• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • csq

    Oj, autocorrect spökar. Skulle stå caruba. Går inte att citera på iPad så ber om ursäkt för röriga inlägg

  • Tokig

    Har jag förresten visat hur våra inbjudningkort såg ut?



    Bara 8 dagar kvar nu... fick tyvärr två sena avhopp. En vän till mig är höggravid och det är uppstått lite komplikatoner tyvärr... önskar hon kunde vara med men det är hälsan framför allt.
  • erikojohanna

    Vilket fint vigselprogram Mrsbutterfly! Vi håller på och trycker våra saker nu, men har ingen aning om hur de ser ut!

    Tokig; super härlig inbjudan. Ni verkar vara så färgsprakande, härligt!

    Nu har vi har andra omgången magsjuka här hemma. Sambon blev dålig i onsdags, men jag tror att det var matförgiftning för ingen annan har blivit dålig (än). Jag hoppas på det iaf! Imorgon är sista dagen för potentiell möhippa, men jag börjar tro att jag kommer att få en fruhippa istället. Så vi får se!

    Hinner inte skriva mycket eller läsa mycket nu, ska strax till skolan. Är så sjukt stressad över tentan som jag har på fredag, hoppas att jag kan ta mig för att plugga lite.

    Igår hämtade jag och betalade för klänningen som sömmerskan har lagt upp. Den blev superfin! Köpte ett par pärlörhängen med till 70 % rabatt, så de kostade 30 kr. Helt okej eftersom att jag inte är säker på att jag ska ha dem. 

  • Daludd

    Vi har genrepat lite i kyrkan idag och allt känns bra, 8 dagar kvar!

    Har beställt tryck från vistaprint med bordsplacering i, så jag hoppas att inga sena avhopp ska ske men vi får se hur det går med det.
    Vore såååå kul om programmet överensstämde perfekt.. Det går ju inte att skriva ut samma dag eller dagen innan i.o.m. att vi lagt ner massa jobb o trycker broschyrer på glansigt papper osv. Men man ska ju inte haka upp sig på sånt här.. ;)

    Vårt vigselprogram skriver vi ut själva på kvistpapper som vi köpt på rum för papper. Känns lite rustikt när man tar på det och andas höst. Vi stämplar på olika varianter av ugglor i rött, vissa små o andra stora och vissa blinkar med ena ögat osv. Känns lite kul och gulligt. Typsnittet är samma som jag har i en tatuering av min blivandes namn på handleden :)




     På baksidan sen står vem vigselförrättaren var, solisten osv. 
  • caruba
    csq skrev 2012-09-26 22:57:41 följande:
    Carina: vilken fin! Cool! Själv ska jag ha en cape om det är kallt, den är inte klar än så har ingen bild.
    csq skrev 2012-09-26 22:59:01 följande:
    Oj, autocorrect spökar. Skulle stå caruba. Går inte att citera på iPad så ber om ursäkt för röriga inlägg
    Tackar.. Lite roligt med autocorrect för den har egentligen rätt.. Jag heter carina. ;0)
  • caruba
    MrsButterfly skrev 2012-09-27 13:07:12 följande:

     


    Äntligen klar med vigselprogrammen! =D
    Riktigt tjusig. =0)
  • KochM

    Har precis varit och testat klänningen igen efter att de sytt om lite. Ska justeras lite ytterligare så blir en ny test nästa vecka igen. Testade med ny bh och smycken idag och det kändes bra. Slöjan de beställt hem var också fin. Nu ska mamma, jag och m2b iväg och titta på församlingshemmet bredvid kyrkan där vi ska ha vigseln. Ska ha lite fika där innan vi åker vidare till festen.

  • Tokig
    Pyttsan skrev 2012-01-21 21:44:25 följande:
    Hej!

    Jag åker för att hämta min klänning imorgon! Skrattande Känns jättespännande! Vi har varke slagit fast datum (någon av de första lördagarna i oktober) eller bokat lokal än, men jag råkade snubbla över rätt klänning begagnad, så det var bara att slå till. 

    Vi har varit förlovade 2 år i mars, tänkte gifta oss senaste sommar, men min syster meddelade just innan vi hade tänkt tillkännage vårt bröllp, så vi lät dem gifta sig först i lugn och ro, eftersom jag dessutom blev gravid. Så vi gick och blev föräldrar först och nu känns det jättekul att ha det här roliga kvar!

    Vi vill ha ett ekologiskt bröllop med mycket härliga, heta höstfärger!  Hjärta Jag gick hela hösten och kollade in vilka blommor som kan vara aktuella och vackra platser att fota på. Skäms Älskar att dagdrömma!
    Ditt första inlägg i den här tråden... i januari. Nästan exakt nio månader sedan... och imorgon är det dags. Sitter här med ett fånigt leende och gåshud när jag tänker på det och dig.

    Jag önskar dig en helt fantastisk, magisk, dag. Försök att njuta, försök att insupa all den kärlek som kommer finnas runt dig hela dagen. Titta i din respektives ögon så ofta du kan och våga visa vad du känner.

    Idag är sjunger de för dig:
    ">



    Jag kommer tänka på dig imorgon....

    Hjärta
Svar på tråden Oktober 2012