• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    stjärnfrukt skrev 2012-09-21 12:15:55 följande:
    Hej! 

    Igår var det sista osa datumet och det är folk som fortfarande inte har hört av sig..bland annat min bror :(
    Nu undrar jag, ska jag ringa runt och fråga eller planera att jag tror att de kommer, eller planera att de inte ska komma? Och om jag ska ringa runt, ska jag göra det idag så jag kan bli klar med placeringskort i helgen eller ska jag ringa kanske på måndag? eller på torsdag då det gått en vecka? 
     
    Vad tråkigt... men med all sannolikhet är det bara så att t ex din bror tänker att det är "självklart" att han kommer. Hade samma grej med min bror, nu OSAde de till slut inom tiden men han tyckte liksom att det var så självklart att han inte riktigt tänkte på att vi behöver ha det samlat för att ha koll.

    De som inte svarat innan OSA jagade vi lite... jag skickade typ ett sms eller facebookmail eller när jag träffade dom, allt beroende på hur ofta man ses och så. Jag skrev väldigt allmänt. Hörde hur det var med dom och sådär och sedan i slutet påminde om att sista dag för OSA var si och så.
  • Tokig
    Camilla837 skrev 2012-09-21 09:02:14 följande:
     jag har en mall i word, vet dock inte hur man får upp den här.
    Du får maila den till lillama.
  • tinaalpfält

    Jag började också påminna de som inte hade svarat redan lite innan datumet hade gått ut om att det var dags att anmäla sig. Vi hade också det problemet att många av de inbjudna tyckte att det var så självklart att de skulle komma att de antingen inte behövde säga det till oss alt. nämna det i förbifarten i telefon eller dyl. så att vi i slutändan knappt kom ihåg vilka som hade sagt vad. Ring redan idag så att du kan gå vidare med placeringskort och annat som man behöver ha koll på gästerna för. 

  • Camilla837
    Tokig skrev 2012-09-21 12:44:14 följande:
    Du får maila den till lillama.
    Men kunde inte bifoga i meddelandet.
  • MrsButterfly

    Om du har en gmailadress kan du ju kopiera över den till google docs och sen dela dokumentet med en mailadress.


    Eller maila varandra och bifoga?


    Camilla837 skrev 2012-09-21 09:02:14 följande:
    jag har en mall i word, vet dock inte hur man får upp den här.
  • MrsButterfly

    Det här med OSA är verkligen inte lätt =(


    Jag la in en blänkare på fb samma dag som sista osa ;) "1månad kvar till den stora dagen! Förväntar mig en massa plingande i mailboxen från osa:ande gäster ikväll eftersom det är sista dag :)"


    Då plingade det till för några =D


    Restan har jag tyvärr fått jaga. Några har inte ännu svarat och det är 2 veckor kvar (?) man kan väl säga att man inte kommer isf? Dåligt!

  • stjärnfrukt

    Hej! Tack för era svar!! 
    Tyvärr så är det så att min brors fru inte gillar vår familj och min familj gillar inte henne
    (hon har gått ut med att hon är emot folk med diagnoser & som lever på bidrag, min syster nr2 har asperger/adhd och får bidrag, mamma ringde då upp henne för att prata med henne om det och då skrev denna kvinna istället ett låångt brev till min mamma och kallade henne för diverse saker, och sen har jag en annan syster som bodde i ett annat nordiskt land och blev djupt deprimerad och den enda min syster orkade hålla kontakt med var mig, och det fick hon allt veta hur usel & dålig hon var som inte hörde av sig till min brors fru!) Innan allt detta hände och dem skulle gifta sig blev alla vi jätteglada men vi fick inte komma på bröllop bara för att hennes föräldrar var emot deras bröllop och då ville hon ha oss där heller..och efter det så har hon verkligen ansträngt sig för att det ska vara de två mot världen typ :P (och ja, hon har precis utbildat sig till socinom, passande yrke vaa?)

    Därför har min bror sagt till vår pappa att han inte vet om han har lust att komma själv.. men allt detta hände för 5 år sedan, vi skrev bådas namn på kuveret och innebär det då att min bror aldrig mer kommer vilja träffa mig?  Jag som trodde att är det någon gång jag ska få träffa min bror igen så är det vid bröllop/dop och nu vet han inte om han vill komma. Han kom när mitt första barn döptes och det var så roligt (2 år sedan) och han såg också ut att ha roligt att få träffa familj o släkt igen..

  • KochM

    Ska på bröllop idag! M2bs kusin gifter sig. Har precis hjälpt till att fixa det sista i festlokalen. Ska bli fantastiskt roligt och samlar inspiration och idéer. Just nu vräker regnet ner men det är några timmar kvar... Ska hem och äta lunch, fixa lite och byta om innan det är dags. Om 3 veckor är det vår tur! :)

  • caruba
    stjärnfrukt skrev 2012-09-21 12:15:55 följande:
    Hej! 

    Igår var det sista osa datumet och det är folk som fortfarande inte har hört av sig..bland annat min bror :(
    Är såå himla ledsen över att här har vi suttit och "valt ut" de som betyder allra allra mest för oss och som vi vill dela vår stora dag med och sen får man inte höra ett grattis och få veta om de kan komma eller inte! Så upptagen kan man väl ändå inte vara???  Nu undrar jag, ska jag ringa runt och fråga eller planera att jag tror att de kommer, eller planera att de inte ska komma? Och om jag ska ringa runt, ska jag göra det idag så jag kan bli klar med placeringskort i helgen eller ska jag ringa kanske på måndag? eller på torsdag då det gått en vecka? 
    Det känner jag tyvärr igen lite... Min m2b släkt visade mycket lite intresse vilket tyvärr gör att han kommer ignorera den delen av släkten i framtiden. Vilket fall som helst så ringde vi dom som kontaktat oss i stort sett med det samma. Dom kom med ursäkter att dom hade mailat toastmasterna etc.. Men men.

    Vi hade OSA för ett bra tag sedan vilket jag är ganska tacksam för.
    Dock har gästlistan ändrats en hel del sedan dess pga av par som gått isär, arbete etc..
  • caruba

    När vi berättat till folk att vi ska ha spotify så har där varit en del åsikter om vilken sorts musik som ska det ska finnas under kvällen. Helt ok hade det varit om dom bara hade ett par låtar. Men nu känns det lite så som att dom vill att det bara ska vara deras musik. (äldre musik då, ;0) ) Det gör mig lite irriterad. (bröllopsnerver antagligen) Men jag kom på en väldigt bra ursäkt (inte för att jag behöver en ursäkt egentligen) och det är att vi faktiskt är femtio/femtio äldre och yngre. ;0) Och därför måste man ha blandat.. ;0)

Svar på tråden Oktober 2012