• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Just Me
    Hanna05 - jättefinklänning!Var du t Piteå o prova?  

    Vi funderar på att  planera om hela bröllopet!! Liksom....börja om från början! Känns faktiskt rätt motiverande och kul. Tror fler saker faller på plats på detta sättet!  
  • moonias
    annapanna88 skrev 2012-02-10 22:20:17 följande:
    Finns ju många goda kalla soppor också :) Och en massa annat som serveras kallt, typ toast skagen, eller något liknande...
    Vi ska ha pepparrotscheescake, det låter lite konstigt men är jättegott! Det enda man behöver göra samma dag är att skära upp bitar och lägga på lite kallrökt lax :)
    Nån form av cheesecake va ju en bra idé! Ska googla lite på vad man kan göra för nån... Pepparrot är jag inte så hemskt förtjust i...
  • Brudiframtiden
    Idag fyndade jag klänning! Jag har letat efter något enkelt, INTE axelbandslöst, utan släp, med spets...idag vid första (och sista) provningen hittade jag...och den var BILLIG! 1900 på rea!! Ute i gooood tid men jag är så glad!!
  • Just Me
    Hanna05 skrev 2012-02-11 17:53:16 följande:
    Nej skellefteå :)) 
    Nämen finns det däroxå?? Min svägerska bor ju där..... hm...
    Finns det ngn hemsida?? 
  • annapanna88
    moonias skrev 2012-02-11 17:28:42 följande:
    Nån form av cheesecake va ju en bra idé! Ska googla lite på vad man kan göra för nån... Pepparrot är jag inte så hemskt förtjust i...
    Jag har bara ätit denna just till förrätt men jag är säker på att det finns massor med fyllningar man kan ha!
  • BlomAnna
    hsmamma skrev 2012-02-12 20:15:21 följande:
    m.lightinthebox.com/A-line-Straps-Floor-lengt... Vad tycker ni om denna? Fast jag är plussize?
    Jätte snygg. Jag som också är plussize skulle nog vara  rädd för att jag skulle se gravid ut eller bara tjockare än jag är pga bandet som sitter så högt, men man är ju plussize på olika sätt så det är ju inte sagt att det blir så på dig.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)