllop kunna bli hur dyrt som helst... Skrattande vart beställde du askarna förresten?

    Vi har vitt färgtema, men nu när jag var på skojakt önskade jag bara litegrann att jag hade haft nån mer färg i temat, tänk så läckert med ett par ceriserosa skor! Men nu blir det vitt och nu går jag här och väntar på mina skor som jag faktiskt beställde från have2have.se. Ville egentligen beställa från brandos, men min storlek var slut i de skor jag vill ha. 
    Hihi ja det kan jag tänka, inte så lätt att leta skor med två busungar! 

    Trevlig helg till dig med!
    Ååååå dessa fjärilar är ju helt underbara. Men det blir lite dyrt då jag måste ha hundra stycken.  =(
  • LinnéaJonathan
    moonlightgirl skrev 2012-03-17 11:15:02 följande:
    Ååååå dessa fjärilar är ju helt underbara. Men det blir lite dyrt då jag måste ha hundra stycken.  =(
    Ajdå, ja då är de kanske lite väl dyra...
    Men tror att det finns nån mall på hur man kan göra egna, lite enklare varianter! Glad Tror att det var i någon tråd härinne som jag såg dem...
    Vad har ni tänkt annars för placeringskort?
  • moonlightgirl
    Min syster kom med en idé om att vi ska skriva namnen på små fina stenar o den idén gillade vi, vi tyckte att det passar in o ha det som lite dekoration då våran festlokal som vi ska vara i är i en gammal ladugård som är omgjord till festlokal.
  • Imke1977

    Jag letar oxå efter mallar på placeringskort. Någon som vet?

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012