• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • augusti2012

    Hahaha... japp idag började mitt köpstopp på kläder, smink, heminredning mm.
    Dvs jag får köpa saker till bröllopet och sprida mina utgifter.
    Mat får jag köpa, saker till sonen som han verkligen behöver och inte för att det är gulligt eller att han behöver en  bil till

     

  • drömmer
    MySweetShadow skrev 2012-02-01 20:03:02 följande:
    drömmer skrev 2012-01-31 22:26:13 följande:
    Haha tyvärr augusti 2012, jag kör på samma linje som Styrka .

    Ska ni ha ringarna som vigselring Rosi och Sara1291? Jag blev också sugen, men då jag redan förälskat mig i en annan som passar perfekt till de två ringar jag redan har så tänkte jag att sambon kunde få ge ngn av dom till mig att ha på högerhanden en annan gång. Hemsidan ligger nu på hans favoriter
    Jag tolkar de som att hon BARA får köpa bröllopssaker nu, fram till bröllopet ;) Så jag är då på den idén... Får se vad sambon tycker bara, haha! De är han som är slösa av oss två :p
    augusti2012 skrev 2012-02-01 21:56:17 följande:
    Hahaha... japp idag började mitt köpstopp på kläder, smink, heminredning mm.
    Dvs jag får köpa saker till bröllopet och sprida mina utgifter.
    Mat får jag köpa, saker till sonen som han verkligen behöver och inte för att det är gulligt eller att han behöver en  bil till

     
    haha ojdå . Men jag joinar inte ändå, för jag bryter alltid mina shoppinglöften
  • Rosi
    augusti2012 skrev 2012-02-01 21:56:17 följande:
    Hahaha... japp idag började mitt köpstopp på kläder, smink, heminredning mm.
    Dvs jag får köpa saker till bröllopet och sprida mina utgifter.
    Mat får jag köpa, saker till sonen som han verkligen behöver och inte för att det är gulligt eller att han behöver en  bil till

     
    Jag kan vara med på köpstopp. Har nog hållit mig bra ändå. Har ju ingen jag kan köpa grejer till heller... Min sambo klagar bara när jag gör de.. =P
  • Imke1977

    hsmamma:  Inte snålt alls med jordgubbstårta. Vi ska nog ha vanlig prinsesstårta fast med vit marsepan. Men tårtan ska man ju ha en som NI tycker om. Ska man blidka alla blir det svårt. Och jordgubbstårta gillar ju dom flesta. Bra val

  • Imke1977

    det här är oxå lite OT men en fundering på hur ni ska göra med tårta. Jag har fått ett jättebra pris från City Gross här i Gävle som tar 30 kr/bit och då får jag vilken fyllning jag vill. Våningstårta eller vanliga.
    Frågade föresten Ica maxi som jag vet har goda tårtor. och dom tar 40-45 kr per bit/ hysteriskt dyrkt skulle jag säga!!

    Men iallafall, vi ska provsmaka på lördag. Och själv vill jag ha chokladmousse och hallongrädde i. Men m2b gillar inte choklad värst.... Tips på smaker som går ihop? Jag tänker just nu lime/hallon.... eller blir det surt och surt kanske?

  • drömmer
    Imke1977 skrev 2012-02-03 12:56:07 följande:
    det här är oxå lite OT men en fundering på hur ni ska göra med tårta. Jag har fått ett jättebra pris från City Gross här i Gävle som tar 30 kr/bit och då får jag vilken fyllning jag vill. Våningstårta eller vanliga.
    Frågade föresten Ica maxi som jag vet har goda tårtor. och dom tar 40-45 kr per bit/ hysteriskt dyrkt skulle jag säga!!

    Men iallafall, vi ska provsmaka på lördag. Och själv vill jag ha chokladmousse och hallongrädde i. Men m2b gillar inte choklad värst.... Tips på smaker som går ihop? Jag tänker just nu lime/hallon.... eller blir det surt och surt kanske?
    Mmm choklad och hallon är en kombination i mina favoriter!! Jag brukar ha vaniljmousse, hallonkompott och chokladmousse i mina egna tårtor. Finns ingen bättre kombo för en chokladälskare som mig
  • MySweetShadow
    Imke1977 skrev 2012-02-03 12:56:07 följande:
    det här är oxå lite OT men en fundering på hur ni ska göra med tårta. Jag har fått ett jättebra pris från City Gross här i Gävle som tar 30 kr/bit och då får jag vilken fyllning jag vill. Våningstårta eller vanliga.
    Frågade föresten Ica maxi som jag vet har goda tårtor. och dom tar 40-45 kr per bit/ hysteriskt dyrkt skulle jag säga!!

    Men iallafall, vi ska provsmaka på lördag. Och själv vill jag ha chokladmousse och hallongrädde i. Men m2b gillar inte choklad värst.... Tips på smaker som går ihop? Jag tänker just nu lime/hallon.... eller blir det surt och surt kanske?
    Jordgubbsmousse o limemousse är annars jättegott (o somrigt!) Lite sött o lite syrligt. Om man nu inte vill ha choklad i tårtan... annars kan ju vit choklad o hallonmousse vara en kombo för er oxå? Då blir de ju inte så chokladigt. Det är den populäraste kombon som folk brukar vilja ha när jag bakar tårtor. Skrattande
  • Imke1977

    Ja jag fullkomligt älskar ju choklad. Och vill verkligen verkligen ha choklad i tårtan. Tror väl knappast han skulle gå med på chokladbottnar isåfall.... :-/  Jordgubsmousse och limemousse lät gott

    Skulle det funka med typ vanlig vaniljcreme och hallonmousse eller vanlig hallongrädde i?

  • hsmamma

    Vi ska ha vanliga tårtor, mycket billigare. Blir ca 800 kr till 42 pers. På citygross finns par till tårtan för 25 kr

  • Vilse

    Vi kommer ha chockladbotten, lime/hallon fyllningar, samt sockerpasta över.
    Tror det kan bli ganska lagom av sött/surt då :)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)