• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    erikojohanna skrev 2012-09-12 22:24:45 följande:
    Imorgon tänkte jag beställa tyll och tjockare pappersdukar. Vi har inte råd med linnedukar. Det som jag tycker är jobbigast är att vi inte har råd med stolsöverdrag då stolarna på stället är gräsligt fula, gröna. Men då passar det ju iaf hösttemat med murkna färger :P Skämt å sido.
    Nu börjar det verkligen närma sig, 25 dagar kvar!!
     
    Vi har också "fula gröna" stolar. Det kommer ju sitta massor av vackra människor som döljer dom så det gör väl inget?
    lillama skrev 2012-09-12 10:51:24 följande:
    Va ska ni ha för in och utgångs musik?
    Vi gifter oss ju borgligt men kommer ha Visa vid vindens ängar som ingångslåt och sedan Gigi D´Agostino - L´Amour Toujours där det hela är klart. Vill markera att den allvarliga delen är färdig då.

    Den blir galet bra på orgel också, kolla här
    ">

     Finns noter på http://www.kyrkomusik.se/
  • tinaalpfält

    Lillama: Vi ska ha en ingångsmarsch som jag inte ens vet vad den heter...nån spelmusik från final fantasy tror jag (inte jag som har valt den kan man ju säga). Som utgångsmarsch blir det Ted Gärdestads för kärlekens skull.
    Under ceremonin kommer en kompis spela Can you feel the love tonight från Lejonkungen och mina gamla aupairbarn sjunga Skrattande

    Tidsplanen än så länge, d.v.s. mkt preliminär, är följande:

    9:30 tärnorna plus en kompis som ska hjälpa till med smink och hår anländer.
    12:00 lunch
    13:30 Fotografering
    15:30 Vigsel
    16:00 gruppfoto och gratulationer som det brukar bli efteråt
    16:30 Mingel med brudskål och snittar samt lite aktiviteter, bl.a. fotografering av gästerna till en gästbok.
    18:00 Middag
    21:30 Tårta i festlokalen
    22:00 Brudvals
    Fest

    Det vi har mest kvar att fixa med alla trycksaker; festprogram, vigselprogram, placeringskort etc. Men det mesta materialet har vi iaf så det borde lösa sig. Vi har inte fixat klart vigselceremonin heller, måste göra det snart. Men i helgen blir det till att hämta ringarna och åka en sväng till Tyskland.

  • lillama

    Någon av er som ska hålla tal ?

    Måste berätta ..
    Sambon åkte iväg me sonen till jobbet.. Precis innan fick sambon ett sms från sin kollega, att de fanns smörgåstårta på stationen..
    Hmm dom har aldrig fått de förut utav någon som dom har hjälpt.. (Han e brandman)..
    Ja har känslan av att de e något konstigt i luften..

  • Tokig
    lillama skrev 2012-09-13 09:15:43 följande:
    Någon av er som ska hålla tal ?

    Måste berätta ..
    Sambon åkte iväg me sonen till jobbet.. Precis innan fick sambon ett sms från sin kollega, att de fanns smörgåstårta på stationen..
    Hmm dom har aldrig fått de förut utav någon som dom har hjälpt.. (Han e brandman)..
    Ja har känslan av att de e något konstigt i luften..
    Åhhh vad spännande :) Tänkt vilka underbara människor man har i sina liv som engagerar sig så!

    Vi ska inte hålla tal men vi ska ha egna löften till varandra.

    www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4220260.html Flört
  • tinaalpfält

    Jag har funderat på det men det finns två hinder just nu:
    1: Jag hatar att prata inför folk
    2: Vad i hela friden ska man säga??!!

    1:an kan jag komma över om jag bara kunde få till nåt på 2:an.

  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-09-13 10:50:38 följande:
    Jag har funderat på det men det finns två hinder just nu:
    1: Jag hatar att prata inför folk
    2: Vad i hela friden ska man säga??!!

    1:an kan jag komma över om jag bara kunde få till nåt på 2:an.
    Kan du inte skriva ett kärleksfullt brev till till blivande istället. Göm det i hans bröstficka eller under hans tallrik eller nånting.

    Tycker egentligen inte heller om det där med tal eller offentliga känsloyttringar. Tycker mer om att säga det jag känner till den personer som det angår. Men det är ju en lite speciell dag och vi har hela tiden gillat tanken på¨att ha våra egna tal, så att de verkligen betyder något.
    Det kommer vara asnervöst, men jag hoppas det blir bra.
  • lillama
    Tokig skrev 2012-09-13 10:02:06 följande:
    Åhhh vad spännande :) Tänkt vilka underbara människor man har i sina liv som engagerar sig så!

    Vi ska inte hålla tal men vi ska ha egna löften till varandra.

    www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4220260.ht... Flört
    de va bara smörgåstårta som en "kund" kom me.. Någon dom hjälpte när han ramlade ner från ett tak..
  • Tokig
    lillama skrev 2012-09-13 11:26:46 följande:
    de va bara smörgåstårta som en "kund" kom me.. Någon dom hjälpte när han ramlade ner från ett tak..
    Men vad gulligt. Men visst är det roligt att man börjar se spöken runt varje hörn. Min blivande var helt säker på att han fått ett "svensexasamtal" igår. det var någon som ringt och varit jättekonstig. Frågat massor av konstiga saker och varit väldigt dryg. Visade sig att det var en journalist :)
  • lillama
    Tokig skrev 2012-09-13 11:31:48 följande:
    Men vad gulligt. Men visst är det roligt att man börjar se spöken runt varje hörn. Min blivande var helt säker på att han fått ett "svensexasamtal" igår. det var någon som ringt och varit jättekonstig. Frågat massor av konstiga saker och varit väldigt dryg. Visade sig att det var en journalist :)
    haha ja men ja tror inte direkt på att vi kommer få någon..
    vi har bara bjudit släkten + en kompis till honom och en till mig..
    Känns som att vi kan glömma de..
  • lillama

    De får blir
    Det vackraste - ingång
    änglagården - utgång

    Eller kommer de låta fel?
    På orgel?

Svar på tråden Oktober 2012