• msafr05

    21 juli 2012, är vi fler??

    Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?

  • Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??
  • niriel

    Blommor fixade, för min del blir det en blå och grön bukett, med delphinium, blåklint och murgröna. Så inga pioner för min del, även om det kryllar av fantastiska pionbuketter! Blir även murgröna och delphinium på borden, tror det blir fint.

  • AnnL
    chrpe skrev 2012-06-08 08:51:53 följande:
    AnnL: Oftast kann organisten fler låtar än vad man tror. Vi valde änglagård för den passade så bra på orgel. Innan hade jag tänkt att Nej den ska vi inte ha. Men tji fick vi, blir annat när man får lyssna på riktigt. Vill ni ha något som gästerna känner igen? Eller hur har ni tänkt er?
    Det är ju kul om gästerna känner igen den men viktigast är att vi känner att låten passar oss och att den känns bra :) Jag tycker änglagård är fin men min m2b vägrar ha den för han avskyr filmen haha Tungan ute
  • sanmal
    chrpe skrev 2012-06-08 08:55:27 följande:
    Sanmal: hur gick det med prästen? :)
    Det gick jättebra! Hon verkade vara mer nervös än oss! ;)

    Vi pratade i 2 timmar om det praktiska kring vår vigsel och hon hade mycket frågor angående tolken o sånt, inte konstigt när hon aldrig haft en vigsel eller dop eller nåt sånt med dövtolk :)

    Men de där frågorna.. jösses vilka dåliga svar hon fick av hos, haha! Tungan ute
  • msafr05

    Vi har nu också varit på vigselsamtal. Ska ha Wagner som ingångsmusik och kantorn kämpar nu för att kanske lösa Kiss - I was made for loving you.. som utgångsmusik så nu hoppas vi att han snart ringer och säger att det funkar ;)


    Vi tänkte ha Dirty dancing - I´ve had the time of my life som valslåt men har inte börjat träna alls - känns som det är dags för det!


     


    Tiden går så fort nu!!

  • chrpe
    sanmal skrev 2012-06-08 10:46:06 följande:
    Det gick jättebra! Hon verkade vara mer nervös än oss! ;)

    Vi pratade i 2 timmar om det praktiska kring vår vigsel och hon hade mycket frågor angående tolken o sånt, inte konstigt när hon aldrig haft en vigsel eller dop eller nåt sånt med dövtolk :)

    Men de där frågorna.. jösses vilka dåliga svar hon fick av hos, haha! Tungan ute
    Ska ni ha tolk, ja är man inte van vid det så kanske det känns konstigt. men egentligen är det ju inget konstigt alls. Bara köra på som vanligt, ibland kanske tala med pauser. Har själv gått på ett dövgymnasie.
  • chrpe
    AnnL skrev 2012-06-08 10:11:06 följande:
    Det är ju kul om gästerna känner igen den men viktigast är att vi känner att låten passar oss och att den känns bra :) Jag tycker änglagård är fin men min m2b vägrar ha den för han avskyr filmen haha Tungan ute
    Haha, ja då kanske inte Änglagård är det bästa alternativet. Svårt att komma överens ibland =)
  • sanmal
    chrpe skrev 2012-06-08 21:26:27 följande:
    Ska ni ha tolk, ja är man inte van vid det så kanske det känns konstigt. men egentligen är det ju inget konstigt alls. Bara köra på som vanligt, ibland kanske tala med pauser. Har själv gått på ett dövgymnasie.
    Ja, men precis! :) Det är ju inga konstigheter egentligen men jag kan tänka mig att hon blev lite ställd då iom att hon aldrig varit med om det :)
  • AnnL
    chrpe skrev 2012-06-08 21:27:17 följande:
    Haha, ja då kanske inte Änglagård är det bästa alternativet. Svårt att komma överens ibland =)
    Mm de är ju det, men har gått väldigt smärtfritt än så länge Tungan ute

    Känner dock att vi bara trampar vatten just nu - vill träffa prästen NU! Vigselprogram ska tryckas och det går inte förrän vi haft vårt samtal.. Tycker det är hög tid att ha det nu Cool
  • niriel

    AnnL: när ska ni träffa prästen? Det känns som om vi är väldigt sena med att göra det, om man tittar på andra trådar, men vi ska träffa vår på lördag. Dock ringde kantorn igår och vi var tvungna att meddela att nä, vi har en egen pianist och solist, så tyvärr får du bara spela psalmerna. Hon lät jättebesviken och jag fick tokigt dåligt samvete..

  • AnnL
    niriel skrev 2012-06-11 09:00:46 följande:
    AnnL: när ska ni träffa prästen? Det känns som om vi är väldigt sena med att göra det, om man tittar på andra trådar, men vi ska träffa vår på lördag. Dock ringde kantorn igår och vi var tvungna att meddela att nä, vi har en egen pianist och solist, så tyvärr får du bara spela psalmerna. Hon lät jättebesviken och jag fick tokigt dåligt samvete..
    Ingen aning... Hon börjar jobba idag så förhoppningsvis tar hon kontakt omgående! Har redan mailat henne och frågat när det blir så förhoppningsvis förstår hon att vi tycker att det börjar bli läge, annars får jag vara tydligare Tungan ute

    Du ska inte ha dåligt samvete! Det är ju ert bröllop och ni ska göra som ni vill utan dåligt samvete Glad
Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??